וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון תחל מחר בניקוי הנפט מהים

14.8.2006 / 19:49

על פי ההערכה למעלה מעשרת אלפים טונות של נפט נשפכו לים לאחר שחה"א הפציץ מצבורים. עלות הניקוי - לפחות 100 מיליון דולר

לבנון תחל מחר בניקוי הנפט מחופיה, לאחר שחיל האוויר הישראלי הפציץ תחנת כוח במדינה לפני כחודש. על פי ההערכה, לים נשפכו 10,000-15,000 טונות של [[נפט]]. מאמצי הניקוי הופרעו עד כה בשל הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, אבל למרות הפסקת האש התקפות מצד ישראל עצרו את הגעת הציוד המשמש לניקוי ומומחים סביבתיים.

השר לאיכות הסביבה הלבנוני יאקוב סאראף אמר כי לבנון מתחילה מחר במבצע הניקוי, "אך להפסקת האש אין קשר לכך. המצור עדיין נמשך, אז עדיין אי אפשר להיכנס למים על מנת לנקות את הכתם". סאראף כינה את כתם הנפט "הקטסטרופה הסביבתית הקשה ביותר בתולדות המדינה".

ארגון הסביבה של האו"ם השווה את כתם הנפט הנוכחי לאסון מול חופיה האטלנטים של צרפת בשנת 1999, אז נשפכו מהמיכלית "אריקה" קרוב ל-13,000 טונות של נפט. מטוסי חיל האוויר פגעו במחסני הנפט מדרום לביירות בשתי הפצצות – ב-13 וב-15 ביולי.

סאראף הוסיף כי תצלומי הלווין מצביעים על כך שעלות ניקוי הכתם תעמוד על 100 מיליון דולרים, וכי ככל שהניקוי יתעכב, כך יתפשט הכתם יותר ויהיה קשה לנקותו. ממשלת לבנון משתפת פעולה עם ארגון הסביבה של האו"ם וקפריסין במטרה לצמצם את הנזק. לדברי השר, ביום חמישי הקרוב יפגשו הנציגים ביוון במטרה לאשר יציאה לים ולאמוד את היקף הנזק.

מומחים מטעם האו"ם הגיעו כבר בתחילת החודש לסוריה על מנת לאמוד את הכתם, שמתפרש על פני 140 ק"מ וגלש אל חופי סוריה. מומחים סביבתיים מאירופה הגיעו לסוריה בשבוע שעבר.

כתם הנפט מסכן מינים רבים של דגים בים התיכון. בין היתר נמצאים בסכנה הטונה ו[[צבי הים]], בעל חיים שבין כה נמצא בסכנת הכחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully