וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ופעילי סביבה יגישו עצומה נגד תוכנית ספדי

13.10.2006 / 13:21

התוכנית כוללת בניה של 20,000 יחידות דיור וסלילת כבישים ומנהרות בהרי ירושלים. לטענתם, התוכנית תגרום לנזק סביבתי עצום

ארגון "מגמה ירוקה", סטודנטים למען איכות הסביבה, בשיתוף עם הקואליציה לשימור הרי ירושלים, נוקטים מזה כשבועיים בפעילויות מחאה נגד תוכנית ספדי - התוכנית לבנייה בהרי ירושלים.

לפני שבועיים הקימו פעילי הארגונים אוהל מחאה מול משרד הפנים בגן הוורדים. ביום ראשון הקרוב תצא מן האוהל משלחת של כמה חברי כנסת ומספר פעילים למשרדים של שר הפנים רוני בר-און ושל יושב ראש המועצה הארצית ומנכ"ל משרד הפנים רם בלניקוב. המשלחת תגיש עצומה הכוללת את חתימותיהם של חמישים חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית המתנגדים לתוכנית הבנייה.

תוכנית ספדי מתפרשת על שטח של 26 אלף דונם, רבע משטחה של ירושלים כיום, וכוללת בניה של כ-20,000 יחידות דיור באתרים מרכזיים, בהם הר חרת, רכס לבן אורה ועמינדב. בתוכנית כלולה סלילה של רשת כבישים, מנהרות וגשרים בממדי ענק.

פעילי הארגונים הירוקים טוענים, כי ביצוע התוכנית יפגע פגיעה אנושה בעיר ירושלים ויביא להידרדרות מצבו של מרכז העיר ופגיעה בשכונות הקיימות ובתושביהן, וגם בריאות הירוקות של ירושלים, באתרי טיול ונופש מרכזיים כמו איזור הסטף וב"ריאות ירוקות שכונתיות".

בחברה להגנת הטבע ובקואליציה לשימור הרי ירושלים אומרים, שמומחים מתחומי הגיאולוגיה, הידרולוגיה, סביבה, בריאות כלכלה ותכנון עירוני הצביעו על הבעיות שייווצרו כתוצאה מיישום התוכנית, אולם טענותיהם נותרו בלא התייחסות רצינית של יזמי התוכנית. דוח עתודות קרקע לבנייה בראשותו של מתכנן אורי בר-שישת, בתוך העיר הצביע על פוטנציאל הבנייה הקיים בתחומיה וגילה, כי ניתן לבנות כ-110,000 יחידות דיור חדשות בתוך תחומי העיר, לפני שיהיה צורך מעבר לגבולותיה הנוכחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully