וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום מודאגים: "חזרנו לתחושה מ'עמוד ענן'"

אזרחי עוטף עזה סיפרו על החרדה ברגעי ירי הרקטות: "רצנו כמו מטורפים". מורה בתיכון בשער הנגב: "אי אפשר שלא לדאוג, אני בפוסט טראומה". ליברמן מאיים: "אין מנוס מכיבוש עזה"

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

הסלמה בדרום: לפחות 55 רקטות שוגרו החל משעות הצהריים (רביעי) מרצועת עזה לעבר ישובי עוטף עזה, שדרות ונתיבות. מדובר במתקפה הגדולה ביותר על ישובי הדרום מאז תום מבצע "עמוד ענן" בשלהי 2012. "רצנו כמו מטורפים למרחבים המוגנים בסופר – ואז שמענו כמה בומים, אחד אחרי השני. זה החזיר אותי לימים הקשים של הירי הבלתי פוסק, במבצע עמוד ענן", סיפרה מאירה ממועצה אזורית מרחבים, מורה בתיכון בשער הנגב, שהייתה בקניות בזמן הנפילות. "אני נפגעתי ב-2007 מקסאם שנפל בבית ספר, והגוף מגיב לנפילות. אפילו אם אני רוצה להישאר רגועה, הפוסט טראומה מגיב למצב הזה".

לדבריה, "אני מאוד מקווה שאנחנו לא מתכוננים לתקופה כזאת - צה"ל כבר שינה את השיטה והם נותנים להם בראש עכשיו. אני מקווה שמזג האוויר לא יפריע לצבא". ניקו פסחוב, בן 18 משדרות, סיפר לוואלה! חדשות: "היינו בבית, ואז שמענו אזעקה - וכל המשפחה נלחצה. רצנו למקלט, והאחיות שלי היו מבוהלות מאוד. אנחנו גרים סמוך לנפילה, שמענו בום ואחר כך עוד צבע אדום". שלוש רקטות לפחות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל".

מטח רקטות שוגר מרצועת עזה לעבר ישובי הדרום. שי מכלוף
רקטה שנפלה בשדרות/שי מכלוף

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב בראיון לחדשות 2 למטח הרקטות, ואמר כי "לאחר מבצעים כמו עופרת יצוקה ועמוד ענן, אין מנוס מכיבוש מלא של רצועת עזה. לא נעבור על הירי לסדר היום. נשם לזה סוף פסוק, אוכלוסיית הדרום לא יכולה להיות בת ערובה בידי מחבלים".

אחת הרקטות התפוצצה באזור מיושב בשדרות, ופערה חור במדרכה. "הייתי בדרך למשלוחי מנות חיילים אנחנו סומכים את ידנו על כוחות הביטחון וממשלת ישראל שידעו להכות בטרור ובפעיליו המנסים לשבש את שגרת חיי תושבי דרום, אנחנו אנחנו נגבה את צה"ל בכל פעולה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חוששים לחיי ילדינו"

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג': "תושבי הדרום עומדים בחזית המאבק. האזעקות והפיצוצים נשמעו כאן בשעה האחרונה. אנו סומכים על ממשלת ישראל ועל צה"ל, שימשיכו לפעול למען ההגנה על יישובי הדרום". הוא הוסיף: "אני מבקש מהתושבים להישמע להוראות פיקוד העורף. הניסיון מלמד שהתגוננות מצילה חיים".

יאיר פרג?ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: "אנו ממשיכים לשמור על שגרה לצד ערנות מוגברת, לאור הירי המסיבי. התושבים מונחים לשמור על הנחיות פיקוד העורף ואנו מקווים לחזור לשקט המיוחל".

חיים ילין, ראש מועצת אשכול: "מאז מבצע עמוד ענן חווינו שקט והרגשנו שחיינו מתנהלים בשגרת חיים אמיתית. זו ההסלמה המשמעותית ביותר מאז המבצע. ממשלת ישראל צריכה לפעול מדינית או צבאית כדי שהשקט הזה יחזור".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הגיב לירי: "אני מצפה מצה"ל שילחם בטרור כאילו אין הסדר מדיני, ובמקביל מצפה ממקבלי ההחלטות לקדם פתרון מדיני כדי לעצור את הטרור. שני הערוצים חשובים והכרחיים - הפגנת נחישות מול הטרור, וכן רגישות ויצירתיות במשא ומתן המדיני".

"אחד מילדי הסתובב בחוץ בקיבוץ. פחדתי, עליתי על האופניים בזמן האזעקות ומצאתי אותו בתוך השירותים של חדר האוכל. אנחנו חוששים לחיי ילדנו", אמר אלון לוניסון מכפר עזה. יפעת, תושבת מהאזור, אמרה: "ראינו אנשים רצים ולא שמענו את הצבע האדום. נכנסו לממ"ד, ואז שמענו בום. היו הרבה מטחים. חששנו מאוד".

"יום יום יש פיצוצים כבר 10 שנים"

מוטי אשכנזי, תושב שדרות, אמר לוואלה! חדשות על השגרה הקשה. "ככה אי אפשר לחיות – שוב ושוב צבע אדום ומחפשים מחסה. אחרי עשר שנים בהן יום יום שומעים פיצוץ וממשיכים בחיים וזה כבר לא כל כך מזיז, היום הנזק היה זניח יחסית למה שכבר התרגלנו. מי שלא נמצא פה לא מבין, אבל אנחנו כבר רגילים", אמר.

הפעם המזל היה לצדו, אולם בעבר הוא נפגע מהרקטות ששוגרו מעזה. "פגע לי קסאם בבית לפני שש שנים: נכנס לבית, הרס חדר אחד לגמרי. כל הבית נסדק, הגג נשבר. אני חי באותו הבית, אבל לא השתקמנו מאז", אמר אשכנזי. "במתקפה הזו הייתי בחצר בכניסה לבית, אז רצתי לכיוון חדר הביטחון. שמעתי את הפיצוצים ואחר כך, אחרי שנרגע, נסעתי לראות את הנזק ולהבין איפה זה. רציתי לבדוק שכל החברים בסדר".

הוא הוסיף כי "אנחנו, רוב התושבים באזור, ערוכים לישיבה של כמה ימים בבתים מבחינת מים ומזון. לפני 15 שנים חשבנו לעזוב את שדרות, אבל היום זה כבר לא רלוונטי מבחינת המחירים. וחוץ מזה, זה הבית שלנו והחברים שלנו כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully