וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: אלה האסירים שישראל תשחרר בסוף החודש

אילן זלאיט

18.3.2014 / 13:01

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית פרסמה רשימה של 30 אסירים, שלפי הדיווח ישוחררו ב-29 במרץ. 14 מהם הם אזרחים ישראלים, 4 תושבי ירושלים. רובם רצחו אזרחים או חיילים

צילום: רויטרס, GO LIVE; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בשחרור האסירים בפעימה השלישית, בדצמבר 2013)

אלה האסירים שישראל תשחרר בסוף החודש במסגרת הפעימה הרביעית: משרד האסירים הפלסטיני פרסם היום (שלישי) רשימה של 30 אסירים שנעצרו לפני הסכמי אוסלו, ואשר צפויים לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וואפא להשתחרר ב-29 במרץ במסגרת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. לפי הרשימה שפורסמה, לפחות 14 מהאסירים שישוחררו מתגוררים בתחומי הקו הירוק, כלומר אזרחים ישראלים. ביניהם כאלה המתגוררים בוואדי ערה, בכפר קאסם, ברמלה, בבקה אל-גרבייה ובאום אל-פחם. עשרה אחרים הם תושבי הגדה המערבית, ארבעה מירושלים ועוד שניים מרצועת עזה.

עוד בוואלה! חדשות:
פוטין: "קרים תמיד הייתה חלק בלתי נפרד מרוסיה"
"המלזים לא אומרים את האמת. אנו על סף התמוטטות"
זקן מוכנה לשוב ולהעיד על הולילנד גם בלי הסכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבים מהאסירים שישוחררו הם כאלה המוגדרים "עם דם על הידיים". כך לדוגמה, כרים יונס המופיע ברשימה רצח ב-1981 את החייל אברהם ברומברג. בן דודו כרים יונס היה מעורב גם הוא ברצח. וליד נמר שנידון למאסר עולם היה חבר בחוליה שחטפה ורצחה חייל צה"ל בשנת 1984. רשדי אבו מוך הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, בשירות עבור התאגדות אסורה ובירי לעבר אדם. איבראהים ביאדסה הורשע בחברות בהתאגדות אסורה, בשירות עבור התאגדות אסורה, בנשיאת נשק או חומרי נפץ ללא היתר ובירי לעבר אדם.

אחמד אבו ג'אבר השתתף ברצח חייל. מוחמד דאוד זרק בקבוק תבערה על מכוניתה של משפחת מוזס, בפיגוע שעפרה מוזס ובנה טל נרצחו בו. בשיר אל-חטיב רצח את חיים תקתוק ברמלה, שגופתו נמצאה קבורה בבטון בחנותו של המחבל. מחמוד ג'בארין רצח שלושה חיילים בליל הקלשונים ליד קיבוץ גלעד בצפון, וכך גם יחיא אגבאריה ואבראהים אגבאריה.

מחמוד אבו חראביש זרק בקבוק תבערה על אוטובוס בפיגוע שנהרגו בו רחל וייס, שלושת ילדיה וכן החייל דוד דלורוזה שניסה לחלצם מכלי הרכב הבוער. סמיר סרסאווי השליך רימון יד במדרחוב נורדאו בחיפה.

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
חוגגים ברמאללה את שחרור המחבלים בפעימה הקודמת בדצמבר/טלי מאייר

פארס בארוד רצח את מרדכי רויטמן ופצע שלושה אחרים בחנות רהיטים בחדרה. דיאה אל-פאלוג'י רצח את אמציה בן חיים בחממות ההתנחלות גני טל בגוש קטיף. מוחמד פלנה רצח את יהודית אוסטרן בדולב באמצעות מטען צד שהפעיל, ונאסר אבו סרור רצח את איש השב"כ חיים נחמני.

מחמד שמאסנה ועבד אל-ג'וואד שמאסנה רצחו את הנערים ליאור טובול ורונן קרמני, את נהג המונית רפי דורון ואת החייל יהושע פרידברג. מחמוד עיסא נידון לשלושה מאסרי עולם בגין חלקו בחטיפה וברצח של חייל מג"ב נסים טולדנו, וכן בגין ניסיון רצח בדריסה של שני חיילים אחרים. נאיל סלהב השתתף בחטיפתו וברציחתו של החייל ירון חן.

אבו מאזן קרא לנתניהו לשחרר את האסירים

עם חידושו של המשא ומתן בקיץ 2013 התחייבה ישראל לשחרר 104 מחבלים פלסטינים. באמצע אוגוסט הייתה הפעימה הראשונה, בסוף אוקטובר הפעימה השנייה, והשלישית בסוף דצמבר. בשלוש הפעימות שוחררו 26 אסירים.

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
אובמה ואבו מאזן, אתמול בבית הלבן/רויטרס

רק אתמול אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר את הקבוצה האחרונה של האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל עד סוף החודש, כפי שהוסכם בעבר. "אנו עובדים על פתרון המבוסס על גבולות 1967, מדינה שבירתה ירושלים ופתרון לבעיית הפליטים", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית. "אין לנו זמן לבזבז, הזמן לא לטובתנו, בייחוד לבעיות שאזור המזרח התיכון חווה ואני מקווה שננצל את ההזדמנות לשלום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully