וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגים חשופים לסיבוכים של פגיעות דגים בים התיכון

5.7.2006 / 18:44

כך עולה ממחקר באוניברסיטת חיפה. לפי המחקר, דייגים שלא פנו לטיפול רפואי מיידי, חוו תופעות קליניות חמורות ואפילו נזק בלתי הפיך

דייגים בים התיכון עלולים להיות חשופים לסיבוכים חמורים כתוצאה מדקירות של יצורים ימיים הבאים איתם במגע יומיומי, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה, ובחן את היקפן וחומרתן של פגיעות בעלי חיים ימיים ארסיים בדייגים במי הים התיכון.

הממצאים מגלים כי דייגים שלא פנו לקבלת טיפול רפואי מיידי לאחר הפגיעה חוו תופעות קליניות חמורות ולפעמים נזק בלתי הפיך.

הסקר כלל דייגים מקצועיים במעגנים ב[[עכו]], קישון, נחשולים, יפו ואשדוד ומנה כ-80 מקרים של פגיעות מיצורים ימיים שדיווחו הדייגים.

"פעילות האדם בים חושפת אותו למגע בלתי אמצעי עם הים ושוכניו ובכללם בעלי חיים העלולים להוות סכנה רפואית" אמרו החוקרים שהסבירו שבין האוכלוסיות הפגיעות ביותר נמצאים הדייגים הנחשפים לים באופן יומיומי.

עוד עולה מן המחקר, כי במקרה ואירעה פגיעה כזו, גם אם מדובר בבעל חיים שאינו ארסי, יש לדאוג לפנות לטיפול רפואי במהירות האפשרית. במקרים רבים בהם ההגעה של הדייג לגורם המטפל הייתה מאוחרת, הזיהום המשני הביא לאשפוז ממושך ולנזקים בלתי הפיכים. דקירות על ידי מינים ארסיים הופיעו בקרב דייגי אשדוד, יפו והקישון. סוגי הדגים הארסיים עליהם דווחו פגיעות רבות היו מיני דרקונים, טריגון חד-אף, מיני סיכנים ושפמית ארסית המהגרת מ[[ים סוף]]. במקרים כאלו, עוצמת הכאב שתארו הדייגים לא הייתה פרופורציונית לשום כאב מוכר אחר.

המחקר הוצג בכנס השנתי של האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי איכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully