וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים בחטיבה היקרה בצה"ל: "נקצר את האימונים"

11.11.2013 / 9:10

בחיל השריון נערכים לגזירות 2014, והדבר אינו פוסח גם על חטיבה 401 שבה אימון חטיבתי מוערך בכ-20 מיליון שקלים. "חיילי המילואים יתאמנו פחות", הסביר קצין בכיר בחטיבה

צילום: דובר צה"ל

(צפו בתרגיל החטיבה באפריל האחרון)

קצין שריון ראשי, תא"ל שמואל אולנסקי, כינס אמש (ראשון) את קציני החיל מדרגת סגן ומעלה, והודיע על קיצוץ משמעותי לקראת שנת 2014 ועל האופן שמצופה מהמפקדים בחיל השריון להתמודד עם האתגר. מירב תשומת הלב הופנה לחטיבה 401 - החטיבה היקרה ביותר בצה"ל, שעלות אימון חטיבתי בה היא 20 מיליון שקלים. לשם השוואה, עלות אימון דומה בגדוד חיל רגלים, נעה בין 7-6 מיליון שקלים.

טנק המרכבה סימן 4. דובר צה"ל
החטיבה היקרה בצה"ל נערכת לקיצוץ. טנק מרכבה סימן 4/דובר צה"ל

החטיבה שעליה מפקד אל"מ סער צור מוגדרת כ"חטיבת ההכרעה" של צה"ל בכל תכנית מבצעית, והיא בעלת טנקי מרכבה סימן 4, "מעיל רוח" להגנה מפני טילים וכן פגזי "כלנית" רב-תכליתיים. "בהתאם לקיצוץ, נקצר את האימונים באש חיה", אמר קצין בכיר בחטיבה. לדבריו, "בשנה החולפת הצלחנו להתאמן תוך פעילות מבצעית, וזה היה משמעותי מאוד".

חישוב בסיסי מעלה כי עלות נסיעה בטנק מרכבה סימן 4, עולה לחטיבה 4,000 שקלים לקילומטר. כמו כן, כל גדוד בחיל השריון נוסע כ-1,100 קילומטרים במהלך תקופת אימונים שנמשכת שלושה חודשים. "מפקדת החטיבה ומפקדת הגדוד תתאמנה פחות, וכך גם חיילי המילואים של החטיבה שאמורים להתאמן כל שנה (בניגוד ללוחמי חי"ר במילואים, שמתאמנים אחת לשלוש שנים - א"ב)", הסביר הקצין הבכיר. "אנחנו נחשב כל נסיעה, כל ציר וכל הובלה, כי עשרה קילומטרים פה ועשרה שם, ובסוף מגיעים למאה", הוסיף.

בקרב המועמדים לגיוס, ישנה דרישה של 2.2 מועמדים על כל מקום פנוי בחטיבה 401, מה שהופך אותה לחטיבת השריון הנחשקת בצה"ל. "עבור החטיבה, שנת 2013 הייתה רוויית אימונים בשטחים בנויים", סיפר הקצין. באחרונה חיסלו לוחמי החטיבה שני מחבלים בדרום רצועת עזה, בזמן שלוחמי ההנדסה הקרבית נערכו לפוצץ את מנהרת הטרור בדרום. החטיבה גם רשמה לזכותה 100% הצלחה ביירוט טילי נ"ט באמצעות מערכת "מעיל רוח". "טנק מרכבה 4 נבנה כנשק קטלני, ממוחשב ומהיר, שיודע לשתף פעולה עם כוחות בסביבה הקרובה כדי להשמיד כמות מטרות גדולה מאוד", סיכם הקצין.

עוד בנושא
150 מעובדי תעשיות הביטחון בצפון בסכנת פיטורים
לקראת קיצוץ בביטחון: "נפטר אלפים, נסגור מערכים"
הקבינט אישר: שלושה מיליארד שקל יקוצצו מהביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully