וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לולא הנגמ"ש המיושן - תוצאות הקרב היו אחרות"

20.7.2014 / 0:25

שבעה מהלוחמים שנהרגו הלילה נסעו בכלי מיושן, למרות התכנית לצייד את לוחמי החטיבה ב"נמרים", המצוידים במיגון מנשק נגד טנקים. האם היה בכך כדי להציל את חייהם?

צילום: דובר צה"ל

שבעה לוחמים מחטיבת גולני נהרגו אמש (ראשון) כשטיל נגד טנקים פגע בנגמ"ש שבו נסעו. הלוחמים נסעו בנגמ"ש M-113, כלי מיושן בן עשרות שנים, שלא עומד בתנאי מיגון נגד רקטות אר-פי-ג'י מתקדמות, ובוודאי לא נגד טילים נגד טנקים מסוג קורנט ומטיס. זאת, בניגוד לנגמ"שי הנמר, שלאחר מלחמת לבנון השנייה הוחלט להאיץ את ייצורם כדי שיסופקו לכוחות הרגלים של צה"ל. על אף שחטיבת גולני נבחרה להיות הראשונה שתקלוט את הנגמ"שים הללו, הנהנים מתנאי מיגון גבוהים ביותר ותנאי העבירות הטובים ביותר, הכוח שנפגע נע בכלי מיושן.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
13 לוחמי גולני נהרגו בתקריות שונות ברצועת עזה
נתניהו: "הפעולה בעזה עתירת סיכונים - אך הכרחית"
הרצוג ספד לאיתן ברק: "בגבורתך הצלת חיים רבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוח גולני שנפגע נע בכלי מיושן. נגמ"ש מסוג נמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שטרם ברור אם הנגמ"ש נפגע מטיל נגד טנקים או ממטען רב-עוצמה עם פס דריכה, בין כה וכה טוענים גורמים ביטחוניים כי "לו היו נוסעים הלוחמים בנגמ"ש מסוג נמר, המבוסס על טכנולוגיה שמותקנת בטנק מרכבה סימן 4, היו תוצאות אחרות לתקרית מאמש". שישה חיילים נוספים מהחטיבה נהרגו באירועים אחרים ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "נגמשים מסוג M-113 היו רק בכוח המשני, לא בקבוצות הראשונות שנכנסו. כמו כן, אין נמרים – עצרו את הפרויקט".

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם נגמ"ש אחר, התוצאות היו אחרות? פצועים מהמבצע מגיעים לסורוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחת ההיתקלויות במהלך הלילה נפצע מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, באורח קל-בינוני. עליאן נפצע בפניו ובעיניו במהלך היתקלות עם מחבלים ברצועה ופונה במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורמים בסביבתו מדווחים כי עליאן סובל מפציעות בעיניים, אך מצבו טוב. הוא אף עשוי לשוב ללחימה בעזה לאחר שישלים את הבדיקות הרפואיות הדרושות, לבקשתו. לדבריו, הוא רוצה לשוב ללחימה בעיקר בשל העובדה כי חלק מחייליו נפגעו, והוא רוצה לשוב ולהילחם לצד פקודיו שבשטח.

אתמול בבוקר הותר לפרסום כי סגן-משנה בר רהב וסמל בניה רובל נהרגו אתמול ברצועת עזה. רהב, לוחם בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית בן 21, נהרג כתוצאה מטיל נגד טנקים שפגע בכלי הנדסי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, בפעילות של חטיבת הצנחנים. רהב נפצע באורח אנוש באירוע. הוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו תוך זמן קצר. רובל, לוחם בחטיבת הצנחנים בן 20, נהרג בהיתקלות ברצועת עזה.

אל"מ רסאן עליאן. דובר צה"ל
מח"ט גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס אתמול אחר הצהריים להרחבת הפעילות הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה. "הקרבות בחלק מהאזורים מורכבים וקשים. בכל זאת, אנו נחושים לעמוד במשימות שלנו", אמר הרמטכ"ל, ששוחח עם כתבים בגבול רצועת עזה. "החיילים מתקדמים לאן שביקשנו מהם וימשיכו לפעול ככל שיידרש. הפעולה מתבצעת בצורה טובה וראויה. כל יום שעובר לחמאס נפגעים עוד אנשים ועוד תשתיות מבצעיות. אני משוכנע שנמשיך ונמקסם את ההישגים שלנו באופן שבו נחוש בהרתעה. נעשה כל מה שצריך כדי להביא שקט וביטחון לעם ישראל".

גנץ התייחס למערכה הקשה במהלך היממה האחרונה בשכונת שג'אעיה, ולעלייה ההולכת וגוברת במספר הנפגעים בקרב חיילי צה"ל. "ההישגים בכל הזירות הולכים ועולים. אנו מעצימים את הישגינו בכל נקודת זמן", הבהיר גנץ. הוא הדגיש כי "בלחימה יש נפגעים, אך תפקידנו הוא לבצע משימות – ונמשיך בכך. גם תושבי שג'אעיה יודע שהם נפלו קורבן להיערכות של אנשי חמאס בשכונה".

הרמטכ"ל: "נמשיך להרחיב את המערכה". דובר צה"ל
"ההישגים בכל הזירות הולכים ועולים". הרמטכ"ל בני גנץ/דובר צה"ל

משעות הבוקר המוקדמות פתח צה"ל במתקפה כבדה על שכונת שג'אעיה שבמזרח עזה. כוחות שריון וארטילריה וכן כלים של חיל הים, מפציצים את השכונה. בשל הימשכות הלחימה, ביקש חמאס מישראל הפוגה של שעתיים בלחימה כדי לפנות את הפצועים וההרוגים. זמן קצר לאחר שנענתה ישראל לבקשה דווח על הפרה מצדם של מחבלי הארגון, אשר ירו רקטות לעבר ישראל. למרות זאת, הצבא האריך את ההפוגה בכמה שעות עד 17:30.

(עדכון ראשון: 19:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully