וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב תחקיר ההתעללות: דרישה לחקירה נגד "זוגלובק"

רמי שני

12.11.2013 / 9:18

הלחץ גובר: ארגוני זכויות בעלי חיים דורשים לפתוח בחקירה נגד מנהל המשחטה ומוביל העופות בחשד להפקרת החיות, כפי שנחשף בתחקיר כלבוטק. הבוקר תקיים ועדת החינוך דיון בנושא

צילום: החזית לשחרור בעלי חיים

(ארגוני בעלי חיים חוסמים את הכניסה למשחטת "זוגלובק" בשלומי, שבוע שעבר)

לפני כשבועיים נחשפה בתוכנית "כלבוטק" בערוץ 10 התעללות קשה בבעלי חיים במשחטה של מפעל העוף של חברת "זוגלובק". התחקיר הציג פריקת כלובי תרנגולות לא תקינה במשחטה - המובילה להתעללות בולטת בבעלי חיים וככל הנראה לעבירות על חוק צער בעלי חיים. בעקבות התחקיר, תקיים הבוקר (שלישי) ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ עמרם מצנע (התנועה), דיון מיוחד בנושא בהשתתפות נציגי משרד החקלאות. "בהחלט היה מזעזע לראות את ההתנהגות, גם הפלילית והעבריינית, אבל כמובן גם את ההתנהלות המזוויעה הזאת של העובדים", אמר מצנע בשבוע שעבר בבוקר שלאחר שידור התחקיר.

יחד עם זאת, הלחץ על משרד החקלאות עקב תחקיר ההתעללות, מתקיים לא רק בכנסת. פעילים של ארגוני זכויות בעלי החיים, שמנעו השבוע בגופם הכנסת עופות למשחטת "זוגלובק" בשלומי, דורשים ממשרד החקלאות לפתוח בחקירה נגד מנהל המשחטה ומוביל העופות בחשד להפקרת החיות. עורך דין יוסי וולפסון העביר מכתב בנושא לדוקטור דגנית בן דב, הממונה על ביצוע חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות. במכתב הוא הגדיר את ההתנהלות של משחטת "זוגלובק" כהתעללות בבעלי חיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנהג הפקיר את העופות. הפעילים כבולים לשערי המחשטה בשלומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הטענה המוצגת במכתב, נהג המשאית שנראה בתחקיר הפקיר את העופות ונטש אותם בפתח המשחטה. "המשאית לא נכנסה למתחם המשחטה משום שהכניסה הייתה חסומה", נכתב שם. "במצב זה היה על מוביל העופות למצוא להם יעד חלופי. במקום זאת, הפקיר הנהג את העופות במשאית ונטש אותם ואותה". הארגונים דורשים כעת ממשרד החקלאות להחרים את העופות ולהעביר אותם למתקן מוגן על חשבון חברת "זוגלובק". "אנו רואים בכם את האחראים לגורלם של התרנגולים", הוא כתב לבן דב. יצוין, כי עו"ד וולפסון לא התייחס במכתבו לכך שמי שחסם את הכניסה למשחטה היו ארגוני זכויות בעלי החיים, שאותם הוא מייצג.

"הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות"

"חשוב שהכנסת תדע – מסירות הנפש של הפעילים למען בעלי החיים, מביאה גם לפגיעה בבעלי החיים עצמם", נכתב בתגובת משרד החקלאות לצעדי המחאה מצד ארגוני זכויות בעלי החיים, שהובאה כחלק מתשובה להצעה לסדר בעניין התחקיר, שהועלתה על ידי חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ואמנון כהן (ש"ס). "לא ניתן היה להכניס משאית עמוסה במאות עופות שהגיעו למשחטה בעקבות הפגנה של פעילים בשער המשחטה, שאחד מהם כבל את עצמו למשאית. המשחטה ניסתה לפתור את הבעיה בדרכי שלום ולא פנתה למשטרה. פועל יוצא, המשאית הופנתה למשחטה אחרת, כך כל משחטה ששמעה שהפעילים עוקבים אחרי המשאית, סירבה לקבל את העופות". עו"ד וולפסון טוען כי הארגונים אותם הוא מייצג לא ארגנו את חסימת המשחטה. תגובת מארגני חסימת המשחטה טרם נמסרה.

גם הממשלה הגיבה למחאת ארגוני בעלי החיים. "בסופו של יום, רק בשעות הצהריים הגיעה המשאית בחזרה ללול במשק המקור, העופות נפרקו ממנה וניתנו להם מזון, מים וויטמין C", נאמר בהודעת הממשלה, שהוקראה מפיו של שר הכלכלה נפתלי בנט במליאת הכנסת בשבוע שעבר. "למרבה הצער, מצבם של העופות היה קשה ביותר, רבים מהם מתו בייסורים במהלך היום בשל מצב של לחץ נפשי אליו הגיעו כתוצאה מהסחבת בפריקתם. כעת הם חשופים להדבקות במחלות. על זה נאמר, הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות".

עוד על פרשת "זוגלובק":
פעילים חסמו בגופם את שער משחטת העופות "זוגלובק"
חרף ההתעללות: הכשרות לא תישלל ממפעל זוגלובק
מחיר ההתעללות: משרד החקלאות השבית משחטת זוגלובק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully