וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערה בתיקם של טיבי וזחאלקה: "נהגו בבריונות"

5.2.2014 / 21:25

ועדת האתיקה קבעה כי הח"כים נהגו בגסות רוח בדיונים טעונים בכנסת. טיבי אמר לסטרוק "הנעל של ערפאת שווה עשר כמוך", וזחאלקה אמר לכלפה "סתום את הפה, פשיסט". הם הוזהרו

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בעימות הסוער בוועדת הפנים, שעסק בתפילת יהודים בהר הבית)

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) לרשום הערה בתיקם האישי של חברי הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) וג'מאל זחאלקה (בל"ד). זאת, בעקבות דברים שאמרו השניים לחברי כנסת מהימין בשני דיונים בוועדת הפנים של הכנסת בנובמבר ובדצמבר. הדיונים עסקו בהסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב ובעליית יהודים להר הבית.

על פי קובלנה שהגישה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), טיבי כינה אותה "מתנחלת בזויה", ואמר לה: "הנעל של ערפאת שווה עשר כמוך". טיבי הגיב על כך ומסר לוועדת האתיקה כי "יש כאן התייחסות הנובעת מעמדה פוליטית ומוסרית כלפי המתנחלים וההתנחלויות, לרבות אלה מהתנחלות חברון, הידועים לשמצה".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
"ח"כ טיבי התקשר אליי: 'גנב, תחזיר את הטלפון שלי'"
הפלסטינים ביקשו לדון במניעת הסתה – ישראל סירבה
בנט על הצעת אבו מאזן: "עם נאט"ו לא נישן בשקט"

אורית סטרוק בישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"מתנחלת בזויה", קרא לה טיבי. ח"כ סטרוק/נמרוד סונדרס

בקובלנה אחרת, של ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), הוא התלונן כי ח"כ זחאלקה צעק לעברו: "תשתוק, סתום את הפה. שחצן, מתנחל, כובש, פשיסט, גזען". זחאלקה ביקש להסיר מסדר היום את הקובלנה, וטען כי "תוכן הדברים שאמרתי הוא במסגרת חופש הביטוי, ונאמר על ידי פעמים רבות בעבר מעל דוכן הכנסת, כך שמדובר בקובלנה קנטרנית שמטרתה להשיג פרסום תקשורתי".

ועדת האתיקה קבעה כי מדובר ב"התנהגות גסת רוח", והחליטה לרשום לשניים הערה, תוך אזהרה כי בפעם הבאה יינקטו צעדים חמורים יותר. בהחלטת הוועדה נכתב: "טיבי וזחאלקה חרגו באופן קיצוני מכל התנהגות מקובלת בדיוני הוועדות. גם אם דיוני הוועדות אינם 'סטריליים', וקריאות ביניים אינן דבר חריג, לא ניתן להשלים עם התנהגות בריונית מסוג זה, שמטרתה למנוע קיומו של דיון לגיטימי בכנסת".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully