וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מקדם העדפה מתקנת לחרדים במגזר הציבורי

22.5.2014 / 4:50

שר הכלכלה יביא בפני הממשלה החלטה שתחייב את משרדו ואת משרד ראש הממשלה לתת עדיפות לגברים חרדים בשירות המדינה, שלטענתו תשפר את הצמיחה במשק. "צריך לאזן את המצב האבסורדי הזה"

נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"צריך להבין את היכולות של החרדים, ולתת להם דחיפה". שר הכלכלה, נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

שר הכלכלה, נפתלי בנט, יביא ביום ראשון הקרוב למליאת הממשלה החלטה, המחייבת את משרדי הכלכלה וראש הממשלה, להגיש בהקדם הצעת חוק שתקדם את שילובם של חרדים בשירות המדינה. בנט סבור כי הגברת תעסוקת החרדים תשפר את צמיחת המשק, ותוביל לצמצום אי השוויון והפערים החברתיים.

במשרד הכלכלה טוענים כי בנט פועל במישורים רבים כדי לקדם את תעסוקתם של גברים חרדים במשק. עם זאת, אומרים במשרד, הממשלה לא יכולה להצהיר על רצונה בקידום אוכלוסייה זו, ואף לחנך ולתמרץ מעסיקים במשק, כאשר בשירות הציבורי עצמו מגזר זה כמעט ואינו מיוצג ביחס לגודלו באוכלוסייה.

עוד בוואלה! חדשות
חשד: בכיר במשרד הביטחון הדליף לאשכנזי מידע מסווג
הרג הפלסטינים בנכבה: צה"ל והרשות תחקרו את האירוע
"המחלוקת המוזרה": אירופה נגד עופות מההתנחלויות

?אני מטיף למעסיקים כל הזמן - קחו חרדים, זה ישתלם לכם, אבל אצלנו בבית, בשירות הציבורי אתה פשוט לא רואה חרדים", אמר בנט. "חרדים שאני מדבר איתם אומרים לי שהם לא מצליחים להתקבל לשירות הציבורי, גם כאשר הם עונים לקריטריונים. גם המגזר הציבורי צריך להבין את היכולות המדהימות של הציבור הזה, ולכן צריך לתת להם דחיפה".

שר הכלכלה אמר כי משרדו מקדם תכניות ארוכות טווח, שיביאו לקליטת חרדים בתכניות מצטיינים ומתמחים למדינה, אולם הוסיף כי "נדרש שינוי חקיקתי מידי, כדי שנוכל להתחיל לאזן את המצב האבסורדי שבו אנו נמצאים כעת". בנט אמר כי הוא מקווה שבעוד שנה "אראה חרדים המשובצים בתפקידי מפתח במשרד שלנו. החרדים יקבלו סוף סוף הזדמנות לקחת חלק בשירות הציבורי, בקביעת מדיניות מקצועית ובקבלת החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully