וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בינלאומית לחידוש ציד לוויתנים

19.6.2006 / 14:46

בכנס הוועדה לציד לוויתנים בסנט קיטס תמכו 33 מדינות בקריאה, והתנגדו לה 32, בהן ישראל. הוועדה הכריזה על חרם הציד ב-1986

המדינות התומכות בציד לוויתנים רשמו לעצמן ניצחון ראשון בדרך להסרת החרם עליו, מ-1986, כשבכנס הוועדה הבינלאומית לציד לוויתנים באי הקריבי סנט קיטס הוחלט על תמיכה בקריאה לחידוש ציד הלוויתינים ברוב של קול אחד בלבד. לפי ההחלטה "השעיית הציד, שהייתה זמנית מלכתחילה, אינה נחוצה עוד".

בהחלטה תמכו 33 מדינות, בראשות יפן, והתנגדו לה 32 מדינות, בעוד שסין נמנעה בהצבעה. יפן אמרה כי ההחלטה היא "היסטורית", אף כי אין משמעה ביטול החרם. על מנת לבטל את החרם יזדקק מחנה המדינות התומכות בציד לשלושה רבעים מן הקולות של המדינות החברות בוועדה. למרות שהחרם, שהוכרז במקור על מנת להגן על מינים בסכנת הכחדה, עדיין בתוקף, החלטת הוועדה נתפסת כצעד לקראת ביטולו.

השנה הצטרפו לוועדה ארבע מדינות, והצטרפותן סימנה מהפך במאזן הכוחות בוועדה לטובת המחנה התומך בציד, לראשונה מזה עשרים שנה: בעוד שאל מחנה המדינות התומכות בציד הצטרפו השנה איי מרשל, גוואטמלה וקמבודיה, המדינות המתנגדות לציד הצליחו לגייס לשורותיהן השנה רק את ישראל.

פעילי איכות הסביבה והגנה על זכויות בעלי חיים הביעו היום מורת רוח מההחלטה ואמרו, כי המדינות התומכות בציד, בראשות יפן, מעוניינות להסיט את תשומת לב הוועדה משימור והגנה על הלוויתינים ולרכזה בניטור להקות הלוויתנים ובניהול הציד. הם טענו עוד כי המדינות המתנגדות לציד היו צריכות להתאמץ יותר על מנת למנוע את המהלך. דובר הקרן הבינלאומית לזכויות בעלי חיים, ג'ות סינג, אמר כי ההחלטה היא קריאת אזהרה לכל המדינות שטוענות כי הן דואגות לשלומן של הלוויתינים. "ברור כי הכוונה היא להחזיר את הוועדה להיות 'מועדון ציידי הלוויתנים', כפי שהיא הייתה בשנות ה-70", הוא הוסיף.

המדינות המתנגדות לציד, בהן ניו-זילנד ואוסטרליה, הצהירו כי יערערו על ההחלטה. שר השימור של ניו-זילנד כריס קארטר אמר כי "זוהי התבוסה החמורה ביותר שספג המחנה המתנגד לציד אי פעם".
סגן הנציב לציד לוויתנים ביפן אמר כי כל ציד מסחרי עתידי יהיה בהיקף נמוך ברבה ממה שהיה מקובל בעבר. "אנו לא חוזרים לציד מסחרי, אלא מתחילים תקופה של ציד שקול שישולב עם הגנה עם מינים בסכנת הכחדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully