וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מנסה לעצור את פעילות "דג סוף"

17.8.2006 / 11:05

"דג סוף" המפעילה כלובי דגים במפרץ, לא מצמצת פעילותה בניגוד להחלטת הממשלה. עמותת "צלול": לא נשקוט עד ליישום ההחלטה במלואה

פרקליטות המדינה פנתה אתמול לבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להוציא צו שיאסור על המשך פעילות חוות כלובי הדגים של חברת "דג סוף" במפרץ אילת. "דג סוף" היא אחת משתי חברות המפעילות כלובי דגים במפרץ. לטענת פרקליטות המדינה, החברה אינה מקיימת את החלטת הממשלה מהשנה שעברה, על-פיה יש לצמצם בהדרגה את פעילות כלובי הדגים, עד להפסקתה המוחלטת ב-2008.

החלטה זו התקבלה במסגרת אישור תוכנית מתאר ארצית לחופים במפרץ אילת, שבה נקבע כי לא תותר בעתיד פעילות חקלאות ימית בגלל החשש לזיהום שגורמת פעילות זו. זיהום זה, נקבע, מסכן את שוניות האלמוגים במפרץ.

מעמותת "צלול" נמסר בתגובה, כי "אי יישום החלטת הממשלה והמשך התנהגותם העבריינית לאורך שנים של כלובי הדגים במפרץ אילת, מחזקת את טענת עמותת "צלול" מזה זמן רב, כי נוסף לפגיעה ההרסנית בשונית האלמוגים במפרץ אילת, עומד על הפרק נושא נוסף לדיון של פורעי חוק הנוהגים בזילות החוק לאורך כל הדרך". עוד מסרה העמותה, כי אין בכוונתה לשקוט "עד אשר תיושם החלטת הממשלה במלואה ועד אשר מפרץ אילת ינוקה מכלל הכלובים בצורה טוטאלית כפי שקבעה הממשלה לפני למעלה משנה. היום כבר ברור לכולם מי הם העבריינים האמיתיים במפרץ אילת ומיהם אלו המנצלים את מפרץ אילת לטובתם האישית על חשבון הכלל".

לדברי עמותת "צלול", "פרקליטות המדינה הוכיחה לחברת 'דג סוף' כי לא ייתכן שפעילות בלתי חוקית ובלתי מוסרית תתחמק כך משלטונות החוק בישראל וכי בעלי הכלובים ייקחו את החוק לידיים ויימנעו מליישם את החלטות המוסדות המוסמכים במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully