וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח יס"מ פשט על בית ראש הישיבה הקיצונית ביצהר

23.4.2014 / 11:59

בתום חיפוש בביתו של הרב יוסף אליצור נלקח מחשבו האישי. הרב לא היה בבית באותה שעה. לא ברור אם הייתה כוונה לעוצרו והאם החיפוש היה קשור לספר "תורת המלך", שהוא ממחבריו

צילום: דובר יצהר, עריכה: יאיר דניאל

כוחות יס"מ הגיעו הבוקר (רביעי) לביתו של הרב יוסף אליצור, ראש ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, ובתום חיפוש החרימו את מחשבו האישי.

הרב אליצור לא היה בבית באותה שעה ולא ברור אם הייתה כוונה לעצור אותו. החיפוש בוצע במסגרת חקירה, אך לא ברור האם הפעולה קשורה לאירועים האחרונים הנוגעים לישיבה ביצהר, או לחקירה בנוגע לספר תורת המלך, שהרב הוא אחד ממחבריו.

לפני כשבועיים קבעה פרקליטות המדינה כי ראשי הישיבה מעודדים את תלמידיהם לעשות פעולות "תג מחיר". את הדברים מסרה הפרקליטות בתשובתה לבג"ץ בעניין עתירתה של הישיבה, לאחר שמשרד החינוך הורה לחדול מהעברת תקציבים למוסד, בעקבות מעורבות תלמידיו בפעולות נגד פלסטינים ועל רקע כתיבת הספר "תורת המלך".



עוד בנושא
בעקבות חשיפת וואלה!: ”לחקור העברות הכספים באורט”
מה הקשר בין רשת ”אורט” לישיבה קיצונית ביצהר?
הפרקליטות: ”רבנים מיצהר מעודדים פעולות תג מחיר”

שוטרי יס"מ פושטים על ביתו של ראש ישיבת עוד יוסף חי הרב יוסף אליצור ביצהר. דובר יצהר,
כוחות יס"מ בביתו של הרב אליצור, הבוקר/דובר יצהר

בעקבות פרסום וואלה! חדשות, שלפיו משרד החינוך מממן במאות אלפי שקלים את הישיבה, החליט המשרד להפסיק את התקצוב.

"המידע, שמרביתו חסוי, מלמד על מעורבות רחבה של תלמידים רבים בישיבה בפעולות אלימות חמורות ומגוונות נגד האוכלוסייה הפלסטינית באזור ונגד כוחות הביטחון, לעתים במהלך שעות הלימודים", נכתב בתגובה. "זאת, תוך שרבנים מרכזיים בישיבה מעלימים עין או תומכים – ולעתים אף מעורבים – בפעילות אלימה זו".

עוד נכתב כי תמיכה "מקופת הציבור אינה יכולה להינתן לגוף שאחוז לא מבוטל מתלמידיו מבצע פעילות עבריינית, שמסכן את שלום הציבור ואשר רבניו מגבים, משבחים או קוראים לבצעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שוטרי יס"מ פושטים על ביתו של ראש ישיבת עוד יוסף חי הרב יוסף אליצור ביצהר. דובר יצהר,
הפרקליטות קבעה שראשי הישיבה מעודדים תלמידים לפעולות "תג מחיר". בית הרב, הבוקר/דובר יצהר

על פי המדינה, ההחלטה להפסיק את התמיכה התבססה גם על הספר "תורת המלך". הספר, הדן בהלכות הריגת גויים, נכתב על ידי הרבנים העומדים בראש הישיבה, יצחק שפירא ויוסף אליצור. לפני כשנתיים החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על סגירת תיקי החקירה נגד המעורבים בפרשת "תורת המלך". זאת, לאחר שנקבע כי לא ניתן להוכיח שפרסום הספר עלול לגרום לפעולה אלימה או שהוא נועד להפיץ גזענות.

בספר "תורת המלך", שנכתב לפני כארבעה שנים, מסבירים המחברים מתי מותר להרוג גוי. בספר טוענים השניים כי מבחינה הלכתית מותר להרוג גויים אם הם מסכנים את עם ישראל, תומכים במלחמה נגד ישראל או כשחל עליהם דין רודף. לאחר הסערה הגדולה שעורר הספר, נחקרו מחבריו, וכן שלושת הרבנים שהביעו תמיכה בספר - דב ליאור, יעקב יוסף ויצחק גינצבורג - בחשד להסתה לאלימות והסתה גזענית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully