וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם (כמעט) על בקבוקי פלסטיק

סירת קטמרן עשויה מ-12,500 בקבוקי פלסטיק סיימה מסע של ארבעה חודשים מסן פרנסיסקו לסידני. השייט נועד לעורר מודעות לסכנות פסולת מפלסטיק

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סירת קטמרן עשויה מ-12,500 בקבוקי פלסטיק וחומרי פלסטיק ממוחזר אחרים, השלימה הבוקר (שני) את מסעה מארצות הברית לאוסטרליה. ה"פלסטיקי" שטה לנמל סידני כארבעה חודשים אחרי שיצאה מסן פרנסיסקו. על סיפונה היו שישה אנשי צוות שגמעו את המרחק של 15,000 קילומטרים לאורך האוקיינוס השקט תודות לאנרגיה מתחדשת.

בראש הצוות עמד הפעיל הסביבתי דייויד דה רוטשילד, "זה היתה הרפתקה מדהימה", הוא אמר, לאחר שזכה לקבלת פנים חמה עם הגיעו לסידני.

הפלסטיקי עזבה את סן פרנסיסקו בסוף מרץ וחצתה את האוקיינוס השקט דרך מערב סמואה וקלדוניה החדשה. היא גם שטה דרך אזור הזבל הפלסטי הפסיפי – ים עצום של זוהמה השוכן מתחת לפני השטח בין קליפורניה להוואי. מטרת המיזם היתה לעורר מודעות לזיהום באוקיינוס עקב פסולת פלסטית. "יש לנו התמכרות לשימוש חד-פעמי, לזרוק פלסטיק, וזה חונק את המערכת האקולוגית" , אמר דה רוטשילד לפני מספר ימים.

מעצבי הסירה גם רצו להוכיח שניתן להשתמש בפסולת כמשאב. "באוסטרליה לבדה, 10 מיליון שקיות פלסטיק יהיו בשימוש היום," אמר דה רוטשילד בסידני. "10 מיליון, תחשבו על זה, לאן הן הולכות?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully