וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כיפת ברזל יירטה רקטה מעל אילת

מערכת יירוט הטילים סיכלה ירי לעבר העיר הדרומית. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו בעיר במהלך היירוט בסביבות השעה 1:00. שלושה לקו בחרדה. ראש העיר: "תמשיכו להגיע"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

לראשונה: מערכת כיפת ברזל יירטה הלילה (שלישי) בהצלחה רקטה ששוגרה לעבר העיר אילת. תושבים בעיר דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. בעקבות האירוע טיפל צוות מגן דוד אדום בשני נפגעי חרדה. כמו כן דווח על נפגעת חרדה בת 18 שהגיעה לבית החולים יוספטל בעיר. לא דווח על נזק.

הרקטה שוגרה בסביבות השעה 1:00. לאחר הירי פתחו כוחות הביטחון בסריקות באזור, אולם לא גילו מקום נפילה של רקטות נוספות. מוקדם יותר נשמעו באילת וביישובי הסביבה אזעקות. מרשות שדות התעופה נמסר כי על אף ירי הרקטות, אין שינויים בטיסות מאילת וממנה וכי לא התקבלה הנחיה מגורמי הביטחון בנושא.

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, הביע הבוקר ביטחון ביכולת של מערכת הביטחון להתמודד עם האיומים מסיני: "אנחנו מודעים למה שמתחולל במצרים ולפעילות המתקיימת כדי למנוע זליגת טרור לשטח ישראל", הוא אמר. "העיר מלאה בתיירים וזאת התשובה שלנו לניסיון לפגוע בעיר. זאת ההזדמנות גם לקרוא לאזרחי ישראל להמשיך לבוא לעיר שלנו כדי לבלות". בהתייחסו לעובדה שהרקטה כוונה לעבר מרכז העיר, אמר יצחק הלוי כי גם מול האיומים האלו הוכיח צה"ל יכולת להתמודד. לדבריו, אין חשש או פאניקה בקרב התושבים ואלפי המבלים בעיר.

בחודש שעבר הוצבה סוללת כיפת ברזל באזור אילת, ככל הנראה בשל הלחימה בין צבא מצרים לגורמי טרור בחצי האי סיני. מדובר צה"ל נמסר אז בתגובה כי כיפת ברזל נפרשת מעת לעת באתרים שונים ברחבי הארץ בהתאם להערכת מצב.

יירוט ראשון של כיפת ברזל באילת. אוגוסט 2013. חטיבת דובר המשטרה
היירוט באילת/חטיבת דובר המשטרה

ביום שישי דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקורות במצרים על לפחות חמישה הרוגים בתקיפה של כלי טיס ישראלי ברפיח המצרית. המקורות מסרו כי כלי טיס ישראלי הפציץ מבנה שבו הסתתרו פעילי ג'יהאד בקרבת הגבול עם ישראל, לא הרחק ממעבר כרם שלום. ואולם מאוחר יותר הכחיש צבא מצרים כי נערכה תקיפה ישראלית על אדמת המדינה.

יממה קודם לכן החליט צה"ל לסגור לשעתיים את שדה התעופה באילת לנחיתות ולהמראות. בשדה היו אמורות לנחות במהלך הערב שמונה טיסות של חברות תעופה ישראליות, והן הופנו לשדה התעופה בעובדה - שנפתח במיוחד על מנת לקלוט אותן. כעבור שעתיים, ובתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה בצה"ל, ניתן האור הירוק לפתוח מחדש את שדה התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
על רקע המתיחות בסיני: סוללת כיפת ברזל הוצבה בעיר. רן שאולי
סוללת כיפת ברזל שהוצבה באזור אילת בחודש שעבר/רן שאולי

יממה לאחר האירוע דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקור בכיר בצבא מצרים כי ההחלטה לסגור את שדה התעופה באילת התקבלה בעקבות מידעי מודיעיני מצרי על ארגוני טרור מסיני שתכננו לשגר טילים ארוכי טווח, שביכולתם להגיע עד 70 קילומטרים. על פי הדיווח, גורמי מודיעין מצריים קיבלו מידע על כוונתם של הארגונים האיסלאמיים לפגוע גם במטרות ביטחוניות ואסטרטגיות בסיני באמצעות טילים נגד מטוסים, בין היתר בתעלת סואץ. לדברי המקור, הרשויות המצריות נקטו צעדים לסיכול התכנית שאמורה הייתה לצאת לפועל. כמו כן, נמסר כי המטוסים המצריים תגברו את הטיסות בשמי סיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully