וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היפה מכולן": התאחד עם מכוניתו הגנובה אחרי 46 שנה

18.9.2014 / 23:31

איוון שניידר מקליפורניה רכש ב-1967 מכונית עם גג נפתח, אך זו נגנבה עוד לפני שהספיק ליהנות ממנה. בדיקת מכס שגרתית גילתה לאחרונה שהמכונית בדרך להולנד. "אמרנו לו שהיא נמצאה, הוא חשב שזו מתיחה"

מכונית יגואר XKE מודל 1967 שנמצאה 46 שנים אחרי שנגנבה. AP
"היפה מכולן". היגואר שנמצאה אחרי 46 שנים/AP

לפני 46 שנים, איוון שניידר – עורך דין מצליח ממנהטן, קנה לעצמו יגואר יפהפייה עם גג נפתח. הוא לא שיער שהמכונית היוקרתית תהפוך ל"כוכבת" בסיפור בלתי-שגרתי שייפתר רק אחרי עשורים.

השנה הייתה 1967. זו הייתה הראשונה מבין מכוניות הפאר ששניידר רכש, ולדבריו היא הייתה "היפה מכולן". עם זאת, אחרי שהספיק "התאהב" בה, וליהנות מהנסיעות ברחבי התפוח הגדול - בתחילת 1968 היא נגנבה ממנו בניו יורק. "חשבתי עליה עם כל מכונית אחרת שקניתי", העיד שניידר, היום בן 82.

עוד ידיעות שאסור לפספס
ממעמקים: תיעוד נדיר ביותר של יצור ים מסתורי
מה עשו מאות הודים כדי "לפייס את רוח הקוף" שמת?
כוכבת רשת: האופנוענית שמשליכה זבל על נהגים מלכלכים

הטוויסט המפתיע קורה לפני כמה חודשים. בדיקת ייצוא שגרתית, שערכה רשות המכס והגבולות בארה"ב במסד נתונים של מכוניות גנובות – הניבה תוצאה. היגואר XKE מודל 67' נמצאה.

הבעיה – המכונית הגנובה כבר הייתה בתוך מכולה על ספינת משא שעשתה דרכה מארה"ב לאירופה. עם זאת, חוקרי יחידת הגבולות, יחד עם משטרת קליפורניה ואנשי חברת ביטוח – החלו במשימה להחזרת המכונית לבעליה המקוריים. הספינה כבר הייתה במרחק גדול מהחוף, והיה ברור שצריך להעביר את המידע על הרכב הגנוב לרשויות ההולנדיות. אחרי שעגנה, ובתום הליכים בירוקרטיים שלקחו חודשיים, החזירו ההולנדים את הרכב בחזרה לקליפורניה.

"הבעלים היה נרגש מאוד"

מייקל מאלטה ממשטרת קליפורניה – שם מתגורר כעת שניידר, התקשר אליו כדי לעדכן אותו בהתפתחות המפתיעה ולספר לו שהם משיבים לו את היגואר הוותיקה. "הוא חשב שזו מתיחה, אחרי ששכנענו אותו – הוא היה נרגש מאוד".

בבדיקת ארכיון, גילה מלאטה שהחשוד בהחזקת המכונית הגנובה, אדם מדרום קליפורניה, ביקש למכור אותה לאדם לא ידוע בהולנד. לא בטוח שהוא הגנב משום שהוא קנה אותה רק לפני שלוש שנים. לדבריו, הוא רכש אותה מהבעלים הקודם שהחזיק בה 40 שנה. ועדיין, מה שקרה בין הגניבה ב-1968 בניו יורק לבין העת שבה עבר היגואר לידיו של אותו אדם בחוף המערבי – לא ידוע.

היגואר הזקן היה אמנם חלוד מעט ושרוט, אולם עדיין שווה כ-24 אלף דולרים. שניידר הנרגש, שהתאחד עם ה"בייבי" שלו אחרי כל כך הרבה זמן אמר שבכוונתו לשפץ את המכונית ולהעניק לה את השדרוג הראוי אחרי היעדרות כה ארוכה. "אשתמש בה כמכונית של ימי שבת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully