וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המל"ט המתאבד הישראלי שיכול להגיע עד איראן

26.11.2013 / 16:28

התעשייה האווירית הציגה היום לראשונה את כלי הטיס הבלתי-מאויש "הארופ", הניתן לשיגור מהים או מהיבשה ומסוגל להגיע לרדיוס של אלף ק"מ. צפו בניסוי תקיפת מטרה ימית בתנועה

צילום: התעשייה האווירית, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

כלי טיס לא-מאויש ששמו "הארופ", מתוצרת התעשייה האווירית, הוצג היום (שלישי) לראשונה בכנס הכלים הבלתי-מאוישים "אקספו 2013" במתחם "יס פלנט" בראשון לציון. לצד כלי הטיס, הוצג סרטון המתעד ניסוי שנעשה בו עבור מדינה זרה. ההארופ מוגדר ככלי טיס "מתאבד", כלומר בעת הצורך הוא מתרסק על מטרתו על מנת להשמיד אותה. הוא ניתן לשיגור מהיבשה או מהים ומסוגל לשהות באוויר קרוב לשש שעות ברדיוס פעולה של אלף קילומטרים, מכאן שהוא יכול לאפשר תקיפת מטרות בטווחים ארוכים כמו באיראן.

המל"ט נושא עמו מתעד שיודע לזהות מטרות, לעקוב אחריהן ולשדר תמונה לאחור, וברגע ההחלטה של המפעיל לתקוף הוא מתנגש במטרה ומתפוצץ. אם מפעיל ההארופ מחליט לא לתקוף את המטרה, הוא יכול גם לעשות פעולת נסיגה, להעלות את המל"ט שוב לאוויר ולעבור למצב "ציד" כדי לאתר את המטרה הבאה. "בניגוד לדגם ה'הרפי' הישן, שהיה ננעל על תדרי מכ"ם ופועל בשיטת ה'שגר ושכח', ההארופ יודע לצלול אל המטרה ובהנחיית המפעיל להתחרט ולחזור למצב טיסה רגיל תוך כדי שוטטות באוויר", מסביר גורם בתעשייה הביטחונית.

עוד תיעודים של כלי טיס צבאיים בפעולה:
ניסוי מוצלח: מסוק העתיד של צה"ל תדלק מטוס באוויר
צפו: הצצה לאימוני מטוס מטוס F-35 בבריטניה
צפו: מל"ט "מחץ 1" של צה"ל בפעולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יודע לצלול אל המטרה, להתחרט ולחזור למצב טיסה". מל"ט "הארוט" שהוצג היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שהוצג בתערוכה נראה ההארופ במסגרת ניסוי עבור לקוח זר של התעשייה האווירית, תוקף בהצלחה מטרה ימית בתנועה. גורם בתעשייה הביטחונית מסר כי כלי הטיס נמכר לכמה מדינות בעולם, כולל ישראל, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. בין המדינות הללו גם הודו, שרכשה עשרה מל"טים דומים בהיקף של יותר ממאה מיליון דולר. הגורם סירב להתייחס בפירוט לפלטפורמות המסוגלות לשגר את המל"ט לעבר המטרה, אך הסכים לומר כי "הפיתוח האחרון שלו עולה על הדמיון".

אורכו של ההארופ הוא 2.5 מטרים. יש לו מוטת כנפיים של שלושה מטרים, הוא שוקל 135 קילוגרמים ויש בו מנוע בעל 37 כוח סוס. בכלי הטיס ראש נפץ מרסק, המופעל ברגע התנגשות במטרה, ראש אלקטרו-אופטי, המאפשר לו לראות את הסביבה, לפענח אותה ולהעביר תמונה איכותית למפעיל בקרון ההפעלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפיתוח האחרון שלו עולה על הדמיון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי ווייס, אמר כי החברה ידועה כחלוצה עולמית בתחום כלי הטיס הבלתי-מאוישים. "כיום, עם ניסיון מבצעי מצטבר של למעלה מ-40 שנה ו-50 לקוחות ברחבי העולם, אני גאה להכריז שמל"טי התעשייה האווירית חצו את קו מיליון שעות הטיסה המבצעיות", אמר ווייס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully