וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום התשיעי: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

16.7.2014 / 18:26

לייב בלוג | רקטה פגעה בבית ספר באשדוד. הקבינט אישר גיוס 8,000 חיילי מילואים נוספים. ארבעה ילדים נהרגו מתקיפת צה"ל ברצועת עזה. אבו מאזן נפגש עם אבו מרזוק לדון

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, גדעון צנטנר, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

23:51: משלחת ישראלית תצא מחר לקהיר כדי להשתתף בשיחות להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים. חברי המשלחת הם ראש השב"כ, יורם כהן, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחוני, אלוף (במיל') עמוס גלעד ושליחו של האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עורך הדין יצחק מולכו.

23:43: סגן המזכיר הכללי בג'יהאד האיסלאמי, זיאד א-נחאלה, נמצא בקהיר, בירת מצרים, ודן עם גורמים רשמיים במדינה ביוזמה להפסקת אש בין ישראל לבין הארגונים הפלסטיניים – כך דיווחו הערב גורמים פלסטיניים. א-נחלאה אמור להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך הלילה.

22:56: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

22:44: חליל וחסן חראז, שני אחים פלסטיניים החשודים במעורבות בירי רקטות לעבר ישראל מלבנון, נעצרו על ידי צבא לבנון – כך דווח היום בסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הדיווח, הם נעצרו אתמול ובחקירתם הודו בשינוע רקטות בתחילת השבוע לאזור ממנו הם שוגרו. לפחות תשע רקטות נורו מדרום לבנון לעבר ישראל במהלך הימים האחרונים.

22:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

22:21: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

21:10: דובר צה"ל מסר הערב כי לפי תחקיר ראשוני של האירוע שבו נהרגו היום ארבעה ילדים פלסטינים, עולה כי באזור "הותקף יעד שבו שהו פעילי טרור, ושמננו התבצעה פעילות טרור". עוד נמסר כי "אם אכן נפגעו באירוע אזרחים בלתי מעורבים, הרי שמדובר באירוע טרגי. השימוש הציני שעושה חמאס באזרחי הרצועה המוחזקים על ידו כבני ערובה מביא לא פעם לביטול תקיפות יעדי טרור, כפי שהוכח מספר רב של פעמים בימים האחרונים. לצה"ל אין כל כוונה לפגוע באזרחים שנקלעו למציאות הלחימה בחסות ארגון חמאס".

22:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

21:42: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר חמש רקטות בשמי אשדוד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

21:36: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד, בגן יבנה וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

21:34: פצצת מרגמה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם.

21:25: ישראל הסכימה לנצור את האש מחר למשך שש שעות, על פי בקשת האו"ם לקיים הפוגה הומניטרית, שבה יועבר סיוע לרצועת עזה. הערב הגיש את הבקשה שליח האו"ם במזרח התיכון, רוברט סרי, לישראל ולחמאס. חמאס טרם אישרו את הבקשה.

21:19: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שלוש רקטות בשמי קריית מלאכי. שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית יואב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

21:16: אזעקה נשמעה לפני זמ קצר בקריית מלאכי, ביישובי המועצות האזוריות באר טוביה ויואב וביישובים נוספים באזור. טרם דווח על פיצוץ.

21:13: דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ן סאקי, אמרה היום בתדרוך לכתבים כי "אנו לא בעמדה לספק לכם דיווח על מה שקורה בישראל". סאקי התייחסה לדיווחים שלפיהם ארבעה ילדים פלסטינים נהרגו מירי כלי שיט של חיל הים. היא הוסיפה כי "אנו לא מודעים להפרת החוק הבינלאומי מצד ישראל, אך קיימות סכנות גדולות במה שקורה באזור עבור האזרחים. ברור שהמתח עלה וזה מעורר דאגה. אבל אני מזכירה שאתמול הוצעה הפסקת אש שישראל יישמה, וחמאס לא, ובכך סיכנו את תושבי עזה, כשהמשיכו להסלים את המצב בשטח".

21:06: נציג מזכ"ל האו"ם במזרח התיכון, רוברט סרי, העביר הערב בקשה לישראל ולחמאס לנצור את האש מחר למשך שש שעות, כדי לאפשר חלון זמנים להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. בישראל אישרו את קבלת הבקשה, אך טרם סיפקו תגובה בנושא.

20:54: קצין בכיר בצה"ל הבהיר הערב כי ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, אינו יעד לחיסול במסגרת מבצע "צוק איתן". לדבריו, "צריך להשאיר מישהו שיוכל לתפוס את השלטון ביום שאחרי". הקצין התייחס גם להמשך מבצע "צוק איתן", והעריך: "אנו לפני ימים רגישים מאוד. לא תהיה כאן הכרעה". הוא הוסיף: "אנו ערוכים לטפל במנהרות, זה לא אתגר גדול", וציין כי "יש מספיק תחמושת לכיפת ברזל".

20:33: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש לפני זמן קצר בקהיר, בירת מצרים, עם בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק. השניים דנו ביוזמה המצרית להפסקת אש בין חמאס לבין ישראל, שנדחתה על ידי ארגון חמאס. אבו מאזן צפוי להיפגש בהמשך עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, על מנת לשוחח על חידוש המאמצים להביא להפסקת אש.

20:29: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בגג בית ספר באשדוד. נזק נגרם למקום, לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות ששוגרו לאזור יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל".

20:17: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד, באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

19:50: גורם בכיר בצה"ל אמר כי יש סבירות גבוהה לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן" – כך דיווח הערב העיתון "ניו יורק טיימס". הגורם צוטט באומרו כי "אם אתה רוצה להילחם ביעילות בטרור, יש צורך בנוכחות של חיילים". הגורם הוסיף כי "כיבוש הרצועה הוא לא אתגר גדול. זה עניין של כמה ימים או שבועות". הגורם טען כי "אנו יכולים לפגוע הם קשה מהאוויר, אך לא להיפטר מהם".

19:15: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב את גיוסם של 8,000 חיילי מילואים נוספים, במסגרת מבצע "צוק איתן". ההחלטה התקבלה במשאל טלפוני שנערך בין שרי הקבינט.

18:43: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. מוקדם יותר נשמעה אזעקת "צבע אדום" בשטחי המועצה. לא היו פגעים ולא נגרם נזק.

נפילת רקטה בבית ספר באשדוד, יולי 2014. קבוצה 5, מערכת וואלה! NEWS
נפילת רקטה בבית ספר באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, קבוצה 5

18:41: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, התייחס לפני זמן קצר לסירוב הארגון להצעת הפסקת האש של מצרים ואמר כי "לא נסכים לשום הפסקת שלא תענה על דרישות העם הפלסטיני, בהן פתיחת מעבר רפיח". אבו זוהרי הוסיף כי "אנו חשים הזנחה מצד הנהגת מדינות ערב. נמשיך בהתנגדות נגד הכיבוש, שישלם על הפשעים שעשה. העמדה שלנו לא תתבטא בדיבורים, אלא בירי טילים".

18:38: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

18:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

18:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

18:00: גורמי רפואה ברצועת עזה מסרו לפני זמן קצר כי ארבעה ילדים נהרגו ואחד נוסף נפצע באורח אנוש מהפצצת כלי שיט של חיל הים את חוף הים של העיר עזה. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה. מאז תחילת מבצע "צוק איתן", דיווחו הפלסטינים כי יותר מ-200 בני אדם נהרגו ויותר מ-1,500 נהרגו.

17:40: בשעה זו נערך משאל טלפוני בין שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לאישור גיוסם של כ-8,000 חיילי מילואים נוספים, על רקע ההסלמה בדרום והמשך הירי לעבר ישראל.

17:24: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי נתיבות. מוקדם יותר נשמעה אזעקה בעיר וביישובי המועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
ארבעה ילדים נהרגו מתקיפת צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

17:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר (רביעי) במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

17:14: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בנתיבות וביישובי המועצה האזורית שדות נגב. טרם דווח על פיצוץ.

17:06: שרת הבריאות, יעל גרמן, טענה היום במשדר מהדורת וואלה! חדשות כי זה "ממש לא הזמן" שחברי הממשלה יביעו ביקורת פוליטית. "ביקורת זה דבר נכון, אך מן הראוי שכל אחד יביע את דעתו בצורה החופשית בתוך הקבינט", אמרה, "אנחנו רואים מצב אבסורדי שהאופוזיציה נותנת תמיכה, ומהקואליציה שומעים קולות לגיטימיים – אך יש לומר אותם בתוך הדיון".

16:59: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח ליד רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

16:52: השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר לפני זמן קצר בשיחה עם כתבים במהלך סיור באשקלון כי הייתה אפשרות להפסקת אש עם חמאס, "אבל הם דחו אותה". אהרונוביץ' הוסיף כי "זה מאפשר חופש פעולה הרבה יותר רחב. ברגע שהם לא רוצים הפסקת אש, והם ממשיכים לירות במהלך היום, הכל פתוח. אם צריך מהלך קרקעי, ניכנס. אין לי שום חשש. צה"ל הוא צבא חזק".

16:49: כלי טיס של חיל האוויר הפציץ לפני זמן קצר בית בעיר עזה, שבצפון הרצועה. בתקיפה נהרג אדם אחד ואדם נוסף נפצע באורח אנוש. הפלסטינים דיווחו כי יותר מ-200 בני אדם נהרגו מאז תחילת מבצע "צוק איתן".

16:33: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפני זמן קצר לדחייה של חמאס את ההצעה להפסקת אש של מצרים, ואמר: "בעולם מבינים את המערכה שלנו מול חמאס, שמעוניין לשגר טילים לעבר ערינו ולפגוע באזרחינו, דבר שהוא פשע מלחמה". נתניהו, שקיים מסיבת עיתונאים משותפת בכנסת עם שרת החוץ של איטליה, אמה בונינו, הוסיף כי "ניסינו למצוא פתרון למצב. אתמול מצרים הציעה את יוזמתה להפסקת אש. ישראל קיבלה עצה זו אך חמאס סירב. חמאס אחראי למותם של הפלסטינים החפים מפשע, שנהרגו מאחר שהוא השתמש בהם כמגן אנושי. אני מעריך את התמיכה של מנהיגים בינלאומיים, וישראל תמשיך לפעול עד שהשלום והשלווה ישררו. זו הזכות שלנו".

16:23: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בסמוך לבית אריזה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. אחת הנפילות גרמה להתלקחות שריפה במקום שמטופלת על ידי כוחות הכיבוי וההצלה. נפילה נוספת גרמה לנזק באתר סולארי להפקת אנרגיה ולהתהפצות של פאנלים במקום.

16:18: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ברהט, במועצות האזוריות בני שמעון ושדות נגב, וביישובים נוספים באזור באר שבע. טרם דווח על פיצוץ.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי – יוני 2014. AP
המצרים נשארים גורם משמעותי במשא ומתן להפסקת אש/AP

16:11: בכיר בחמאס ברצועת עזה אמר היום לוואלה! חדשות כי "מצרים הייתה ונותרה המתווכת בין ישראל לבין החמאס במסגרת המאמצים להפסקת אש". הבכיר הוסיף כי בחמאס היה כעס על האופן שבו פורסמה היוזמה המצרית להפסקת אש, ממש במקביל להעברתה לנציג הארגון בעזה, מבלי שקהיר התייעצה בכלל עם חמאס. "לא אמרנו שאיננו רוצים את המצרים. הם אמנם לא התייעצו אתנו אבל הקשר איתם נמשך. המגעים בין המודיעין המצרי לבין חמאס עומד בעינו. יש כעת הרבה גורמים שמנסים לתווך ולגשר אבל אין שום ערוץ ממשי מלבד זה המצרי".

16:06: השר לשעבר תת-אלוף (במיל') אפי איתם אמר היום במשדר מהדורת וואלה! חדשות כי "סבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לבין חמאס צריך להסתיים באופן שונה מפעמים קודמות". איתם הוסיף כי "אחד הכלים שלנו הוא לחימה קרקעית. יהיה קשה להפסיק את הירי, שזו מטרת המינימום, בלי מהלך קרקעי משמעותי. במקומות שבהם פעלנו קרקעית, כמו שכם ורמאללה, אין טילים".

15:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

15:42: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר ביישוב במועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה במקום, אך לא היו נפגעים. שבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק.

15:33: חמאס הפיץ בשעות האחרונות מסרונים לטלפונים ישראלים ואיים כי אם הממשלה הישראלית לא תסכים לתנאים שהציבו, כל ישראל תהיה למטרה: "הממשלה שלכם טענה אתמול שהיא הפסיקה את האש, אבל בלי להסכים ולבצע את התנאים שלנו, והיא חשבה שאנחנו נמהר ונפסיק את האש", נכתב בהודעה, "אך להפך - אנחנו מיהרנו להכות בכל מקום בישראל מדימונה ועד חיפה, ואילצנו אתכם להתחבא במקלטים כמו עכברים".

15:26: אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

15:25: אזעקה נשמעה במועצה המקומית חוף אשקלון .

15:25: צבא לבנון עצר אמש שני פלסטינים החשודים במעורבות בשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל ביום שני. בהודעה רשמית מטעם הצבא נמסר כי השניים הודו כי הובילו את הרקטות למקום שיגורן, וכי חקירת התקרית נמשכת.

15:19: אזעקות נשמעו באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון

פגיעת רקטה בחצר בית באשקלון. יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
פגיעת רקטה באשקלון, היום/חטיבת דובר המשטרה

14:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב ובמועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

14:48: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

14:46: שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

14:45: אונר"א, סוכנות הסעד לפליטים של האו"ם, הודיעה היום (רביעי) כי מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, ניזוקו 79 בתי ספר ו-23 מוסדות רפואה כתוצאה מתקיפות חיל האוויר.

14:18: רקטה שנורתה מרצועת עזה לישראל נפלה בחצר בית באשקלון, וגרמה לנזק. שתי רקטות נוספות יורטו בשמי העיר. ישנה נפגעת חרדה במקום. לא דווח על נפגעים נוספים.

14:01: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר (רביעי) באשקלון ובחוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

נפילת רקטה בשדות נגב. יולי 2014. דוברות שדות נגב,
נפילת רקטה בשדות נגב/דוברות שדות נגב

13:55: שלוש רקטות שנורו לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים בין דימונה לערד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

13:42: שתי רקטות שנורו לשטח ישראל מרצועת עזה יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" בשמי קריית גת. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

13:38: אזעקה נשמעה בירוחם, דימונה וערד. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

13:33: שר הרווחה, מאיר כהן, הורה היום למשרדו לחלק ארוחות חמות לבודדים ולמשפחות הנמנות על אוכלוסיית בעלי צרכים מיוחדים, זקנים ומשפחות במצוקה. בין הרשויות בהן תפעל התכנית: אופקים, נתיבות, שדרות, אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב, שער הנגב ומרחבים. החלוקה תתבצע דרך המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות ונעשית בסיוע של כולל חב"ד, שמכין את הארוחות.

13:30: דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, הודיע כי החל ממחר ישוב שדה דב לפעילות שגרתית. זאת, לאחר שנסגר לסירוגין עקב המצב הביטחוני.

13:26: אזעקה נשמעה בקריית גת ובמועצות האזוריות לכיש ושפיר. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

13:13: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

13:06: "אנחנו לא צריכים לשלוט בעזה או להקים בה יישובים. אנחנו צריכים להבטיח שכל מחבלי חמאס יברחו ממנה, יעצרו או ימותו" - כך אמר שר החוץ אביגדור ליברמן בסיור בשדרות עם מקבילו הנורבגי. לדבריו, "אף אחד לא חולק על המטרה. לגבי איך להשיג, לכל אחד יש עמדה אחרת איך להשיגה".

13:04: אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:01: ח"כ זאב אלקין תקף את שר האוצר, יאיר לפיד, לאחר שזה לא הגיע לישיבה בנושא ההשלכות הכלכליות של המבצע בוועדת החוץ והביטחון שאלקין עומד בראשה. "כיסאו הריק של לפיד מסמל את הזלזול שהוא חש כלפי תושבי הדרום", אמר אלקין.

13:00: שר החינוך שי פירון, ביקר היום בבתי החולים ברזילי וסורוקה ופגש את שלושת הילדים שנפצעו מירי הטילים מעזה: ירין לוין בן ה-16 מאשקלון והאחיות מראם (11) ואתיר (13) אלוקולי מלקיה. "אני שמח לראות שחל שיפור משמעותי במצבם של הילדים", סיפר פירון בביקורו. "משרד החינוך פועל בכל הכוח לסייע לילדי הדרום והמרכז השוהים במקלטים וחדרי הביטחון. הצוותים שלנו נמצאים בקשר הדוק עם הרשויות ודואגים לצרכים של התלמידים".

12:45: דני דנון, סגן שר הביטחון לשעבר, הגיב היום לפיטוריו על ידי ראש הממשלה ואמר: "אמרתי שהסכם הפסקת האש היה מביש, ולצערי צדקתי. הגישה שלי לא אישית, אני מייצג אנשים רבים בציבור, שמתנגדים לאי התגובה לחטיפת הנערים, ולהתרפסות במבצע הזה. הגישה צריכה להשתנות, ואני מקווה שהיא תשתנה". לדבריו, "אני מבטיח שאמשיך להיות פעיל ונמרץ, ולהשפיע מהכנסת וממרכז הליכוד".

12:43: אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית שדות נגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

12:35: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שמונה רקטות שנורו לאזור אופקים. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

12:35: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצה ביישוב במועצה האזורית שדות נגב. נגרם נזק למבנה אך לא ידוע על נפגעים.

12:30: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים אך נגרם נזק.

12:19: משרד הבריאות בעזה הודיע כי שלושה בני אדם נהרגו וחמישה נפצעו בהפצצת צה"ל בעיירה נבי סוהיילה, סמוך לחאן יונס. רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי בין ההרוגים ילד ואישה.

12:18: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב, המועצה האזורית מרחבים, רמת חובב ואופקים. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

12:05: חמש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו במועצה האזורית אשכול, ככל הנראה מחוץ ליישובים. לא היו נפגעים ולא ידוע על נזק.

רכבים שנפגעו מפגיעת רקטה בחוף אשקלון. יולי 2014. צילום כבאות והצלה חוף אשקלון, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות שנפגעו מרקטה בחוף אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, צילום כבאות והצלה חוף אשקלון

11:59: הנשיא הנבחר ראובן ריבלין התייחס לפיטוריו של סגן שר הביטחון דני דנון ולביקורת שנשמעה בממשלה על התנהלות מבצע "צוק איתן", ואמר: "יש לנו ממשלה וקבינט, יכולות להיות ביקורות ויכולים שלא להסכים. אני סומך במאה אחוז אחוז על הממשלה, כוחות הבטחון, שר הבטחון, וראש הממשלה". לדבריו, "אזרחי ישראל לא תמיד יודעים את כל מכלול השיקולים שצריך לשקול כשנוקטים פעולה, במיוחד כשהדברים יכולים להגיע לעניינים אסטרטגיים. אני מציע לציבור כולו ,וגם לפוליטיקאים, ואני הייתי אחד מהם שנים רבות, לסמוך על הממשלה".

11:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

11:45: 12 כלי רכב נפגעו היום משברי רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון. 2 צוותי כיבוי בדרכם למקום. מחלק מכלי הרכב ישנו שפך של דלק.

11:30: מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי, ד"ר חזי לוי, החליט היום להעביר את חדר המיון למרחב מוגן. בשעה האחרונה העביר צוות בית החולים את כל החולים המטופלים במיון לחדר המיון הממוגן הממוקם מתחת לקרקע.

11:18: שני בני אדם, ככל הנראה בני מיעוטים, עוררו את חשד אחת מהמאבטחות נמל התעופה בחיפה, לאחר שקראו לה לעזוב את עמדתה ולבוא לכיוון רכבם. המאבטחת קראה בקשר לעזרה, וכשהגיע מאבטח נוסף השניים ברחו. אותה מאבטחת גם רשמה את מספר הרכב, והנושא הועבר לבדיקת המשטרה.

11:08: שתי רקטות שנורו לעבר ישראל משטח רצועת עזה נפלו בשטחים פתוחים בדרום הארץ. רקטה אחת נפלה בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון ורקטה נוספת התפוצצה בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

פגיעת שברי רקטה בבית בדרום תל אביב. יולי 2014. דרור עינב
הבית שנפגע מרקטה בתל אביב/דרור עינב

10:52: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

10:45: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

10:44: שיפור נוסף חל במצבה של מראם אל-ווקלי, הילדה בת ה-11 שנפצעה שלשום באורח קשה מרסיסי רקטה שנפלה באזור לקיה שבנגב ומאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "מצבה של מראם השתפר ביממה האחרונה. היא התעוררה ומתקשרת עם סביבתה ונושמת בכוחות עצמה. יש לזכור שפציעתה היתה קשה מאד, רסיס שפגע באיברים פנימיים בחלל הבטן. כעת מוגדר מצבה בינוני", אמר היום ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים.

10:36: דובר חמאס פאוזי ברהום הגיב הבוקר לפיטוריו של סגן שר הביטחון דני דנון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי מדובר ב"ניצחון לחמאס". לדבריו, הפיטורים ממחישים את "גודל הסדק שהצליח ליצור הארגון בתוך הממסד הבטחוני בישראל".

10:28: שבע רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:24: אזעקת "צבע אדום" נוספת נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

10:19: יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין (הליכוד) התייחס הבוקר לפיטוריו של איש מפלגתו, דני דנון, מתפקיד סגן שר הביטחון. "דבריו של דנון היו באמת חמורים ומרחיקי לכת", אמר לוין במשדר וואלה! חדשות. "צריך להעריך את העובדה שהוא אומר את דעתו, אך ההגינות מחייבת שהיה מתפטר מראש".

10:15: ארגון חמאס לקח אחריות על ירי הרקטות לעבר יישובי גוש דן.

10:12: גורם צבאי מסר כי צה"ל החל לתקוף בבית לאהיה.

10:05: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

10:03: תושבי זייתון ושג'עייה לא התפנו מבתיהם על אף פקיעת האולטימטום של צה"ל לפיו עליהם לעזוב עד השעה 8:00. מוקדם יותר דווח כי 18 אלף בני אדם התפנו מהעיר בית לאהיה שבצפון רצועת עזה. ייתכן שהימנעותה של מדינת ישראל מבית להיא הביא את תושיב שכונות זייתון ושג'עייה להישאר בבתיהם.

9:43: ח"כ איתן כבל אמר היום כי הוא מאמין שכניסה קרקעית לא צריכה להיות מוגבלת. "אם יש החלטה לבצע מעשה, צריך לנסות עד כמה שאפשר. אולי לא למוטט (את חמאס) אבל צריך לשנות את כללי המשחק. עד לרגע זה עשינו את כל אשר נדרש כדי להיות מאופקים. אפילו בתפיסת העולם שלי, יש גבול", אמר כבל במשדר וואלה! חדשות והוסיף כי להערכתו המבצע יימשך יותר מחודש.

9:25: ארבע רקטות יורטו בשמי גוש דן והדי פיצוצים נשמעו.

9:20: שורת אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן. טרם דווח על יירוטים אך הדי פיצוצים נשמעו.

9:16: סגן מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל-נחאלה, אמר הלילה כי ישנם מגעים רציניים מול מצרים ל"שדרוג" היוזמה המצרית להפסקת האש, שאת תוצאותיהם ניתן יהיה לראות בקרוב. אל-נחאלה הוסיף כי היוזמה המצרית נדחתה במתכונתה הנוכחית, מכיוון שהיא "משווה בין הקורבן לתליין" ואינה עונה לדרישתם של הפלסטינים להסרת המצור מעל עזה.

8:54: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו במועצה האזורית שפיר. אחת נפלה בשטח פתוח והשנייה במטע אפרסקים. לא היו נפגעים.

8:48: אישה נפצעה באורח קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה.

8:14: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי קריית מלאכי.

8:02: אזעקה נשמעה בקריית גת, במועצה האזורית לכיש, במועצה האזורית יואב ובמועצה האזורית באר טוביה. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

הבית ההרוס של מחמוד א-זהאר. יולי 2014. סוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי", אתר רשמי
הריסות ביתו של מחמוד א-זהאר/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הפלסטינית "אל-ראי"

7:57: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שפיר שבאזור אשדוד. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

7:52: מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש רקטות בשמי אשקלון. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים, כשאחת מהן גרמה לשריפה. כוחות כיבוי בדרך למקום.

7:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון ובאשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

7:35: ארבע רקטות התפוצצו מחוץ ליישובים במועצה האזורית אשכול. בשעות הלילה התפוצצו במועצה שלוש רקטות בשטחים פתוחים. בכל המקרים לא היו נפגעים.

7:27: היום לא תתקיים קבלת קהל בלשכות שרות התעסוקה בקריית גת, בקריית מלאכי, באופקים וביבנה. זכויות דורשי העבודה יישמרו, כשעל המתייצבים להגיע ביום אחר במהלך החודש.

7:25: אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

6:51: צה"ל תקף הלילה 25 מטרות טרור ברצועת עזה, בהן את בתיהם של בכירי החמאס מחמוד א-זהאר ובאסם נעים ואת ביתו של שר הפנים לשעבר של חמאס, פתחי חמאד.

6:40: בעקבות הודעות האזהרה של צה"ל שהתריעו בפני מאה אלף תושבי צפון רצועת עזה להתפנות מבתיהם "למען ביטחונם האישי", התפנו כ-18 אלף תושבים שגרים באזור לעבר מחסום אונר?א שבמרכז הרצועה.

היום השמיני למבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה בזמן אזעקה שנשמעה במהלך נסיעה, אתמול/רויטרס

4:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

4:40: דובר משרד הבריאות בעזה דיווח כי מניין ההרוגים ברצועת עזה מתחילת מבצע "צוק איתן" עלה ל-200 עם תקיפות צה"ל ברצועה הלילה. בנוסף לתקיפה ברפיח בה נהרגו שני בני אדם, אדם נוסף, שלפי הדיווחים היה פעיל בארגון הג'יהאד האיסלאמי, נהרג בתקיפה נוספת זמן קצר לאחר מכן.

3:37: שני פלסטינים נהרגו וארבעה נפצעו בתקיפת חיל האוויר בה הופצצה מכונית בעיר רפיח שבדרום הרצועה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

3:00: עדי ראייה דיווחו כי ביתו של בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, הוחריב כליל בתקיפת חיל האוויר הלילה. "חיל האוויר תקף את המבנה שלוש פעמים ברצף והוא הושמד לחלוטין", אמר עד ראייה לסוכנות הידיעות "אל בלד".

2:11: חיל האוויר תקף את ביתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, כך דיווחו מקורות פלסטיניים.

1:31: נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי "בפעם הראשונה ארגון החמאס מבודד בתוך העולם הערבי". הוא הוסיף: "הם צריכים כסף, הם צריכים תמיכה, הם צריכים לגיטימציה, ומי ייתן להם את כל אלה אם הם ימשיכו לירות? התושבים בעזה זקוקים למנהיג שמוכן לשלום. לעזה לא נותרו ברירות כרגע אלא לפנות לשלום. אף אחד לא יכלכל אותם עבור ירי רקטות ותו לא".

0:27: ביתו של שר הפנים לשעבר של חמאס ובכיר בארגון, פתחי חמאד, הופצץ בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, כך דיווחו מקורות פלסטיניים.

נפילת רקטה בשדרות. יולי 2014. יותם רונן
אזור נפילת רקטה בשדרות/יותם רונן

0:18: צה"ל שלח הודעות לתושבי צפון רצועת עזה וביקש מהם לפנות את בתיהם. "כחלק ממאמצינו להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, אנחנו שולחים הודעות לתושבי צפון רצועת עזה שיעזבו את בתיהם למען ביטחונם האישי", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

0:12: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני רקטה בשמי אשקלון. טרם דווח על נפגעים או על נזק. טרם היירוט נשמעה אזעקת "צבע אדום" במקום.

0:09: אזעקות נשמעו באשקלון וכן במועצה האזורית חוף אשקלון.

23:58: דרור חנין בן ה-37 מבית אריה הוא הישראלי שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה סמוך למעבר ארז שעל גבול הרצועה, כך הותר לפרסם. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, בני 10, 6 ופחות משנה.

הריסות בתים בעזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
בית בעזה לאחר תקיפת צה"ל/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית שנחרב בתקיפת צה"ל באזור רפיח במסגרת מבצע צוק איתן – רצועת עזה, 15 ביולי 2014. רויטרס
בית באזור רפיח לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס
חיילי צה"ל מנמנמים על גבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן -  15 ביולי 2014. רויטרס
חיילים נחים בגבול הרצועה/רויטרס
אנשים רצים בחוף הים בתל אביב בזמן האזעקה. יולי 2014. בן קלמר
מתרחצים בחופי תל אביב רצים למרחב מוגן בזמן אזעקה שנשמעה בגוש דן/בן קלמר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונית שניזוקה מרסיס בראשון לציון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
נפילת רקטה באשקלון. יולי 2014. מתן תשובה, תמונות גולשים
נפילת רקטה באשקלון, אתמול/תמונות גולשים, מתן תשובה
נפילת רקטה בשדרות. יולי 2014. יותם רונן
בית שניזוק אתמול כתוצאה מפגיעת רקטה בשדרות/יותם רונן
חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן -  15 ביולי 2014. רויטרס
חייל בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully