וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מגיע לארץ, נתניהו עיכב מכרזי בנייה בהתנחלויות

2.1.2014 / 8:18

שר החוץ האמריקני ינחת היום בישראל וייפגש עם ראש הממשלה ועם יו"ר הרשות הפלסטינית. כדי למנוע משבר עם ארה"ב, המכרזים שהיו אמורים להתפרסם השבוע יידחו עד לתום הביקור

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ינחת היום (חמישי) בישראל. בשל הגעתו, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעכב את פרסומם של מכרזי הבנייה בהתנחלויות שאותם התכוונה הממשלה לפרסם השבוע. נראה כי נתניהו הבין שפרסום המכרזים בצמוד לביקורו של קרי יוביל למשבר של ממש עם האמריקנים, ולכן נתן הוראה לדחות את הפרסום עד לתום הביקור.

עוד על תהליך השלום:
המוקש של קרי: איך לחלק את ירושלים?
שגריר האיחוד לוואלה!: נאשים את ישראל בכישלון המו"מ
הושלמה הפעימה השלישית: האסירים הפלסטינים שוחררו

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, דצמבר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הביקור הראשון לשנת 2014. נתניהו וקרי בביקורו האחרון בישראל, לפני כשבועיים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביומיים הקרובים הוא צפוי לערוך סדרת פגישות עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ייתכן שייפגש גם עם נשיא המדינה שמעון פרס. מטרת ביקורו היא "לסגור קצוות" לקראת הצגת הסכם מסגרת לשני המנהיגים. ההסכם הזה, שיהווה בסיס להמשך המשא ומתן בחודשים הקרובים, צפוי לכלול התייחסות כללית לכל סוגיות הליבה של הסכסוך, בהן גם נושא הגבולות וירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קרי יבקש פגישה בין נתניהו לאבו מאזן

פרטי הסכם המסגרת שקרי מתכנן להציג טרם סוכמו באופן סופי, וחלק נרחב מהביקור יוקדש להתייעצויות עם שני הצדדים לגבי הנוסח שלו. עם זאת, כבר ניתן לומר שההסכם צפוי להתייחס לכך שגבולות המדינה הפלסטינית יהיו גבולות 1967, עם חילופי שטחים. בירושלים מצפים שההסכם יכלול הכרה בישראל כמדינה יהודית, ושההתייחסות לסוגיית ירושלים תהיה יחסית עמומה. טרם ברור אם קרי יבקש משני המנהיגים לחתום על ההסכם, או יסתפק בהסכמה שבעל-פה לכך שהמסמך יהווה בסיס להמשך המשא ומתן.

גורם מדיני ישראלי אמר אמש כי אם שני הצדדים יאשרו את הסכם המסגרת, קרי צפוי לדרוש מנתניהו ומאבו מאזן להיפגש בארבע עיניים, דבר שלא קרה מאז תחילת הכהונה הנוכחית של נתניהו כראש ממשלה, לפני כמעט שנה. בשבוע שעבר אמר אבו מאזן למשלחת של חוקרים מהמכון למחקרי ביטחון לאומי כי יהיה מוכן לפגוש את נתניהו "בכל מקום ובכל זמן".

הביקור הנוכחי של קרי יהיה ביקורו ה-11 בישראל מאז נכנס לתפקידו – יותר מאשר בכל מדינה אחרת בעולם – וביקורו המדיני הראשון לשנת 2014. קרי המריא לישראל אמש מיד עם סיום חופשת חג המולד בארצות הברית, בחירה שמבהירה עד כמה הוא מחויב למשא ומתן הישראלי-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully