וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקמה": אחרי תקיפת המתנחלים, "תג מחיר" בשומרון

שני כלי רכב הושחתו בכפר מאדמא שליד שכם, בתגובה לתקרית במהלכה נלכדו אתמול 11 מתנחלים בידי פלסטינים. לדברי עד ראייה, התוקפים ניסו לדרוס אותו. "ד"ש מאש קודש"

צילום: רויטרס, זאכריה, רבנים למען זכויות אדם, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(התקרית אתמול בקוסרא)

אחרי התקרית אתמול, במהלכה נלכדו 11 מתנחלים שהגיעו לכאורה לבצע פעולת "תג מחיר" בכפר פלסטיני - הבוקר (רביעי) נודע כי שני כלי רכב של פלסטינים הוצתו בכפר מאדמא, דרומית לשכם.

עוד בוואלה! חדשות:
המתנחלים המתפרעים הושפלו, בצה"ל חוששים שיחזרו לנקום
הרפורמה בחינוך: פטור מפסיכומטרי ושינוי בבגרויות
ארה"ב עדיין משותקת מהקור: "זה רק הולך ומחמיר"

הצתת מכוניות וכתובות נאצה בכפר מאדמה בגדה המערבית. רבנים למען זכויות אדם,
פעולת "תג מחיר" הבוקר במאדמא/רבנים למען זכויות אדם

הפלסטינים דיווחו למינהל האזרחי על האירוע - במהלכו רוססו כתובות גרפיטי "נקמה, תג מחיר, ד"ש מאש קודש", ובעקבות זאת הוקפץ כוח צבא למקום. ההערכה היא כי מדובר בפעולת "תג מחיר" שבוצעה בתגובה לתקיפת המתנחלים בשומרון אתמול בצהריים.

לדברי ארגון "רבנים למען זכויות אדם", המציתים לא הצליחו להביא לנזק כבד יותר - משום שהופתעו על ידי פלסטיני, בעל מסעדה, שהשכים קום לעבודתו. אותו פלסטיני דיווח כי בעת מנוסת התוקפים הוא ניסה לחסום אותם, אולם אלה ניסו לדרוס אותו. הוא סיפר שהוא היה נסער ומבוהל, וכי התקרית התרחשה מהר מאוד, ולכן לא הספיק לרשום את מספר לוחית הרישוי.

מידע בנושא הועבר גם לשב"כ ולמשטרת מחוז ש"י. גורם צבאי מסר: "פעולות תג מחיר הם אחד מהגורמים שעשויים להצית אש בגדה המערבית. התפרעות עם נפגעים עשויה לדרדר את המצב עד לכדי הרוגים בשני הצדדים".

האזור בו אירעה התקרית הבוקר

"התופעה הפסולה המכונה 'תג מחיר' היא בעיניי טרור לכל דבר, ואנו פועלים ונפעל כלפי מבצעיה באפס סובלנות וביד נחושה וקשה כדי למגר אותה", כך אמר היום שר הביטחון משה יעלון. "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שמתוכה יצאו תופעות מסוג זה: הן פסולות חוקית ומוסרית, מכערות את פניה של ישראל ופוגעות באופן קשה בהתיישבות, שתושביה הם ממלכתיים ושומרי חוק. אין כל קשר בין פורעי החוק הללו לבין ההתיישבות ואנשיה ישרי הדרך".

שר הביטחון הוסיף כי המדינה "לא תאפשר לקבוצות שוליות, קיצוניות ואלימות להשתלט בכוח ובניגוד לחוק על קרקעות לא להן, לאיים על תושבים פלסטיניים שמעבדים את אדמותיהם ולהתנהג בשטח באופן ביריוני שמסכן את שלום הציבור ועלול להצית תבערה. נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים ברשותנו כדי לסלק אותן מתוכנו".

תפיסת המתנחלים שנכנסו לתקוף את הכפר הפלסטיני קוסרא, והועברו לכוחות הביטחון. ינואר 2014. זכאריה, רבנים למען זכויות אדם,
המתנחלים שנלכדו אתמול בקוסרא/זכאריה, רבנים למען זכויות אדם

אתמול, אחרי פינוי שנערך בבוקר במאחז הבלתי מורשה אש קודש, נכנסה קבוצה של ישראלים לכפרים קוסרא וקריות "במטרה לפגוע בתושבי הכפרים", כך אמרו אנשי הארגון יש דין . לדבריהם, הפלסטינים עצמם הם אלה שדיווחו על האירוע לכוחות הביטחון הישראליים וביקשו מהם להגיע על מנת לעצור את התוקפים.

לדברי המתנחלים, הפלסטינים החלו לרדוף אחרי המתנחלים והצליחו לתפוס 11 מהם. הם החזיקו אותם בתוך מבנה בכפר סמוך. בשלב זה, העבירו מתנחלים דיווח ובו נאמר שחבריהם נחטפו, אולם הפלסטינים יצרו קשר עם המנהל האזרחי והבהירו שאין בכוונתם לפגוע במתנחלים ושיסכימו לשחררם רק למשטרה ולא לצה"ל. בינתיים, החלו להתקהל סביב המבנה בו הוחזקו המתנחלים, עשרות פלסטינים. ואולם, לאחר דין ודברים - בסיוע פעילים מארגון "רבנים למען זכויות אדם" ובתיווך מנגנוני הקישור הפלסטיניים - המתנחלים שוחררו לידי צה"ל לא לפני שהותקפו פיזית על ידי הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully