וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בדרך להדלקת הנר: תינוקת נפצעה מפגיעת אבן בראשה

אבנים הושלכו על רכב בו היו אם ושלושת ילדיה בכניסה לשכונת ארמון הנציב בירושלים. בת שנתיים נפצעה באורח בינוני ופונתה להדסה. "התקשרו אליי ואמרו הנכדה נפגעה", סיפר הסב

צילום: מור שאולי, עומר מירון, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פיגוע בירושלים: תינוקת כבת שנתיים נפצעה באורח בינוני מפגיעת אבן ברכב בו נסעה עם אמה ושני אחיה סמוך לשכונת ארמון הנציב בבירה. צוותי מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו למקום העניקו לתינוקת טיפול רפואי ראשוני ונמצא כי היא סובלת מפציעה בראשה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם שם היא הוכנסה לבדיקת CT של ראשה. כוחות משטרה הוקפצו לזירה על מנת לאתר חשודים במעשה. ההערכה הרווחת היא שמדובר באירוע לאומני.

ידוי האבנים אירע ברחוב אשר וינר ב"כביש הרכבת" - קו התפר בין ארמון הנציב לבין שכונת צור באחר הערבית שבמזרח העיר. אחת האבנים שהושלכה חדרה דרך אחד החלונות של המכונית ופגעה ישירות בראשה של התינוקת. ממד"א נמסר כי התינוקת אינה בסכנת חיים. היא אושפזה במצב יציב ביחידת הטראומה של בית החולים הדסה כשהיא בהכרה.

יצוין כי אזור האמור, בו עובר הקו הירוק, כבר ידע בעבר ידויי אבנים - אולם זו התקרית החמורה ביותר עד כה.

"מצאנו את הפעוטה בזרועות אמה. היא נפגעה מאבן שפגעה ישירות בראשה לאחר שחדרה דרך חלון הרכב כשהיא יושבת במושב האחורי", סיפר לוואלה! חדשות פרמדיק מד"א רפאל הרבסט, שטיפל בתינוקת. "כשהגענו היא הייתה מעורפלת הכרה. הענקנו לה טיפול ראשוני ופינינו אותה להדסה. בדרך לבית החולים היא קצת התאוששה וכעת נראה שמצב בינוני, אף שבתחילת האירוע היה נראה שמצבה קשה יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התינוקת מובאת לאשפוז בהדסה עין כרם בזרועותיה של אמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתי ושלושת הנכדים יצאו מהפארק, והיו בדרכם להדליק נר של חנוכה", סיפר יעקב מגן, סבה של התינוקת. "שירין (הבת) התקשרה אליי ואמרה שזרקו אבנים מהכפר (צור באחר י.א) ושהנכדה נפגעה. ראיתי את האבן שפגעה בתינוקת - אבן במשקל של קילו וחצי. זה פגע לה בגולגולת והיא סובלת משבר". לדבריו, התושבים באזור סובלים מזריקות אבנים מהכפר הערבי אולם לרשויות אין לכך פתרון. "בסוף זה פוגע", אמר בצער.

ראש עירית ירושלים ניר ברקת הגיע הערב לבית החולים הדסה עין כרם לבקר את התינוקת שנפגעה וקרא להגביר את הענישה על זריקת אבנים. "צריך להבהיר לכולם שאבן היא נשק לכל דבר, וכך צריך להתייחס אליה. לא ייתכן שמי שנעצר על זריקת אבנים יוצא וחוזר לזרוק אבנים, אסור להשלים עם זה". הוא הוסיף כי בכוונתו לסייע לממשלה ולמשטרה להביא סוף לתופעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סריקות אחר זורקי  אבנים בארמון הנציב בירושלים-בת שנתיים נפגעה מפגיעת אבן בראשה, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע/יואב דודקביץ'

האזור בו אירעה התקרית

בחודש מרץ השנה נפצעה אנושות התינוקת אדל ביטון בתאונת דרכים בכביש 5 סמוך לצומת גיתי אבישר, שנגרמה כתוצאה מהשלכת אבנים על כלי הרכב בו הייתה עם אמה ואחיותיה. ביטון אושפזה עם פגיעה רב מערכתית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. רק אחרי ארבעה חודשים, ובתום טיפול ב"בית לוינשטיין" שהוביל לשיפור ניכר במצבה - היא שוחררה לביתה. ביטון אמנם לא חזרה לתפקוד אולם היא מצליחה להגיב לסביבתה.

לקריאה נוספת:
קמפיין באירופה: לשחרר הנערים שפצעו את אדל הקטנה
אישום: יידה אבנים על שוטרים אחרי פינוי מאחז
הסלפים הג’יהאדיסטים - כאב הראש החדש של השב”כ

(עדכון ראשון: 17:32)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

בת שנתיים נפגעה מפגיעת אבן בראשה בארמון הנציב בירושלים, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
המשטרה סורקת את אזור הפיגוע/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully