וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפצצה הישראלית שיודעת להתגבר על ה-S-300

18.6.2013 / 0:04

חברת רפאל חשפה את ה"ספייס-250" המסוגלת לעקוף את מערכת ההגנה האווירית הרוסית, שהעברתה לסוריה מדאיגה את ישראל ובעלות בריתה. ביכולתה לפגוע במטרות במרחק של עד 100 ק"מ

צילום: רפא"ל, עריכה: יותם בן-דוד

מערכת ההגנה האווירית S-300, שצפויה לעבור ממוסקבה לדמשק במסגרת עסקת הנשק בין רוסיה לסוריה, מעסיקה בחודשים האחרונים את כל המזרח התיכון ואת חלק ממדינות המערב. על רקע החשש מפני פגיעה בעליונות של חיל האוויר הישראלי באזור, חשפה לאחרונה יצרנית מערכות הלחימה המתקדמות הישראלית "רפאל" בביתן הישראלי בסלון האווירי בפריז כמה טכנולוגיות חדשות, ביניהן פצצה מסוג "ספייס-250" שאמורה לתת מענה למערכות הגנה אוויריות מתקדמות כמו ה-S-300.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס אף-16 יודע לשאת 16 פצצות. ה"ספייס-250"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בפצצה קטנה וחכמה ממשפחת ה"ספייס-1000" וה"ספייס-2000". ה"ספייס-250" שוקלת 150 קילוגרמים (250 פאונד, ומכאן שמה - א"ב). הפצצה נטולת המנוע, שתהיה מוכנה לפעילות מבצעית בעוד כשנתיים, פותחת כנפיים עם הטלתה ממטוס הקרב ומסוגלת לפגוע במטרות במרחק של עד 100 קילומטרים.

סמנכ"ל בכיר לשיווק ולפיתוח עסקי ב"רפאל", אורון אוריול, סיפר כי הפצצה "בעלת ראש ביות אלקטרו-אופטי ומנגנון המאפשר להשוות את המטרה עם תמונה כאשר האזור רווי במשבשי GPS". לדבריו, "הטייס יכול להזין את המטרה בראש הפצצה לפני ההטלה או בזמן מעוף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הערכות מומחי ביטחון במערב כוללות הנחה שהפצצה הזו יודעת לעקוף מערכות הגנה אוויריות כמו ה-S-300 בשל רדיוס הפעולה הרחב שלה.

"אתה לא טועה. הפצצה הזו יודעת לפגוע בטווח מטרות של 100 ק"מ, היא קטנה ביחס לאחיותיה ("ספייס-1000" ו"ספייס-2000" - א"ב), ולכן החתימה שלה נמוכה. בכך היא מקשה מאוד על מערכת ההגנה שאמורה לאתר אותה. כמו כן, מטוס אף-16 יודע לשאת 16 פצצות של 'ספייס-250' ומעבר ליכולת להשמיד כמה מטרות בו-זמנית, הוא יודע להקשות על מכ"ם האויב כשהוא משגר מספר רב של פצצות. למערכות הגנה כמו ה-S-300 ודומות לה יהיה מאוד קשה להתמודד עם היכולות הללו".

על פי פרסומים זרים, חיל האוויר הישראלי תקף מטרות באמצעות חימושים חכמים מטווח רב ולא בהכרח מעל סוריה. זו המגמה הכלל עולמית?

"אינני רוצה להתייחס לאירועי עבר. ה'ספייס-250' מפותחת יחד עם חיל האוויר הישראלי. כרגע הוא הלקוח היחידי. ה'ספייס-250' מאפשרת למשתמש לפעול הרחק מאזור רווי במערכות הגנה אוויריות. המגמה העולמית היום היא עלות. תקציבי הביטחון בעולם מצטמצמים, ולכן הלקוח רוצה מחיר זול אבל לא מוכן להתפשר. במקרה הזה הוא יקבל מוצר קטן וזול. זה אתגר טכנולוגי לא פשוט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של ה"ספייס-250"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם מציגים את מערכת כיפת ברזל בכניסה לתערוכה הבינלאומית. מה אתה יכול לספר על ההתעניינות במערכת?

"כיפת ברזל זכתה לחשיפה כלל-עולמית במבצע עמוד ענן בשל היכולות שלה ליירט רקטות מסוגים שונים. אין הרבה מערכות מהסוג הזה שקיבלו חשיפה בזמן אמת כמו כיפת ברזל. היא זוכה להתעניינות גבוהה. אנחנו רואים את זה, לפי כמות המצטלמים ליד המשגר. אני מניח שסינים ואיראנים, שלא הספיקו להצטלם ליד המערכת בתערוכה בהודו, עושים זאת כעת. מדינות רבות פונות כדי לקבל על המערכת אינפורמציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully