וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמות שבעה לוחמי גולני שנהרגו בעזה

כתבי וואלה! חדשות

21.7.2014 / 10:39

רס"ן צפריר בר-אור, סרן צבי קפלן, סמל גלעד יעקבי, סמל עוז מנדלוביץ', סמל שון כרמלי סמ"ר משה מלקו ומקס שטיינברג הם שבעה מלוחמי החטיבה שנהרגו הלילה במסגרת מבצע "צוק איתן"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

משדר מיוחד מאולפן וואלה! חדשות

LIVE

דובר צה"ל התיר אמש (ראשון) לפרסם את שמותיהם של שישה מלוחמי חטיבת גולני שנהרגו בלילה שבין שבת לראשון בקרבות ברצועת עזה. בסך הכול נהרגו 13 לוחמים בתקריות שונות באותו לילה.

רב-סרן צפריר בר-אור
סרן צביקה קפלן
סמל ראשון גלעד יעקבי
סמל ראשון עוז מנדלוביץ'
סמל ראשון ניסים שון כרמלי
סמל ראשון משה מלקו
מקס שטיינברג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב-סרן צפריר בר-אור, סגן מפקד גדס"ר גולני בן 32 מחולון, נהרג בשג'אעיה. צפריר התגייס לחטיבת גולני בשנת 2000. "הוא רצה את זה מאוד. הוא סיים בהצטיינות את הגיבוש ל'עורב', סיים מסלול, והתאהב בצורה מוחלטת בצבא, בהווי ובגולני", סיפר בן, חברו שהגיע לבית הוריו בחולון. בר-אור שירת בלבנון, בגדה המערבית ובעזה. "הוא היה בן אדם פשוט, מצחיק, תמיד עם חוש הומור, תמיד חיובי. הוא שרד כל כך הרבה דברים – הוא היה אלוף העולם".

"הוא רצה כל כך להגיע הכי גבוה שאפשר, בשתי ידיים ובשתי רגליים ולא רצה שיקצרו לו הליכים. הוא היה שקט מטבעו, צנוע. אם היית רואה אותו ברחוב, היית אומר שהוא תלמיד תיכון", הוסיף בן ואמר: "הוא השאיר אותנו עם חלל שאני לא יודע איך ומתי אפשר למלא אותו. הלוואי שהוא לא הלך לשווא. שיצא מזה משהו". צפריר הותיר אחריו את אשתו סיון, בחודש השמיני להריונה, בתו בת שנה וחודש, הורים ואחות. הלווייתו תיערך היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין בחולון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרן צביקה קפלן, בן 28, קצין גדס"ר מקיבוץ מירב, נהרג בשג'אעיה. קפלן נולד וגדל בחיפה ולמד בישיבה התיכונית "יבנה" בעיר. בהמשך הוא למד במכינה הקדם צבאית בעלי, התגייס לפלס"ר גולני והיה מ"פ הכשרות ביחידה. בעוד כמה שבועות אמור היה קפלן להתמנות לתפקיד מ"פ באחד מגדודי החטיבה, אך לפני שלושה שבועות הוא נענה לקריאתו של מפקד גדוד הסיור של גולני ובא לתפקיד קצין האגם של החטיבה.

קפלן ומשפחתו עברו לפני שנתיים לקיבוץ מירב "והתחבב על כולם", סיפר דובר היישוב, ניצן אבירם. "הוא היה בחור שורשי מאוד, אדם שמח וטוב. הם הגיעו לקהילה במירב כדי להתחבר לארץ ולאדמה ומהר מאוד הרגישו את נוכחותם פה. למרות שהיא לא היה כאן הרבה במסגרת שירותו הצבאי, הוא הקפיד לעשות מעת לעת דברים עם הנוער ביישוב וזה גרם להרבה אנשים לאהוב אותו. צביקה היה פטריוט, אדם שחיפש תמיד מה אפשר לתרום לקהילה מעבר לרגיל".

אודי קורמו, שכנו של קפלן בקיבוץ שהיה כמו משפחתו המאמצת כשזה הגיע ליישוב, סיפר: "היה לו חשוב מאוד שבמהלך שנת הלימודים שלו, שבה היה לו יותר זמן פנוי, להשקיע לטובת היישוב. צביקה הוא אדם שנאמן לעקרונות שלו. הוא לא זכה לראות את ילדיו הרבה, אבל דווקא בשבועות האחרונים הוא היה יותר. הבן שלו יציין יום הולדת שלוש בשבוע הבא בלעדיו". קפלן הותיר אחריו אישה, עדי, ושני בנים - אלקנה בן חמש ונדב בן שלוש. הלווייתו תיערך היום בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמל ראשון גלעד יעקבי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מקריית אונו התגייס במרץ 2012. יעקבי גדל בקריית אונו, ושם למד פיזיקה ומחשבים בתיכון "בן צבי". לפני הצבא הוא השקיע בכושר גופני והשתתף בתכניות אימונים כהכנה לשירות הצבאי. ידידתו סיוון סיפרה כי הוא אהב במיוחד לטפס על קיר טיפוס בקריית אונו.

חברו הטוב, ניב, סיפר כי גלעד "נלחם את החיים שלו כדי להתגייס לגולני", ודחה את הגיוס במיוחד כדי להגיע ליחידה שבה שירת. "הוא אהב מאוד את הצוות שלו. כשקיבל צ'ופר ויצא לקורס מדריכי ספורט, הוא כל הזמן אמר לי כמה הוא רוצה לחזור לצוות. אמרתי לו 'למה? אתה לא תצא הביתה בכלל', והוא אמר לי 'זאת המשפחה שלי, החיים שלי'. הוא ממש אהב אותם ורצה לחזור לצוות". סמל יעקבי יועלה לדרגת סמל ראשון, והלווייתו תיערך היום בשעה 10:00 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמל ראשון עוז מנדלוביץ', לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מעצמון. אביו של עוז, עופר, שהיה בעצמו מ"פ בגולני, סיפר: "הייתה לי תחושה לא טובה. ביום ראשון שעבר עליתי על רכבת לאשקלון ומשם ירדתי בטרמפים לנתיבות. משם התחלתי לסרוק את השטח עד שמצאתי את הפלוגה שלו. עוזי חייך חיוך נבוך והתחבקנו. היינו שעה יחד. לפני שהלכתי אמרתי לו,'בוא נצלם אותך עם החבר'ה שלך', ואז התחרטתי ואמרתי 'עזוב, זה יביא נאחס'. הוא ענה לי:'רגע, אבל צילמת אותי כבר'. בחיבוק האחרון אמרתי לו 'שלום'. אחרי כמה שניות תפסתי את עצמי וקראתי לו שוב. חיבקתי אותו שוב ואמרתי לו הפעם: 'להתראות'. זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו".

"עוזי היה ילד מקסים, מדהים וחזק", סיפרה אמו, אסנת. "הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה ביום רביעי האחרון. אני לא מעכלת שזאת הייתה השיחה האחרונה". עוז הותיר אחריו הורים, אחות בת 16 ואח, רועי בן 13. מנדלוביץ' יועלה לדרגת סמל-ראשון, והלוויתו תיערך היום בשעה 18:00 בבית העלמין במשגב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמל ראשון ניסים שון כרמלי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מרעננה. כרמלי, חייל בודד, במקור מטקסס שהתגורר ברעננה, נהרג בתקרית הנגמ"ש ברצועה. שון עלה לישראל בגיל 16 והצטרף לשתי אחיותיו החיות בארץ. "הוא כמו האח השני שלי", סיפר חברו הטוב אלכס קורטסה. "אין לי מילים לתאר איזה בן אדם זהב. דיברנו לא מזמן והוא אמר לי 'אני לא רוצה עוד פעם עזה'. אבל למ"מ שלו הוא אמר שהוא נכנס, למרות שהיה פצוע בקרסול. זה מראה איזה בן אדם הוא".

שלושת חבריו הטובים - אלרוי מזרחי, סי אסוס וליאן חזיזה - כולם גדלו יחד עם כרמלי בטקסס ועלו יחד לישראל במטרה אחת: להתגייס לצה"ל. "כל הזמן דיברנו מה נעשה אחרי הצבא. רצינו לנסוע לחופשה בטקסס יחד. לא קל להגיע לבד לארץ זרה, אבל עשינו את כל זה כדי להתגייס", סיפר מזרחי. "הוא היה הכי 'ברבאק', תמיד דיבר רק על גולני, לשם רצה להגיע", הוסיפה אסוס. "הוא תמיד אמר שייכנס לעזה לשמור עלינו. חברה שדיברה איתו שאלה אם הוא מפחד להיכנס לעזה. הוא ענה לה 'מה פתאום? גולנצ?יק לא מפחד'".

חזיזה סיפרה כי דיברה עם אמו ב-3:00 לפנות בוקר. "קודם כול היא שאלה אם קניתי לו את מה שביקש לפלייסטיישן. אחר כך היא שאלה אם הוא נכנס לעזה. הבנתי שגולני לא נכנסים בשלב הזה, אז אמרתי לה שלא תדאג ושהוא יחזור בשלום ולשלום. הכול יהיה בסדר. לצערנו קמנו לחדשות האיומות האלה. זה לא נתפס". שון הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות. הוא יועלה לדרגת סמל-ראשון, וטרם נקבע מועד הלווייתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקס שטיינברג, בן 24, חייל בודד שגדל במקור בלוס אנג'לס שבארצות הברית, ועבר לגור בבאר שבע. לוחם בחטיבת גולני. נהרג בתקרית הנגמ"ש. שטיינברג התגייס בשנת 2012, כשנה לאחר שסיים את לימודיו בקולג'. צביקה לוי, מנהל פרויקט חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, סיפר עליו: "דיברתי עם מקס בשבוע שעבר. אמרתי לו שמה שהכי חשוב זה להיות חייל: קסדה, שכפ"ץ, ולהתנהג כמו חייל. הוא השיב: 'אני יודע, כל הנאומים על ארץ ישראל נותנים לנו את המוטיבציה להיות הכי טובים'".

משה מלקו. באדיבות המשפחה
משה מלקו/באדיבות המשפחה

סמל ראשון משה מלקו, לוחם בחטיבת גולני בן 20 מירושלים. עם היוודע דבר מותו אבל כבד ירד על שכונת נווה יעקב. מלקו הוא הרביעי מבין עשרה אחים. יוסף פנטיה, בן דודו סיפר: "הוא הלך לקרבי בעקבות אחיו, הוא היה בחור חייכן ושמח. תמיד היה עוזר בבית ותומך במשפחה ובאחיות התאומות הקטנות שלו. ביום שישי האחרון הוא דיבר עם אמא שלו ואמר לה ש'הכל בסדר ולא צריך לדאוג' ומאז לא דיבר איתה".

רחל, שכנת המשפחה סיפרה כי היא מכירה את משה מגיל קטן. "זו משפחה מיוחדת במינה שחוותה בעבר מקרה טראגי. מדובר בחור מדהים שכל הזמן רצה להיות אחד מהחבר'ה והתגייס לגולני. הוא קיבל חינוך טוב והיה צנוע ואהוב".

הוא הותיר אחריו הורים ושמונה אחים.

(עדכון ראשון: 23:39)

בהכנת הכתבה השתתפו עדי חשמונאי אחיקם משה דוד, גלי גינת, שלומי גבאי ודנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully