וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: 170 אלף טילים מופנים נגד ישראל

29.1.2014 / 15:13

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי התייחס אלוף כוכבי לאיומים נגד ישראל, שמוקפת ב-"360 מעלות של אויבים בפועל". הזהיר: "טייסי חיל האוויר כבר לא יוכלו לנוע בחופשיות"

צילום: GO-LIVE, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, התייחס היום (רביעי) לאיומים הביטחוניים השונים על מדינת ישראל, ואמר כי היא מוקפת ב-"360 מעלות של אויבים בפועל". בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי במוזיאון תל אביב אמר כוכבי כי כ-170 אלף רקטות וטילים עלולים להיות מופנים לעבר ישראל במקרה של מערכה אזורית. "המספר היה גדול יותר לפני מבצע 'עמוד ענן'. הוא ירד גם בגלל הלחימה בסוריה, אבל הוא עוד יעלה", העריך. באשר לאיראן אמר ראש אמ"ן כי "פרויקט הגרעין הצבאי האיראני ממשיך. הוא ממתין לקבל החלטה של מנהיג איראן להשיג פצצה, או יותר".

עוד בנושאי צבא וביטחון:
הרמטכ"ל גנץ: "לא נוכל להרשות לעצמנו צבא מסכן"
השב"כ מוטרד: איך לעצור את הטרור הגואה בגדה?
יעלון על איראן: "משטר משיחי-אפוקליפטי שיש לעצור"

ראש אמ"ן טען כי יש להשתמש במונח חדש – "ארגוני טרור סמי-צבאיים" – כדי לתאר את האיומים על מדינת ישראל. "אי אפשר להמשיך לקרוא לחיזבאללה ארגון טרור", הסביר. "יש לו יותר מ-100 אלף רקטות וטילים, יש לו טילים מתקדמים. זה כבר לא ארגון טרור. כנ"ל חמאס. הגבול בין ארגון טרור לארגון סמי-צבאי הולך ומיטשטש". לדברי כוכבי, "היום מאיימים על ישראל טילים בעלי ראש קרבי של חצי טון חומר נפץ, אך גם ראשי קרב בגודל של 900 קילוגרם חומר נפץ. האויבים שלנו שוקדים על רכש מערכות באוויר ובים כדי לאתגר את העליונות של חיל הים וחיל האוויר שלנו. טייסי חיל האוויר כבר לא יוכלו לנוע בחופשיות לעבר המטרות שלהם ויצטרכו לקחת בחשבון טילים שמאיימים עליהם".

"הסייבר חשוב מאבק השריפה"

כוכבי התייחס גם לסוריה, הנתונה זה כמעט שלוש שנים במלחמת אזרחים, ואמר כי נמצאים בשטחה 30 אלף פעילי ג'יהאד עולמי. "סוריה הפכה לאבן שואבת לפעילים הללו מאירופה, מאסיה, מהמגרב (צפון אפריקה - א.ב) ומאמריקה". לדבריו, "הם לא נשארים בסוריה. חלקם עובר ללבנון וסיני ותאים רדומים נמצאים בכל המרחב".

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
אבן שואבת לעשרות אלפי פעילי ג'יהאד עולמי. הפצצה של צבא סוריה בדמשק/רויטרס

הוא ציין כי יש גם ג'יהאד עולמי בטורקיה, "והם מאיימים על אירופה. המרחק מסוריה קצר. מדובר בפעילים קיצונים שמחזיקים באידיאולוגיה קיצונית – אנטי-מערב ואנטי-מודרנה. הם מקרינים על גבולותינו, מדובר באכזריות יוצאת דופן". על מצבם של ארגונים איסלאמיים קיצוניים סביב ישראל אמר ראש אמ"ן: "האחים מוסלמים במצרים או חמאס בעזה תחת מצוקות קשות מאוד. זו הזדמנות משמעותית עבור מדינת ישראל".

כוכבי התייחס גם לעולם הסייבר ולאיומים הנובעים ממנו. "בשנה האחרונה בוצעו עשרות תקיפות על ארגונים במערכת הביטחון ומאות תקיפות על גופים מדינתיים", אמר. "תחום הסייבר רק בתחילת דרכו, עדיין לא הגענו למיצוי המחקר והשימוש בו. סייבר, להבנתי הצנועה, יתגלה בעוד לא הרבה זמן חשוב יותר מאבק השריפה ומגילוי 'ממד האוויר'. היכולת להשתמש בו ביכולות מקוונות כמעט בלתי מוגבלת. זו לא מטאפורה. בעבר היינו עושים מודיעין עם 40 אנשים, כיום עם הדבר הזה אנחנו עושים את זה עם ארבעה אנשים".

"90% משדה הקרב שלנו נמצא בשטחים אורבניים, באזורים מאוכלוסים באזרחים", הוסיף ראש אמ"ן. לדבריו, "התמרון בטווח הזה הופך להיות הרבה יותר מאתגר. איום התת-קרקע הולך ומתגבר. עשרות קילומטרים בלבנון ובעזה חפורים ומוכנים לפעולה של תמרון".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully