וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: חזית חדשה בשמירה על יערות הגשם

2.9.2006 / 9:10

מערכת רישום אלקטרונית תפקח על הובלה של מוצרי עץ בברזיל, במסגרת המאבק בכריתה בלתי חוקית של יערות הגשם באמזונס

השרה לאיכות הסביבה בברזיל מרינה סילבה, חשפה אתמול מערכת רישום אלקטרונית חדשה של הובלת ואחסון מוצרי עץ, שלטענתה תסייע במאבק נגד כריתת עצים בלתי חוקית ביערות הגשם באמזונס. סילבה אמרה כי "מטרתנו היא לעצור את כל הכריתה הבלתי חוקית, ומערכת זו תהפוך את ההובלה ליעילה ובטוחה יותר". בקהילה הבינלאומית נמתחת על ברזיל כבר זמן רב ביקורת בינלאומית בשל אזלת ידה במיגור הסחר הבלתי חוקי בתוצרי עץ מהאמזונס, אזור יערות הגשם הגדול בעולם.

קבוצות איכות הסביבה טענו שהמסמכים שנדרשו עד כה לשם הובלת עצים היו קלים לזיוף. פעילי ארגון [[גרינפיס]] הראו בשנה שעברה עד כמה קלים הסחר וההובלה של תוצרי עץ בלתי חוקיים בברזיל כשקנו בשנה שעברה 30 טונות של עץ שנכרת באופן בלתי חוקי והוביל אותן אל משטרת סאו-פאולו, 2,600 ק"מ דרומית ממקום קנייתם. סילבה אמרה כי המערכת האלקטרונית החדשה תפחית את כמות ההונאות והזיופים כיוון שכל מוצרי העץ המובלים בברזיל יהיו חייבים להיות רשומים במסד נתונים מרכזי .

עם זאת, מספר עובדים בסוכנות להגנת הסביבה בברזיל, שתפקח על רישום וההובלה, קושרו עם עסקאות עץ בלתי חוקיות בעצמם. סילבה התייחסה לנושא זה ואמרה כי הממשלה עושה מאמצים לשרש תופעה זו.

בנוסף, פעילי איכות הסביבה הטילו ספק ביכולתה של סילבה להפעיל את המערכת כבר בספטמבר, כפי שהבטיחה. בגרינפיס תהו כיצד תממש סילבה את הבטחותיה לאחר ש"הכריזה על שינוי בלי הכנה מספקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully