וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר חדירת המחבלים: חייל אחד מנע פיגוע חטיפה

29.7.2014 / 8:43

4 עד 7 מחבלים חדרו אמש לישראל ליד קיבוץ נחל עוז, במנהרה שצה"ל הכיר. אחרי שירו טיל נ"ט ופגעו בכמה לוחמים, הם הסתערו על העמדה – אך לוחם אחד השיב באש והניס אותם. אחד המחבלים נפגע ונותר בשטח

צילום: רויטרס, שי מכלוף, ניב אהרונסון, ערן גילווארג, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- ארבעה עד שבעה מחבלים חדרו לישראל ליד נחל עוז במנהרה
- הם ירו טיל נ"ט לעבר עמדה ממוגנת ופגעו בחמישה מהלוחמים
- לוחם אחד השיב אש, פגע במחבל אחד לפחות והניס את היתר

תושייה של חייל אחד מנעה פיגוע חטיפה ליד קיבוץ נחל עוז: מחקירת האירוע, שבו נהרגו חמישה לוחמים אתמול (שני), עולה כי ארבעה עד שבעה מחבלים חדרו לשטח ישראל בתחום המועצה האזורית שער הנגב, באמצעות מנהרה שהייתה מוכרת לצה"ל ואשר הגיעה כ-150 מטרים אל תוך שטח המדינה. המחבלים, שכנראה תכננו לחטוף חייל לשטח הרצועה, צצו מפיר והגיעו עד לעמדה ממוגנת (פילבוקס) של צה"ל ליד הקיבוץ. את הפרטים הללו אישר הבוקר קצין בכיר בצה"ל בשיחה עם וואלה! חדשות: "ידענו על המנהרה הזו, נברר הבוקר איזו מנהרה זו הייתה בדיוק".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
דיווח: מח"ט רפיח בג'יהאד האיסלאמי נהרג הלילה
סיור מול חופי עזה עם שייטת 13: "נערכים לשלב הבא"
לראשונה מתחילת המבצע: מטח לילי לעבר גוש דן

חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014. רויטרס
חמישה חיילים נהרגו באירוע. לוחמי צה"ל ליד נחל עוז, אתמול/רויטרס

לפי העדויות, המחבלים ירו טיל נ"ט לעבר עמדת החיילים, וכתוצאה מכך נפגעו החמישה: סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים; סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא; סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים; וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה.

בשלב זה הסתערו המחבלים על הקומה התחתונה בעמדה וניסו לחטוף חיילים וכלי נשק. ואולם, חייל שהיה בחלקה העליון של העמדה ונותר בחיים התעשת ופתח באש לעבר המחבלים. אחד מהם נפגע – ייתכן שנהרג – והאחרים החלו לנוס מהמקום, בחזרה אל פיר המנהרה, תוך שהם משאירים אחריהם את רוביהם ואת טילי הנ"ט שהיו בידיהם. בשטח אותרו לפחות ארבעה רובי קלצ'ניקוב. עם אור ראשון החלו ניסיונות לאיתור המחבל שנפגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014. רויטרס
במנוסתם, המחבלים השאירו מאחור לפחות ארבעה רובים. לוחמים ליד נחל עוז/רויטרס

כפי הנראה, תגובתו הזריזה של הלוחם היא שגרמה למחבלים לחזור על עקבותיהם ובכך נמנע פיגוע חמור אפשרי בשטח ישראל. יצוין כי יחד עם החייל שפתח באש לעבר המחבלים היו עוד שני חיילים לפחות, אולם הם ככל הנראה לא ירו. קצין בכיר בצה"ל אישר כי "סוכלה חדירה לקיבוץ", ואמר כי הצבא עוסק בסריקות לאיתור חשודים.

חמאס התפאר אמש במה שהגדיר "הישג" במערכה נגד ישראל. סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" דיווחה כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות לאירוע. בדיווח נאמר כי "התנאים בשטח לא אפשרו" להשלים את המשימה. עוד נמסר שבחדירה השתתפו תשעה פעילים, ושהם הצליחו "להרוג חיילים במוצב נחל עוז ולגנוב נשק צה"לי".

הרמטכ"ל בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון במסיבת עיתונאים בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
"משימה מורכבת". הרמטכ"ל גנץ, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, אמש/רויטרס

האירוע אמש מהווה דוגמה נוספת לאיום של מנהרות הטרור. במסיבת עיתונאים שכינס אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הפעולה הקרקעית תימשך עד שיסתיים הטיפול בכל המנהרות. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הוסיף כי הצבא "מטפל במערך המנהרות ההתקפיות שפרוש לאורך כל השטח". הוא ציין כי "זו משימה מורכבת: צעד אחר צעד, ציר אחר ציר, היתקלות אחר היתקלות" ואמר כי "המערכה הזו מתקדמת בצורה מצוינת".

קצין בכיר אמר כי צה"ל נכנס למבצע הצבאי בידיעה שקיימות 40 מנהרות, וכי חומרים רלוונטיים, כולל מפות מפורטות, הוגשו למקבלי ההחלטות בשנים האחרונות. לדברי הקצין, ראש הממשלה ידע על הנושא ועסק בו לפרטיו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

חיילים בגבול רצועת עזה 28 ביולי 2014. AP
חיילי מילואים בגבול הרצועה/AP
כוח צה"ל בגבול הרצועה. רויטרס
כוח צה"ל בדרום/רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה 28 ביולי 2014. AP
הרס בעזה בעקבות תקיפות צה"ל/AP
פעילות חיל הים במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. יותם רונן
פעילות של חיל הים מול חופי הרצועה/יותם רונן
חיילים מסיירים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
לוחמים בגבול רצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully