וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

נשארים או נפרדים?

תומכים בעצמאות סקוטלנד מפגינים בכיכר ג'ורג', גלזגו. רויטרס
מפגינים בסקוטלנד/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תירשם היסטוריה ביבשת אירופה כשבסקוטלנד ייערך משאל עם שבו יכריעו התושבים אם להתנתק מהממלכה המאוחדת ולהפוך למדינה עצמאית. אחרי שנים ארוכות שבהן זכו הסקוטים לאוטונומיה במגוון תחומים, רבים מהם שואפים להרחיב את עצמאותם עד כדי ביטול הסכם האיחוד שנחתם בשנת 1707. בריטניה חרדה מאפשרות של התפלגות ולפיכך היא עשתה ככל שבאפשרותה כדי לשכנע את הסקוטים להצביע "לא", כולל קריאה נרגשת מצד המלכה אליזבת. כרגע הסקרים צמודים מאד – והעולם כולו כוסס ציפורניים לקראת תוצאות משאל העם.

גאים בירושלים

מצעד הגאווה בירושלים, אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
מצעד הגאווה בירושלים. צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך זו השנה ה-13 מצעד הגאווה בירושלים. המצעד, שנדחה פעמיים בגלל מבצע "צוק איתן", יעבור דרך מרכז העיר במסלול מקוצר מהרגיל – ויסתיים בגן העצמאות. ב"בית הפתוח לגאווה ולסובלנות" שארגן את האירוע, מצפים לאלפי משתתפים ומקווים שהוא "יוביל את תהליך ההחלמה של העיר מהאלימות הקשה שחוותה בחודשים האחרונים". מנגד, כמדי שנה, בעדה החרדית מאיימים לשבש את המצעד הססגוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נוסד הניו יורק טיימס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין הניו יורק טיימס במנהטן. צילום: אוריה כנף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 163 שנה בדיוק נוסד העיתון החשוב ביותר בעולם – הניו יורק טיימס. הוא נוסד על ידי שניים ממייסדי סוכנות הידיעות AP ותוך זמן קצר הפך לעיתון משפיע, רציני, מעמיק ובעל מעמד בינלאומי גבוה. הוא מפורסם בזכות המוטו שלו: "כל החדשות שראויות לדפוס" וכתביו זכו בעשרות פרסי פוליצר לעיתונות, הרבה יותר מכל עיתון אחר. בשנים האחרונות הוא הצליח להתגבר על קשיים כלכליים כשהיה בין העיתונים הראשונים שגבו כסף עבור כתבות שנקראו באינטרנט.

גמר גביע

דונטה סמית' הפועל ירושלים. קובי אליהו
שחקן ירושלים, דונטה סמית'. צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגשו לראשונה העונה הפועל ירושלים ומכבי תל אביב בגמר הקלאסי של הכדורסל הישראלי, במסגרת גמר גביע ווינר. ואם המשחק של שתי הקבוצות הבכירות בארץ לא מספיק מרגש אתכם, כדאי שתדעו גם שהיכל הפיס ארנה החדיש של ירושלים ייפתח היום, כמעט במלוא הקיבולת שלו, בפעם הראשונה. 9,600 מקומות ימתינו לאוהדי הכדורסל הנלהבים בהיכל הספורט העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר באירופה. נותר רק לקוות שגם רמת המשחק תעמוד בסטנדרטים אלו בדיוק.

44 שנים למות הנדריקס

ג'ימי הנדריקס. Express, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Express

אתם צריכים לדעת שהיום ימלאו 44 שנים למותו של המוזיקאי המבריק והגיטריסט הגאון ג'ימי הנדריקס. הנדריקס השפיע על עולם המוזיקה עם שירים פורצי דרך וסולואי גיטרות בלתי נשכחים. כנגן הוא נהג לשלב בהופעות שואו מדהים ופרוע שכלל נגינה מאחורי הגב ונגינה באמצעות השיניים. הוא מת כשהיה בן 27 בלבד לאחר שהקיא בשנתו וככל הנראה נחנק מכך. הנדריקס הוא האמן שהשפיע יותר מכל על נגני גיטרה חשמלית ברוקנרול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully