וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה היא המקום המסוכן ביותר בעולם לילדים"

11.3.2014 / 2:30

דוח של יוניצ"ף חשף כי יותר מפי 2 ילדים נפגעו ממלחמת האזרחים בהשוואה לשנה שעברה. לפי הערכות, מעל 136 אלף נהרגו בשלוש השנים האחרונות. "השנה הזו חייבת להיות האחרונה"

ילדים במלחמת האזרחים בסוריה, מרץ 2014. רויטרס
"הם איבדו למעשה כל היבט של ילדותם". שכונות נטושות בדיר א-זור, אתמול/רויטרס

מספר הילדים שהושפעו על ידי מלחמת האזרחים בסוריה יותר מהוכפל במהלך השנה האחרונה, ומאות אלפים של צעירים סורים עודם לכודים בחלקים נצורים של המדינה – כך לפי דוח של קרן האו"ם לילדים, יוניצ"ף, שפורסם אמש (שני). "לאחר שלוש שנים של עימות אלים, סוריה היא כעת אחת מהמקומות המסוכנים ביותר על פני כדור הארץ להיות בו ילד", נכתב בדוח.

"ילדים איבדו חיים וגפיים באלפים, כמו כל היבט למעשה של ילדותם", צוין, "הם איבדו כיתות ומורים, אחים ואחיות, חברים, בתים ויציבות. במקום ללמוד ולשחק, רבים הוכרחו להתחיל לעבוד, גויסו ללחימה, או שנכפתה עליהם בטלה".

עוד בוואלה! חדשות:
הרג השופט הירדני: עוינות הרחוב תגבר על האינטרס הביטחוני?
'איראני רכש את הכרטיסים לנוסעים בדרכונים המזויפים'
ריאליטי גן חיות: צפו באריה פוגש בגוריו לראשונה

ילדים במלחמת האזרחים בסוריה, מרץ 2014. רויטרס
425 אלף ילדים מתחת לגיל חמש הפכו לפליטים. פעוט ששרד פיצוץ בעיר חלב, שלשום/רויטרס

מיוניצ"ף נמסר כי שיעור הילדים ההרוגים והפצועים בסוריה הוא הגבוה ביותר שתועד אי פעם במזרח התיכון. לפי נתוני האו"ם, לפחות 10,000 ילדים נהרגו במלחמת האזרחים, אולם נטען כי המספר האמיתי הוא ככל הנראה גבוה יותר. ארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון קבע כי יותר מ-136 אלף נהרגו מאז ניסיון ההפיכה נגד הנשיא בשאר אסד במרץ 2011.

"הסכנות לילדים הן מעבר למוות או פציעה", עוד נכתב בדוח, "בנים מגויסים לתמוך בלחימה כבר בגיל 12, חלקם בתפקידים קרביים, ואחרים מגויסים כמודיעים, שומרים או מבריחים". כשני מיליון ילדים נזקקו לתמיכה פסיכולוגית או טיפול, וחמישה וחצי מיליון ילדים בסך הכל הושפעו על ידי הלחימה במדינה, חלקם עדיין בסוריה, בעוד אחרים חיים במדינות שכנות כפליטים.

המספר הנוכחי הוא יותר מפי שתיים מהמספר עליו דווח בדוח דומה במרץ 2013, אז נטען כי מלחמת האזרחים השפיעה על חייהם של 2.3 מיליון צעירים סורים. מספר הילדים שנאלצו לעזוב את ביתם ולמצוא מקלט ברחבי המדינה עלה לקרוב לשלוש מיליון, מ-920 אלף לפני שנה. מספר הפליטים הילדים זינק ל-1.2 מיליון, מ-260 אלף אשתקד. עוד ציינו ביוניצ"ף כי 425 אלף מהם מתחת לגיל חמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ילדים במלחמת האזרחים בסוריה, מרץ 2014. רויטרס
"המלחמה הזאת חייבת להסתיים כדי שהילדים יוכלו לבנות מחדש את חייהם בביטחון". ילד בפרבר של דמשק, אתמול/רויטרס

בדוח נטען: "הצניחה בגישה של ילדים סורים לחינוך היא מזעזעת. כיום, קרוב לשלושה מיליון ילדים בסוריה ובמדינות שכנות אינם יכולים ללכת ללימודים באופן קבוע – כחצי מהילדים בגיל בית ספר בסוריה". 323 אלף ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים באזורים נצורים או מקומות שאינם נגישים לעובדי ארגוני הסיוע ההומניטרי.

עוד צוין בדוח, בין היתר, כי אחד מעשר ילדים פליטים נאלץ לעבוד על מנת לפרנס את משפחתו. "המלחמה הזאת חייבת להסתיים כדי שהילדים יוכלו לחזור לבתיהם ולבנות מחדש את חייהם בביטחון עם משפחתם וחבריהם", אמר מנכ"ל יוניצ"ף, אנתוני לייק, "השנה השלישית המזעזעת של הילדים הסורים חייבת להיות האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully