וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה שקט אחרי כ-5,000 רקטות: "ישנו כמו שאר הלילות"

27.8.2014 / 8:43

בדרום קמו לבוקר שקט אחרי 50 ימי לחימה, אולם התושבים לא חושבים שמדובר בסוף פסוק. בעזה חוגגים למרות ממוצע יומי של 40 הרוגים, יותר מ-10,000 פצועים ומאות אלפי חסרי בית

צילום: ניב אהרונסון, בני ואינר, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אחרי 50 לילות של אש, הלילה (רביעי) נהנו תושבי עזה הפלסטינים ויישובי עוטף עזה הישראלים משקט, כשהפסקת האש עליה הסכימו ישראל והפלגים הפלסטיניים אמש נשמרה במלואה. מאז הלילה של ה-8 ביולי, עת התחיל מבצע "צוק איתן" שוגרו לישראל 4,591 רקטות, מהן נפלו בשטח ישראל 3,659, מרביתן בשטחים פתוחים, מערכת "כיפת ברזל" יירטה 735 רקטות ו-197 רקטות כשלו בשיגורן. מדובר ביכולת שיגור של כ-90 רקטות ביום.

מלחמה בעזה | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים
התבוסה של חמאס, ההפסד של ישראל
ההרוגים מהפצמ"ר באשכול: הרבש"צ ורכז ההשקיה
בדרום מתנגדים לחדש הלימודים: ”חוסר אמון ענק”

ישראל ספרה 70 הרוגים – מהם 64 חיילי צה"ל ועוד שישה אזרחים, האחרונים נהרגו אמש, כשעה לפני כניסתה של הפסקת האש לתוקף במתקפת פצמ"רים בקיבוץ נירים.

בעל בית ישראלי מצלם נזק למרחב המוגן של ביתו באשקלון, לאחר שנפגע על ידי רקטות שנורו מרצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
4,591 רקטות נורו לשטח ישראל. פגיעת ררסיסים באשקלון, אתמול/רויטרס

אלברט גבאי, תושב שדרות אמר הבוקר לוואלה! חדשות שלמרות השקט, הוא "מתבייש בהנהגה הפחדנית וההססנית" של ישראל לדבריו. "בלילה ישנתי רגיל כמו בלילות האחרונים מכיוון שחמאס הוכיח שהפסקת אש לא מחייבת כלום. אנחנו בהפסקה והם באש". גבאי הוסיף כי אסור היה לקבל את הפסקת האש שכן "היינו קרובים להכניע את חמאס. תושבי שדרות מבינים שזה לא נגמר והסבב הבא שיהיה קשה יותר כבר מבצבץ לו. חמאס יתאושש ויתחמש הם מבינים שזה אפשרי שיש מנהיגים חלשים והססנים".

מירב כהן, תושבת מעין השלושה סיפרה על הלילה הקשה שעבר על בני משפחתה לאחר מות שני תושבי נירים. "כולנו מכירים את ההרוגים והילדים שלי לומדים עם הילדים שלהם, זה אירוע קשה ושובר. כמו שילדים נשארו יתומים מאבא, כך אנחנו נשארנו יתומים ממשלה, שמתירה את דמם של ילדנו ולא לוקחת אחריות על תושבי הדרום". כהן סיפרה כי עדיין לא שבה לקיבוץ: "החשש הגדול שלי שיהיו עוד טפטופי רקטות לעוטף עזה".

אדל סבן תושבת אשקלון שהגיעה הבוקר לחוף הים בעיר סיפרה כי היא ומשפחתה נשארו בביתם לאורך כל ימי הלחימה. "יצאתי מהבית גם לפני הפסקת האש אבל חששתי מהאזעקות והיום יצאתי בביטחון. הנכדים שלי באו אליי וחוו מה זו מלחמה. ההפסקה הזו הייתה חשובה ולי נראה שניצחנו".

גם ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, הביע ספקנות באשר לשמירה על השקט. "כפי שלמדנו, איננו יכולים לצפות את חמאס ולהכריז על הצלחות. עלינו לעקוב בדריכות אחר התפתחות האירועים בימים הקרובים ויותר על מנת לוודא מעל לכל ספק שהשקט המיוחל חזר לאזורנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשים פלסטיניות מביטות מהחלון לעבר הריסות של מבנה בעל 15 קומות שקרס כתוצאה ממתקפת חיל האוויר בעזה. אוגוסט 2014. AP
475 אלף איש נותרו חסרי קורת גג. הרס רב-קומות בעזה, שלשום/AP

בצדו השני של הגבול מניין ההרוגים הגיע לפי נתוני האו"ם ל-2,101, מהם 493 ילדים, 253 נשים והשאר גברים. 10,224 פלסטינים ברצועה נפצעו, מתוכם 3,100 ילדים ו-475 אלף איש נותרו ללא קורת גג. צה"ל תקף לאורך 50 הימים האחרונים 5,226 מטרות מהאוויר, הים והיבשה. כמו כן, הושמדו עשרות מנהרות בשטח עזה, למעלה מעשר מהן מנהרות התקפיות שחדרו לישראל.

"כמה גדול הניצחון הזה שאנחנו חוגגים היום", אמרה אום-עומר, אמו של מחבל חמאס שנהרג בקרבות, "עונינו ונרדפנו והיינו חסרי בית. אבל אלוהים, אחרי הסבל הארוך, בירך אותנו בניצחון". גם בגדה המערבית חגגו את סיום הלחימה. אבו-מוחמד, תושב חברון, ציין כי "ההשתתפות שלנו היא בתמיכה בהתנגדות. אפילו אם יש רק ילד או אדם אחר שנשאר, אנחנו נתמוך בהתנגדות עד לנשימתנו האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
חגיגות בעזה, אמש/רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה/רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה/רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש. רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש/רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש. רויטרס
חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש/רויטרס
דוברי חמאס פאוזי ברהום וסמי אבו זוהרי חוגגים את הכרזת הפסקת האש ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 26 באוגוסט 2014. רויטרס
דוברי חמאס פאוזי ברהום וסמי אבו זוהרי חוגגים את הכרזת הפסקת האש ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 26 באוגוסט 2014/רויטרס
חגיגות בעזה בעקבות הסכם הפסקת האש. אוגוסט 2014. רויטרס
חגיגות בעזה בעקבות הסכם הפסקת האש. אוגוסט 2014/רויטרס
מנהיגי חמאס מודיעים על הסכם הפסקת האש, עזה. אוגוסט 2014. טוויטר, צילום מסך
מנהיגי חמאס מודיעים על הסכם הפסקת האש, עזה. אוגוסט 2014/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully