וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאתם צריכים לדעת על היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

שנה חדשה - מלחמה ישנה?

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפות צה"ל. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום נפתח שבוע מקוצר, שמסתיים כבר ביום רביעי, כשנחגוג את כניסת השנה החדשה. ראש הממשלה כבר בירך, בוודאי נזכה גם לברכותיהם של נשיא המדינה, הרמטכ"ל ושאר צמרת המדינה. עם זאת, בדרום מתחיל שבוע מתוח, שבסופו, אם ישראל והפלסטינים לא יגיעו להסכמות, מגיעה לקיצה תקופת הרגיעה המוסכמת. בינתיים מגיעים דיווחים על חידוש השיחות בקהיר ביום שלישי, אבל תושבי אזור עוטף עזה אינם אופטימיים. אמש הפגינו מאות מהם נגד הממשלה תחת הכותרת: "עוצרים את המלחמה הבאה".

אדוני השופט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט העליון. צילום: נגה מישל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תתכנס הוועדה למינוי שופטים על מנת לבחור שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון. כמובן שהכול עדיין פתוח, אולם מסתמן כי לפחות לגבי מינוי אחד לא צפויות הפתעות – מני מזוז המועמד של שרת המשפטים ציפי לבני – צפוי להתמנות לשופט עליון אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי. לגבי המועמד השני ישנה הסכמה שזו צריכה להיות אישה, אולם שם הכול עדיין פתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הביאו את הסתיו

עלה נושר על החלון. ShutterStock
צילום: שאטרסטוק/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום חל יום השוויון הסתווי, היום שמכניס לדיכאון כל חובב קיץ ומביא אושר גדול לחובבי החורף. זהו היום שבו קרני השמש פוגעות בקו המשווה בזווית ישרה: בחצי הכדור הצפוני מתחיל הסתיו ובחצי הכדור הדרומי מתחיל האביב. היום אורך היום שווה לאורך הלילה, ולמעשה מעתה והלאה הימים יהיו קצרים יותר מהלילות. אמנם ביום עדיין חם ושומעים את רעש מנועי המזגנים, אבל בערב כבר נעים יותר והטמפרטורות ימשיכו לרדת.

הכהן הגדול

לאונרד כהן. GettyImages
צילום: Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לאונרד כהן מציין את יום הולדתו ה-80 וזה קורה עם אלבום חדש בשם "Popular Problems", שיוצא באופן רשמי היום. האלבום שהופק על ידי פטריק לאונרד כולל תשעה שירים חדשים, שעד כה רובם לא נשמעו. במסגרת החגיגות למוזיקאי והמשורר היהודי, נערוך בוואלה! תרבות פרויקט מחווה ובו קאברים לכהן, המבוצעים על ידי יוצרים ישראלים (רונה קינן, מורין נהדר, נועם רותם, אלון עדר, סאן טיילור, רותם אור ואלון לוטרינגר), ועוד מילים חמות ממני אבירם, על היצירה החדשה שקיבלנו מהאיש שממשיך לשבת במגדל הפזמון.

האלופה הצולעת

מנואל פלגריני מאמן מנצ'סטר סיטי. AP
מאמן מנצ'סטר סיטי. יעביר את המסר?/AP

אלופת הפרמיירליג מנצ'סטר סיטי פתחה את עונת 2014/15 בצליעה, ואתם צריכים לדעת שהיום יש לה הזדמנות לשלוח מסר כשתארח את צ'לסי, אחת היריבות העיקריות שלה על התואר גם השנה. סיטי, שפתחה את העונה טובה עם שני ניצחונות, מגיעה אחרי שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון. בפרמיירליג הקבוצה נכנעה 1:0 לסטוק ולאחר מכן סיימה ב-2:2 נגד ארסנל, כשהשיא היה באמצע השבוע עם הפסד לבאיירן מינכן. פרנק למפארד, אחד מסמליה של צ'לסי בשנים האחרונות, צפוי להיכלל בסגל סיטי, ועשוי לשחק נגד קבוצתו לשעבר. ערב המחזור החמישי הבלוז צועדים בראש הטבלה עם מאזן מושלם שכולל ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים, אבל עם לא פחות משישה שערים שספגו. מי שבעיקר מצליח להשאיר חותם על הפרמיירליג הוא חלוץ צ'לסי דייגו קוסטה, שכשיר למשחק ומקווה להמשיך בקצב הכבושים הנפלא שלו. עד עכשיו הוא כבר הספיק לחורר שבע פעמים את הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully