וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים הפגינו: "רוצים להתפלל על קבר הרב יוסף"

מאות מתלמידי מנהיגה הרוחני של ש"ס שהלך לעולמו הפגינו ליד בית העלמין בו הוא קבור במחאה על סגירתו בשעות הערב. 3 מפגינים עוכבו לחקירה. "שוטרים תקפו כתב של גלי צה"ל"

צילום: הערשי פרלמוטר - חדשות 24, עריכה: גדי וינסטוק
מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד סגירת בית העלמין סנהדריה, ינואר 2014. אהרון והב, חדשות 24
חלק מהמפגינים הבעירו פחי אשפה. ירושלים, הערב/חדשות 24, אהרון והב

מאות חרדים הפגינו הערב (רביעי) ברחוב בר אילן בירושלים במחאה על סגירת בית העלמין "סנהדריה" לאורך שעות רבות במהלך היממה. חלק מהמפגינים הבעירו פחי אשפה ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שנמצאים במקום. נזק נגרם לניידת משטרה. הכוחות פיזרו את המפגינים בעזרת פרשים וזרנוקי מים. שלושה מבין המתפרעים עוכבו לחקירה.

עוד חדשות מהארץ:
תיעוד: שליח של פליסיאן מטריד מתלוננת נגדו על אונס
לאחר השפלת פעילי הימין: "לפנות את המאחז אש קודש"
למה המדינה לא מחזירה את רכוש נספי השואה למשפחות?

במהלך ההפגנה, תקפו השוטרים את כתב גלי צה"ל יאיר שרקי. לטענת עד ראייה שהיה במקום, בזמן ששרקי הקליט את אחת המפגינות, ניגש אליו אחד השוטרים וביקש ממנו לזוז מהמקום. הוא סירב וביקש מהשוטר להזדהות. בשלב זה, שלח השוטר בעיטה לפלג גופו התחתון והוא נפל על הרצפה. אז, לדבריו, הגיעו כמה שוטרים נוספים, כיתרו אותו והיכו אותו באלות ובבעיטות. השוטרים ביקשו להכניס אותו לניידת, אלא שאז הגיעה אישה שהזדהתה כאחותו, והשוטרים הורו לה לקחת אותו מהמקום.

מתא כתבי הדת נמסר בתגובה: "התא רואה בחומרה את הפגיעה בכתב יאיר שרקי. ככתבים שנמצאים בשטח, אנו נתקלים לא אחת בשוטרים אלימים ושיכורי כח. בקרוב יתקיים מפגש עם אנשי המשטרה והנושא יעלה לדיון. אנו דורשים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם השוטרים האלימים. חופש העיתונות הוא עקרון בסיסי במדינה דמוקרטית והגיע הזמן שבמשטרה יפנימו זאת".

מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד סגירת בית העלמין סנהדריה, ינואר 2014. אהרון והב, חדשות 24
ההפגנה בירושלים, הערב/חדשות 24, אהרון והב

המפגינים, רובם תלמידיו ומאמיניו של הרב עובדיה יוסף, מוחים על סגירת בית העלמין בכל ערב וזועמים על כך שבשעות אלו אינם יכולים לעלות לתפילה על קברו של הרב הטמון במקום. הם התכנסו מחוץ לבית העלמין בשעה 20:00, השעה בה נסגר המקום מידי ערב, התפללו ונשאו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "סלקו ידיכם מקברו של מרן" ו-"שום קיר או מחיצות לא יפרידו בינינו לבין מרן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב גלי צה"ל יאיר שרקי מותקף על ידי השוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלחנן טולדנו, אחד ממארגני ההפגנה אמר כי סגירת בית העלמין היא בגדר שערורייה. "עד לפטירתו של הרב לא היו סוגרים את המקום", טען. "לא ייתכן שאנחנו, כתלמידיו של הרב, לא נוכל להתפלל על קברו. אנחנו מוחים כדי שיאפשרו לנו להיכנס לכאן - גם בערבים".

מחר צפוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לבקר בבית העלמין במטרה לנסות לגרום לפתיחתו גם בשעות הערב. עד כה, מנהלי בית העלמין סוגרים את שעריו בשעות אלה בגלל ריבוי המתפללים מאז פטירת הרב עובדיה ובשל בעיות מימון האבטחה הנדרשת בכניסה אליו.

(עדכון ראשון: 23:20)

מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד סגירת בית העלמין סנהדריה, ינואר 2014. אהרון והב, חדשות 24
מאות חרדים מפגינים בירושלים נגד סגירת בית העלמין סנהדריה, ינואר 2014/חדשות 24, אהרון והב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully