וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד צפון: "המצב נפיץ, ניצוץ בגבול יכול להצית עימות"

19.3.2014 / 11:36

אלוף יאיר גולן הזהיר מפני ריכוז כוחות הג'יהאד על הגבול בראיון ל"לה פיגארו": "אחרי אסד, אנחנו היעד שלהם". לגבי חיזבאללה: "מלחמת לבנון ה-3 לא תוגבל לתקיפה מהאוויר"

צילום: אדריאן הרבשטיין, יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד, קריינות: לירון בארי

"המצב בגבול הצפון הוא כעת נפיץ מאוד וניצוץ יכול לזרז עימות, גם אם הוא לא בהכרח רצוי על ידי הצדדים", כך התריע מפקד פיקוד הצפון אלוף יאיר גולן בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים בגבול. בריאיון שהעניק אתמול (שלישי) לעיתון "לה פיגארו" הצרפתי, עוד לפני פיצוץ המטען שגרם לפציעתם של ארבעה חיילי חטיבת הצנחנים, הוסיף האלוף כי בצה"ל עוקבים בדאגה אחרי ריכוז כוחות הג'יהאד העולמי והמורדים בקרבת הגבול: "אחרי משטרו של אסד, ישראל תהיה היעד הבא שלהם".

עוד בנושא
אחרי הפיצוץ בגבול: חיל האוויר תקף יעדים של צבא אסד
לוחמי חיזבאללה חדרו מאות מטרים לשטח ישראל
פרשנות: ארגוני הטרור מצאו את הפרצה בחומה הבצורה של צה"ל

בפתח הריאיון שפורסם באתר האינטרנט של העיתון הסביר אלוף פיקוד הצפון שלאור זליגת הלחימה מסוריה והמתיחות הגוברת מול לבנון, צה"ל נערך בהתאם לאיומים באמצעות בניית גדר "חכמה", החלפת המילואים בכוח סדיר ואיכותי ובחיזוק המודיעין. לדבריו, בשנים האחרונות ספגה ישראל הרבה נפילות בשטחה וראתה ריבוי בלוחמי ג'יהאד שמתקרבים לאזור הגבול. "מדובר עדיין רק בכ-300 לוחמים, והם נזהרים מלתקוף אותנו עד כה. אבל אל תטעו", אמר והסביר כי לצבא לתכנית פעולה והיערכות מוקדמת.

יאיר גולן אלוף פיקוד צפון במהלך תרגיל. ספטמבר 2013. ערן גילווארג
אלוף הפיקוד בתרגיל צבאי בצפון הארץ/ערן גילווארג

האלוף גולן התייחס לכך שמאז תום מלחמת לבנון השנייה ב-2006 שמר חיזבאללה על סטטוס קוו לאורך הגבול עם ישראל, אולם הוסיף שהארגון השיעי מצוי במאמץ "עילאי" להעביר לרשותו נשק איכותי תוצרת איראן או רוסיה דרך סוריה. "חיזבאללה מבקש לגשר על פער האיכות מול ארסנל הנשק שלנו ולהגדיל את יכולת ההרתעה שלה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"להסיר את היכולת ההרסנית של האויב"

על פי נתוני העיתון, איום העברת הנשק מסוריה לחיזבאללה סוכל בסתר על ידי חיל האוויר הישראלי לפחות שש פעמים מאז ינואר 2013 באמצעות תקיפות של שיירות כלי נשק מתוחכמים בסוריה. עם זאת, בשנים שחלפו מאז תום המלחמה, הצליח חיזבאללה להתחמש במערכים מתקדמים, שינה חלק מדפוסי הפעולה, וקיבל לידיו נשק איכותי. הוא הוכתר על ידי גורמים במערכת הביטחון בישראל כארגון הטרור שנושא במספר הגדול ביותר של רקטות וטילים.

"מלחמת לבנון השלישית לא תהיה מוגבלת לתקיפות אוויריות ואנו נשתמש בכל היכולות שלנו, כולל בים וביבשה, כדי להסיר את היכולת ההרסנית של האויב", הזהיר. האלוף גולן התייחס גם לעובדה שחיזבאללה משקיע את מיטב כספו ומשאביו בפיתוח מערכים גם בבתים ומתקנים תת-קרקעיים בלב הכפרים בדרום לבנון. "העובדה הזאת לא מונעת מאתנו להשתמש בכוח כדי להגן על אזרחינו".

האלוף גולן נגע גם במעורבות של חיזבאללה בלחימה בסוריה לצד צבא אסד וציין כי בקרבות משתתפים לפחות 5,000 לוחמים. "הארגון איבד עד כה בין 200 ל-300 לוחמים, אך אנשיו צוברים ניסיון מבצעי רב ערך, בזמן שההנהגה רוכשת נשק מתוחכם", סיכם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully