וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מאולם הפחים: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום ייגזר דינו של אולמרט בפרשת טלנסקי, נציין חודש לרעידה בנפאל, הפועל חולון תיפרד מאולם הפחים, מעריצי המדריך לטרמפיסט בגלקסיה יציינו את יום המגבת ונציין 59 שנים לנאומו הסודי של חרושצ'וב

גזר דין בפרשת טלנסקי

דיון טיעונים לעונש נגד אהוד אולמרט במחוזי בירושלים, אפריל 2015. אמיל סלמן, פול צלמים
דיון טיעונים לעונש נגד אהוד אולמרט במחוזי בירושלים, אפריל 2015/פול צלמים, אמיל סלמן

אתם צריכים לדעת שהיום יגזור בית המשפט המחוזי בירושלים את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק טלנסקי. שבע שנים לאחר התפטרותו מהתפקיד, ולאחר זיכוי, ערעור לעליון וחשיפת קלטות דרמטיות - אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. במסגרת הפרשה, המכונה גם פרשת "מעטפות הכסף", הורשע ראש הממשלה לשעבר בקבלת מאות אלפי דולרים שלא כדין מאיש העסקים היהודי-אמריקני משה טלנסקי כשכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת. בתמורה, סייע אולמרט לטלנסקי בקשרים עם אנשי עסקים בכירים בתחום הנדל"ן תוך ניגוד עניינים.

חודש לרעידת האדמה בנפאל

בניינים שהתמוטטו לאחר רעידת האדמה השנייה בנפאל, מאי 2015. ביקראם ראי, AP
בניינים שהתמוטטו לאחר רעידת האדמה השנייה בנפאל, מאי 2015/AP, ביקראם ראי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני חודש בדיוק, ב-25 באפריל, התרחשה רעידת האדמה בנפאל בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר אשר גרמה למותם של מעל 8000 בני אדם, לפציעתם של לפחות 17,800 בני אדם והריסתם של מבנים רבים במדינה. מוקד הרעידה היה כ-29 קילומטרים דרומית מזרחית למחוז לאמג'ונג שבנפאל ואחריה התרחשו עוד מספר רעידות משנה כאשר החזקה שבהן היתה בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר ב-12 במאי. בין ההרוגים ברעידת האדמה היה גם המטייל הישראלי אור אסרף שנהרג כתוצאה ממפולת סלעים באזור בו טייל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

פרידה מהפחים

דגל אליפות המדינה של הפועל חולון על גג אולם הפחים. ברני ארדוב
דגל אליפות המדינה של הפועל חולון על גג אולם הפחים/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תיפרד הפועל חולון מאולמה המיתולוגי - 'אולם הפחים'. הקבוצה אותה מלווה אחד מקהלי האוהדים הרועשים בארץ תארח את מכבי ראשון לציון למשחק השלישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל כשהיא בפיגור 2:0, ובעקבות העובדה שהפסד יסיים את העונה האחרונה של חולוניה לפניה המעבר להיכל הפיס החדש בעיר, ייערך לפני הפתיחה טקס פרידה מהאולם ששימש כבית הקבוצה ב-62 השנים האחרונות, בהשתתפות שחקני, מאמני ומנהלי עבר של המועדון.

יום המגבת

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את "יום המגבת" לזכרו של מחבר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" הסופר דאגלס אדמס אשר תאריך מותו הוא שבועיים לפני ציון יום המגבת ב-11 במאי. מעריצי הספר לוקחים עמם ביום זה מגבת לכל מקום בעקבות תיאורה במדריך לטרמפיסט כפריט השימושי ביותר שטרמפיסט יכול לקחת כאשר הוא משוטט בגלקסיה: "מגבת, כך הוא אומר, היא הדבר השימושי המאסיבי ביותר שאפשר שיהיה לטרמפיסט הבין-כוכבי... אתה יכול להתעטף בה ולחמם עצמך בעוברך דרך ירחיה הקרים של ג'אגלאן ביתא; אתה יכול לשבת עליה בחופי חולות השיש הבוהקים של סנטראגינוס 5, בשואפך את אדי הים המשכרים; אתה יכול לישון, מכוסה בה, מתחת לכוכבים הזורחים זריחה אדומה כל כך בעולם המדבר של קאקראפו?ן..."

הנאום הסודי של חרושצ'וב

ניקיטה חרושצ'וב לשעבר נשיא ברית המועצות. Zentralbild, AP
ניקיטה חרושצ'וב/AP, Zentralbild

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 59 שנים, בשנת 1956, נשא ניקיטה חרושצ'וב בפני ועידת המפלגה הקומוניסטית הסובייטית מה שכונה לימים "הנאום הסודי" שבו הוא העביר ביקורת על פולחן אישיותו של סטלין והוקיע את פשעיו במיוחד בתקופת הטיהורים הגדולים. הנאום יוצא הדופן נמשך ארבע שעות וחלק משומעיו הזדעזעו וחלקם אף לא האמינו. שמועות על אופי הנאום נפוצו במערב וסוכניות הביון ניסו לשים ידיהן על המסמך כי זיהו את הפוטנציאל הטמון בתוכנו לפירוק המשטר הקומוניסטי והנהגת משטר ליברלי. מי שהצליחו להשיג את הנאום היו אנשי השב"כ באמצעות עיתונאי יהודי פולני אשר סיכן את עצמו בפעולה זו. השב"כ העביר את הנאום לראש המוסד איסר הראל שהעבירו לסוכנות ה-CIA אשר פרסמה את הנאום ודאגה שכל העם הרוסי יכיר את תוכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully