וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים עכורים ודגים מתים בנחל הבניאס

8.10.2006 / 8:50

נופשים שהגיעו במהלך החג לשמורת הטבע של הנחל גילו כי הוא מזוהם ומסריח. על פי החשד, הרקת בריכת הדגים בקיבוץ דן גרמה לכך

אלפי מטיילים ניצלו את ימי החופש הנעימים לטיולים בצפון, ובפרט לשמורה הפופולרית של נחל הבניאס, המושכת אליה כ-350 אלף מטיילים בשנה. לאחרונים ציפתה הפתעה מאד לא נעימה, כשגילו שבשמורה שורר ריח חריף ולא נעים, וכי במי הנחל העכורים צפים דגים מתים. בדיקת רשות הטבע והגנים העלתה חשד כי מקור הבעיה נעוץ בהרקת בריכת הדגים של קיבוץ דן.

יגאל בן ארי מרשות הטבע והגנים אמר בראיון לגלי צה"ל כי "התקבלו תלונות רבות מצד המטיילים על ריח רע, מים עכורים ודגים מתים צפים בנחל. המים המזוהמים גרמו גם לפגיעה ברכיכות וחסרי חוליות בנחל". בבדיקות שנערכו למי הנחל בקטע שבין קיבוץ דן לכפר סולד, נמצאה כמות גדולה של הפרשות דגים ודגים מתים. החשד הוא שהזיהום נגרם מלכלוך ובוצה שהוזרמו מבריכות הדגים של הקיבוץ. הזיהום לא הגיע לנהר הירדן ולכנרת, וככל הנראה לא פגע במקורות המים באזור.

עם זאת, ביולוג בריכות הדגים של הקיבוץ אבשלום הורביץ' אומר כי הפעולה נעשתה בהתאם לכללים, וטוען כי הריח שהציק למטיילים לא נבע מבריכות הקיבוץ. לדבריו, "הזרמת המים מבריכות הדגים אל הנחל נעשתה בהתאם להסכם עם רשות הטבע והגנים ונציבות המים. המים העכורים והמלוכלכים מבור הדיג הוזרמו, בהתאם להסכם, לבריכה סמוכה ולא לנחל. בניגוד לפעמים קודמות נותרו בסביבות בריכת הדיג כמות גדולה של דגי אמנון מתים, מהם עלה הריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully