וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ההשתלטות של לוחמי השייטת על הספינה ובה טילים

5.3.2014 / 14:18

אחרי שניתן האות למבצע עלו לוחמי השייטת על הספינה ששטה תחת דגל פנמה. לדברי גורם צבאי בכיר, הפעולה נעשתה ללא התנגדות. אנשי חיל הים מובילים כעת את הספינה לחופי אילת

צילום: דובר צה"ל, דניאל בוק, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פעולה חשאית בלב ים: מהרגע שקיבלו לוחמי שייטת 13 את האישור למבצע ועד להשתלטות על ספינת הנשק מאיראן פעלו הכוחות במקצועיות ומיומנות. הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ קיבל אמש את האישור מראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בארה"ב. גנץ, שפיקד על המבצע מהבור בקריה, נתן את האישור למפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, שהיה בזמן המבצע על סטי"ל בלב ים ונראה בתיעוד דובר צה"ל כשהוא בוחן את הטילים.

בשעה 5:30 לפנות בוקר (רביעי) עלו לוחמי הקומנדו הימי על ספינת הסוחר ששמה KLOSC ששטה תחת דגל פנמה. הלוחמים איתרו על הספינה עשרות טילי M-302 המסוגלים להגיע לטווח של מאה עד 200 ק"מ, שהוסתרו מאחורי שקי מלט. הטיל, בעל ראש קרבי של יותר ממאה קילוגרמים, מיוצר בסוריה בעזרת טכנולוגיה איראנית. לדברי גורם צבאי בכיר, הפעולה נעשתה ללא התנגדות. על פי ההערכה, הצוות שכלל 17 אזרחים כלל לא ידע כי בין המכולות מוסתרים טילים. הלוחמים ביצעו מעצר שקט והחלו לתחקר את אנשי הצוות. אנשי חיל הים מובילים כעת את הספינה לחופי אילת, וההערכה היא כי ההפלגה תימשך כמה ימים.

הותר לפרסום: חיל הים לכד ספינה ועליה טילים מאיראן לכיוון עזה

מפקד חיל הים רם רוטברג על הספינה שהובילה טילים מאיראן, 5 במרץ 2014. דובר צה"ל
הלוחמים על הספינה עם מפקד חיל הים/דובר צה"ל

תחילת המבצע, שבו היו מעורבים קהילת המודיעין, חיל הים וחיל האוויר, הייתה במידע מודיעיני רגיש על אודות הברחת נשק – מהאיכותיות שנעשו אל רצועת עזה – העלולה להפר את המאזן באזור. משלוח של עשרות טילים הועבר באמצעות מטוסים ממפעלי הצבא הסורי לאיראן. אנשי משמרות המהפכה פעלו להסוואת הטילים בארגזים כך שייראו כציוד תמים ואזרחי. לאחר ההסוואה הועבר הנשק לעיראק כדי לטשטש את מסלול יציאת הנשק, ומשם הועלה הציוד על ספינת סוחר אזרחית שעשתה דרכה אל נמל העיר פורט סודאן שבסודאן, לחופי הים האדום. על פי ההערכות, המבריחים אמורים היו לפרוק את הנשק בנמל ולהעביר אותו לגבול סודאן-אריתריאה, משם לסיני – ולבסוף לידי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר בצהריים בתדרוך לכתבים בקריה בתל אביב: "את התחמושת הכוללת נדע רק כשיגיעו לנמל אילת, שכן הם מועמסים באופן צפוף על האנייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ורמטכ"ל בני גנץ בעת השתלטות לוחמי הקומנדו הימי על אניית הנשק האיראנית, בחמ"ל חיל הים בזמן המבצע. מרץ 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון והרמטכ"ל ב"בור" בקריה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכון בדבר תפיסת הספינה שהייתה בדרכה לעזה מאיראן. מרץ 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מברך על המבצע/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully