וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמניה תמכור לישראל שתי משחתות במיליארד אירו"

ב"בילד" הגרמני נכתב כי הספינות הנושאות טילי טורפדו ישמשו את ישראל בהגנה על מתקני הגז בים התיכון. לפי הדיווח, היועץ לביטחון לאומי ביקר בברלין לצורך כך

גרמניה הסכימה למכור לישראל שתי משחתות, בסכום כולל של כמיליארד אירו (1.3 מיליארד דולר) – כך מדווח היום (שבת) היומון הגרמני "בילד". לפי הדיווח, הספינות, הנושאות עליהן טילי טורפדו, נועדו להגן על מתקני הגז הימיים של ישראל. בדיווח הגרמני נכתב עוד כי היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, ביקר בברלין בשבוע שעבר. דובר מטעם ממשלת גרמניה אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי כהן ביקר בבירה הגרמנית, אולם סירב לפרט בנושא.

הסיפורים החמים בחדשות:
הפיצוץ בגבול סוריה אתמול: מטען שהופעל נגד כוח צה"ל
ליברמן: אין סיכוי להסכם עם הפלסטינים בשנה הקרובה
רוסיה או האיחוד: לאוקראינה אין תמריץ להכריע

צוללת דולפין. AP
צוללת ה"דולפין" אח"י תנין בגרמניה/AP

לא מדובר בעסקה הימית הראשונה של ישראל וגרמניה. בחודשים האחרונים נרשמה התקדמות במסירת צוללת ה"דולפין", אח"י תנין, שאותה ייצרה גרמניה. בחודש יוני אישרו גורמי צבא וביטחון בכירים כי הצוללת צפויה לעבור מניסויים במים רדודים לניסויים במים עמוקים. הדבר מעיד כי היא נמצאת בשלב הסופי של סדרת הניסויים לקראת המעבר מהמספנה בגרמניה לישראל.

במאי 2012 הושקה אח"י תנין, שנחשבת אחת המתקדמות בעולם מסוגה, בטקס שהתקיים במספנת החברה בעיר הגרמנית קיל. מחירה של הצוללת נאמד בחצי מיליארד דולר, כאשר שליש מהסכום ממומן על ידי ממשלת גרמניה. חודש לפני כן חתם שר הביטחון דאז, אהוד ברק, על הסכם בנייה ואספקה של צוללת חדשה ומשופרת – השישית במספר של ישראל, שאמור להגיע ארצה ב-2017. בחודש אפריל האחרון הושקה בגרמניה הצוללת אח"י רהב, שנמצאת גם היא בסדרת הניסויים עם אח"י תנין, ואמורה להגיע לישראל ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully