וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האסון: אין הנחיה להוציא הנגמ"ש המיושן מעזה

22.7.2014 / 10:49

שישה לוחמי גולני נהרגו ואחד נעדר לאחר שטיל פגע בנגמ"ש מסוג M-113 שבו נסעו. אך בצה"ל לא פרסמו הנחיה גורפת להוציא את הכלי המיושן משטחי הלחימה ברצועת עזה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חטיבת גולני נבחרה להיות הראשונה לקלוט את הנגמ"שים החדשים. נגמ"ש מסוג נמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר התקרית הקשה ביום ראשון האחרון, שבה נהרגו שישה לוחמים מחטיבת גולני ואחד מוגדר נעדר לאחר שטיל נגד טנקים פגע בנגמ"ש, טרם הוצא הכלי המיושן משטח הלחימה הפלסטיני. גורמים בחטיבת גולני אמרו לוואלה! חדשות כי הוחלט להוציא את הכלי מעזה, אך בדובר צה"ל מכחישים: "אין שום החלטה להוציא את נגמשי ה-M-113 מהלחימה בשטח הפלסטיני", נמסר. "ההחלטה להכניס את הנגמ"שים מסוג זה נעשתה באופן מושכל ומתוכנן בשל מחסור בנגמ"שים מסוג נמרים ואכזרית".

הלוחמים שנהרגו נסעו בנגמ"ש M-113, כלי בן עשרות שנים, שלא עומד בתנאי מיגון נגד רקטות אר-פי-ג'י מתקדמות, ובוודאי לא נגד טילים נגד טנקים מסוג קורנט ומטיס. זאת בניגוד לנגמ"שי הנמר, שלאחר מלחמת לבנון השנייה הוחלט להאיץ את ייצורם כדי שיסופקו לכוחות הרגלים של צה"ל.

מבצע ”צוק איתן” בעזה: עדכונים שוטפים
סוכלה הברחת נשק מירדן בסירה בים המלח
20 אלף בני אדם בהלוויית החייל הבודד שון כרמלי
כשמג”ד מסתער - ונופל: המשמעות של ”אחריי” בצה”ל

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
שבעה לוחמי החטיבה נהרגו בנגמ"ש המיושן. תדרוך גולני על ידי מפקד החטיבה, ביום ראשון/דובר צה"ל

אף שחטיבת גולני נבחרה להיות הראשונה שתקלוט את הנגמ"שים הללו, הנהנים מתנאי מיגון גבוהים ביותר, הכוח שנפגע נע בכלי המיושן. הם אינם היחידים שעדיין משתמשים בנגמ"ש המיושן בתוך השטח הפלסטיני, ויש חטיבות סדירות אחרות שעושות בו שימוש. דרגי השטח בצה"ל מתחו ביקורת על ההחלטה להכניס את אותם נגמ"שים מיושנים לשטח הפלסטיני.

על פי החלטת צה"ל, חטיבת גולני אמורה הייתה כאמור להצטייד בנגמ"ש "נמר" – הנגמ"ש העתידי של צה"ל - על פי מספר שתואם את היקף הנגמ"שים מסוג "אכזרית" שהיו לחטיבה, עד להחלפה. אך בשל קיצוץ תקציבי ובעיה משאבית, הוחלט לצמצם את הקף הנגמ"שים שתקבל החטיבה לרשותה. יצוין כי בניגוד לתגובות בתוך הצבא, פס הייצור של נגמ"ש "נמר" לא הופסק אלא רודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully