וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צה"ל מעכב פלסטיני בן 5 שיידה אבנים

בסרטון שצולם על ידי ארגון "בצלם" נראים החיילים מעלים את הילד על ג'יפ כשהוא ממרר בבכי ולאחר מכן אוזקים את אביו. לאחר שעתיים, הם הועברו לידי המשטרה הפלסטינית

צילום: בצלם, עריכה: מיכאל ברגמן

חיילי צה"ל עיכבו ביום שלישי האחרון ילד פלסטיני בן 5 שיידה לעברם אבנים ליד מערכת המכפלה בחברון, כך עולה מתיעוד שהפיץ היום (חמישי) ארגון "בצלם". לדברי הארגון, הילד עוכב למשך שעתיים, לאחר שהחיילים איימו עליו ועל הוריו, כפתו את אביו וכיסו את עיניו. לבסוף, הוא הועבר לידי המשטרה הפלסטינית.

בסרטון, שצולם על ידי תחקירנית "בצלם" מנאל אל-ג'עברי, נראים החיילים מעלים את הילד על ג'יפ צה"לי כשהוא ממרר בבכי עם אדם נוסף, לאחר ניסיונות התערבות מצד הפלסטינים במקום. הם לקחו את הילד לביתו, שם הודיע קצין צה"ל לאמו של הילד כי בכוונתו להסגיר את בנה הקטן למשטרה הפלסטינית, אולם היא סירבה וביקשה שימתינו לאביו. כאשר הגיע האב למקום אזקו אותו החיילים, כיסו את עיניו ולדברי הארגון העבירו אותו ואת בנו למחנה הצבאי ברחוב א-שוהדאא. בצה"ל מכחישים כי השניים שהו במחנה צבאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילד ואביו הכפות מובלים ברחובות חברון על ידי חיילי צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הארגון, השניים עוכבו במחנה הצבאי במשך כחצי שעה ואז הועברו ל"חסם שוטר", מחסום צה"ל בחברון, שם שהו במשך חצי שעה נוספת. בשלב זה הגיע למקום קצין בדרגת סגן-אלוף והורה לחיילים להסיר את האזיקונים ואת כיסוי העיניים מהאב ולתת לו מים. כעבור כמה דקות הגיעו למקום קצין מהקישור הפלסטיני וכמה שוטרים פלסטינים. החיילים הסגירו לידיהם את האב ובנו והשניים נלקחו לתחנת משטרה פלסטינית, שם תושאלו קצרות ושוחררו.

בארגון פנו ליועץ המשפטי של אוגדת איו"ש בבקשה לקבל את התייחסותו לאירוע. "עיכוב של ילד מתחת לגיל האחריות הפלילית, לא כל שכן ילד צעיר כל כך, נטול כל בסיס חוקי", נמסר מהארגון. במכתבה ליועמ"ש כתבה מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל: "מהתיעוד עולה בבירור כי אין מדובר בטעות של חייל בודד אלא בהתנהלות שנתפסה, באופן מבהיל, כסבירה בעיני כל המעורבים, לרבות קצינים בכירים. תמוה במיוחד שבאף שלב של האירוע לא נדלקה אצל איש מהם נורה אדומה: לא העובדה שהפחידו ילד בן 5 עד עמקי נשמתו, לא האיום עליו ועל הוריו ב'הסגרה' למשטרה הפלסטינית, לא האיום לעצור את האב, שאין לו בסיס חוקי כלשהו, ולא איזוק ידיו של האב וכיסוי עיניו בנוכחות בנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצין בדרגת סגן-אלוף הורה לחיילים להסיר את האזיקונים ואת כיסוי העיניים מהאב ולתת לו מים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צר לנו כי ארגון 'בצלם' בוחר באופן מגמתי להפיץ סרטונים מסוג זה לתקשורת טרם בירור העניין עם צה"ל. מדובר בילד שיידה אבנים לעבר כביש בחברון. כוח צה"ל עיכב את הילד, העביר אותו לידי הוריו והעבירו להמשך טיפול באופן מסודר למשטרה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully