וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרח בגרינלנד נמס בקצב מואץ

11.8.2006 / 16:37

חוקרים שבדקו תצלומי לוויין טוענים, כי שכבת הקרח שעל האי הגדול בעולם הולכת ונעלמת במהירות

שכבת הקרח באי גרינלנד נמסה בקצב מואץ, כך עולה מצילומי לוויין שנערכו על ידי סוכנות החלל האמריקאית נאס"א. לפי נתוני נאס"א, קצב היעלמות הקרח הואץ מאז 2004. על פי ההערכות המקובלות, אם תיעלם שכבת הקרח מגרינלנד כליל, צפוי מפלס פני הים העולמי לעלות ב-6.5 מ'.

לפי המסקנות העולות מן הנתונים, ואשר מתפרסמות בירחון "סיינס", הקרח נמס במהירות גבוהה במיוחד במזרח גרינלנד.

החוקרים בדקו את השינויים החודשיים בכוח המשיכה של כדור הארץ בין אפריל 2002 לנובמבר 2005. הנתונים נקבלו מהלוויין "גרייס", ששוגר ב-2002 במטרה לבצע ניסויים בכוח המשיכה ובאקלים. הנתונים שהתקבלו אפשרו להעריך את השינויים במסת הקרח שעל גבי גרינלנד.

על פי הערכות החוקרים, שכבת הקרח בגרינלנד נמסה בקצב של כ-239 ק"מ מעוקבים בשנה. מדובר במספר גבוה פי 3 מההערכות המוקדמות יותר, שהתבססו על הנתונים מהשנתיים הראשונות לשהותו של "גרייס" בחלל. לטענת החוקרים, השינוי בהערכות מבוסס בחלקו על הנתונים מ-18 החודשים האחרונים ובחלקו על עיבוד משופר של הנתונים מ"גרייס".

"האצת אובדן המסה בגרינלנד, אם תתברר כאמיתית, עולה בקנה אחד עם ההערכות לגבי האצת ההתחממות הגלובלית בשנים האחרונות", כתבו החוקרים במאמרם. ממצאי החוקרים תואמים היטב מחקר קודם, שהתבסס על נתונים של לוויינים אחרים והצביע על נתונים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully