וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשה האש: כ-50 רקטות נורו, תקיפות והרוגים ברצועה

מטחים כבדים נורו אמש לדרום ולמרכז. רכב התלקח בתל אביב לאחר שנפגע מרסיסי יירוט. רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור ירושלים. אין נפגעים. הפלסטינים: ישראל ניסתה לחסל את דף

צילום מסך

- יותר מ-50 רקטות על ישראל בפחות מ-12 שעות
- בשעות הערב: מטחים לעבר גוש דן, השפלה, ירושלים והדרום.
- רקטות יורטו מעל תל אביב, מטה יהודה וראשון לציון
- חיל האוויר תקף מטרות בעזה
- חמאס: ישראל ניסתה לחסל את מוחמד דף
- ראש המשלחת הפלסטינית: ישראל הרסה את הרגיעה
- גדודי אל-קסאם בעקבות תקיפה בעזה: "נפתחו שערי גיהינום"
- הפלסטינים: 3 הרוגים בתקיפות צה"ל, אלפים נמלטו מבתיהם


לפחות 50 רקטות נורו מאמש (שלישי) לעבר ישראל, אז קרסה הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס. 35 שוגרו מהן אחרי השעה 22:00. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי ישראל הפרה את הפסקת האש כדי לחסל את ראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף. לא ברור אם הוא אכן חוסל, אולם מוקדם יותר הודיעו גדודי עז א-דין אל-קסאם שהירי המסיבי נובע מהפצצה של בית בשכונת שייח רדואן בעזה, שבה נהרגו שלושה אנשים, בהם אישה וילדה. "נפתחו שערי גיהינום", אמרו הלילה בחמאס. "אנחנו קוראים לישראל לחשוף את הסיבות האמתיות להפצצה של בית משפחת אל-דלו", אמרו בגדודי אל-קסאם לרשת "אל-קודס" בעקבות התקיפה.

אחרי ימים של שקט, נשמעו אמש אזעקות בירושלים והסביבה, בתל אביב, בחולון, בבת ים, בראשון לציון, בבאר שבע, בבית שמש והסביבה, באשקלון, באשדוד, בשדרות ובמועצות אזוריות נוספות בדרום. רכב עלה באש ליד מחלף קיבוץ גלויות בתל אביב לאחר שנפגע מרסיסי יירוט. רקטה נפלה בשטח פתוח בתל אביב והדי פיצוצים נשמעו באזור. רקטה נוספת יורטה מעל ראשון לציון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל באר שבע וחמש רקטות נוספות נפלו באזורים פתוחים באזור העיר. רקטות יורטו מעל המועצה האזורית מרחבים.

חמאס לקח אחריות על ירי הרקטות לעבר גוש דן. גדודי אל-קסאם הודיעו כי שיגרו לתל אביב א טיל 75-M ו"פג'ר 5" וטיל מסוג "J-80" לעבר נתב"ג.

רקטה נפלה מוקדם יותר סמוך למרכז קניות במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים אך נזק נגרם. קודם לכן נפלה רקטה בשטח פתוח לאשדוד ושתי רקטות יורטו מעל נתיבות. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלת בקריה בתל אביב. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
"נתניהו הודיע למשלחת לעזוב, והקריס את התהדיה". ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

ראש המשלחת הפלסטינית למו"מ, עזאם אל-אחמד, אמר הלילה בעקבות התחדשות הלחימה כי ישראל היא האשמה. "התהדיה נהרסה לפני כמה שעות בגלל עזיבת המשלחת הישראלית", אמר בהצהרה מקהיר, שם התנהלו המגעים העקיפים. "מה שמעיד על כך שנתניהו הודיע להם לעזוב". לדבריו, "ישראל הכריזה על קריסת המו"מ, אולם אנחנו עדיין מדברים עם המתווך המצרי". הוא שב על דבריו שוב ואמר: "התהדיה נהרסה וישראל אחראית לכך".

רקטה שיורטה מעל תל אביב. חטיבת דובר המשטרה
שברי רקטה בתל אביב, הערב/חטיבת דובר המשטרה
רקטה נפלה בשטח פתוח במטה יהודה  19 באוגוסט 2014. משטרה, מחוז ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית מטה יהודה/מערכת וואלה! NEWS, משטרה, מחוז ירושלים

הפסקת האש הופרה לראשונה אתמול בשעות אחר הצהריים, אז נפלו שלוש רקטות בשטחים פתוחים, שתיים באזור באר שבע ואחת באזור העיר נתיבות. כשעה לאחר מכן רקטה נוספת במועצה האזורית שדות נגב. לא נשמעו אזעקות טרם הנפילות ולא דווח על נפגעים או על נזק.

במקביל, פיקוד העורף עדכן הערב את מדיניות התגוננות שלו והודיע על איסור התכנסויות של יותר מ-300 איש בטווח של עד שבעה קילומטרים מהרצועה ושל 500 איש בטווח של שבעה עד 40 קילומטרים מהרצועה. כמו כן, הוא הורה על פתיחת מקלטים בערי המרכז, 40 עד 80 ק"מ מגבול הרצועה. תושבי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב התבקשו להישאר במרחבים מוגנים הלילה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
רוב בקרב היהודים: להגביל את חופש הביטוי בלחימה
תושבי הרצועה נואשים להסכם: ”עזה לא מנצחת, היא גוססת”
הערכה בישראל: ”אולי נצליח להגיע להסכמות מוגבלות”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יירוט רקטה מעל ראשון לציון, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים מדיניים מסרו מוקדם יותר כי בתגובה לירי הרקטות לעבר באר שבע ונתיבות, הנחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון את צה"ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה. חיל האוויר תקף בשדה התעופה ההרוס ברצועה דקות לאחר מכן, שלדברי דובר צה"ל משמש כאתר שיגורים. הפלסטינים דיווחו כי שני ילדים נפצעו בהפצצות ושאלפי פלסטינים נמלטו מבתיהם במזרח עזה מחשש להתקפות ישראליות. כמו כן, דיווחו הפלסטינים על הפצצות במרכז הרצועה ובג'באליה ועל ירי ארטילרי בדיר אל-בלח. במקביל, הורו נתניהו ויעלון להשיב את המשלחת לשיחות בקהיר לשוב לישראל.

שברי רקטה בכביש 44 מחלף השבעה, 19 באוגוסט 2014. סרחאן, מערכת וואלה! NEWS
שברי רקטות במחלף השבעה/מערכת וואלה! NEWS, סרחאן

"הירי של ארגוני הטרור מעמיד את הקבינט במבחן קשה", אמר חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול. "זה הרגע להשתמש בתבונה בכוח הצבאי על מנת לנצח מדינית את המערכה".

כוחות צה"ל תוקפים ברצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
תקיפות חיל האוויר ברצועה, היום/רויטרס

"ארגוני הטרור ובראשם חמאס אינם מכבדים הסכמים פעם אחר פעם", אמר שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים בתגובה להפרת הפסקת האש. "לא נקבל ירי אל עבר יישובינו ועל הממשלה לדאוג לביטחונם ולשלומם של אזרחיה. בימים הקרובים אמורה להיפתח שנת הלימודים, ומוסדות החינוך שלנו אינם ממוגנים. יש מקלטים בודדים, שאינם מסוגלים לאכלס את כל התלמידים והצוותים החינוכיים ובכלל. זה בלתי אפשרי להגיע מהכיתות למקלטים תוך 30-20 שניות. אנו מצפים מהממשלה לדאוג למיגון ראוי והולם במוסדות החינוך בהקדם". גם תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב קרא לממשלה ולכוחות הביטחון "להגיב בעוצמה נגד כל ירי לעבר יישובי הדרום או הסלמה. מאסנו בהפסקות אש אשר מופרות ללא כל התראה מוקדמת".

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר בתגובה לירי כי "כשרוצים לנצח ארגון טרור, מכריעים אותו. כשמנהלים משא ומתן עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור. חמאס חושב שירי טילים עוזר להישגים במו"מ, ולכן הוא יורה על ישראל גם בהפסקת אש. טילים הם לא טעות מבחינתו, זאת שיטה". לדבריו, "רק תגובה חריפה, כמו שמגיבה מדינה ריבונית על ירי טילים לשטחה תוכל לעצור את ההידרדרות. במוקדם או במאוחר ישראל תצטרך להכריע את חמאס, אין דרך לחמוק מזה".

(עדכון ראשון 15:47)

פצועים מתקיפת צה"ל ברצועת עזה. רויטרס
פינוי פצועים ברצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully