וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תפעל לחידוש ציד ליוויתנים מתחרים

16.6.2006 / 15:10

לראשונה מזה 20 שנה צפוי בוועדה הבין לאומית לציד לוויתנים רוב למדינות התומכות בציד. ארגוני איכות הסביבה התגייסו לקמפיין נגדי

הפגישה השנתית של הוועדה הבין לאומית לציד לוויתנים מתכנסת באי הקריבי סנט קיטס בסימן של שינוי: לראשונה מזה 20 שנה ייתכן כי בוועדה יהיה רוב למדינות התומכות בציד לוויתנים. השינוי הזה מגיע אחרי שנים של מאמץ מצידה של יפן לאפשר כניסה של מדינות מתפתחות לוועדה, שהביאו לאישור כניסתן של ארבע מדינות חדשות השנה, אשר שלוש מהן תומכות בעמדתה של יפן. ארגוני איכות הסביבה מאשימים את המדינות האלה בהצבעה לטובת יפן בתמורה לסיוע יפני, האשמה שהיפנים מכחישים.

המשמעות של שינוי זה עשוי לבוא לידי ביטוי במספר שינויים בוועדה. [[יפן]] רמזה כי תפעל להסרת תוכניות שימור והגנה ולהפיכת ההחלטה בת העשרים שנה לאיסור ציד מסחרי, אף כי החלטה על חידושו בכינוס זה היא בלתי סבירה. לא כל המדינות החברות בוועדה מגיעות לכינוסים אלה, וטיבו האמיתי של מאזן הכוחות יתברר רק בשתי הצבעות קריטיות ביום פתיחת הכינוס.

המדינות המתנגדות לציד, בראשות [[אוסטרליה]], [[ניו זילנד]] ו[[בריטניה]], טוענות כי הלוויתנים הם חיות מיוחדות שאין להרוג אותן בשום מקרה. מנגד, אמר סגן נציב הוועדה היפני ג'וגי' מורישיטה, כי הארגון מתרכז יתר על המידה בשימור והגנה על החיות, וכי יפנים רבים חשים כי מותר לצוד לוויתנים על בסיס קבוע וכי התנהלותה של הוועדה היא "שחצנית". "אזרחים יפנים רבים חושבים שאזרחי המערב כופים את הערכים שלהם על יפן מסיבות רגשיות. אנו לא רואים בעיה באישור ציד מינים המצויים בשפע לצד הגנה על מינים ב[[סכנת הכחדה]]. אין הבדל בין הלוויתנים לשאר מיני הדגה", הוא הוסיף.

ב-BBC דווח, כי קבוצות [[איכות הסביבה]] פתחו במסע תעמולה במדינות מתפתחות התומכות בדרך כלל בעמדתה של יפן, על מנת להחליש את גוש המדינות החברות בוועדה התומך בציד ליוויתנים. לפי סקר של ארגון השימור וההגנה הבין לאומי WWF בכל 10 המדינות הפסיפיות והקריביות הציבור מתנגד לציד לוויתנים, והארגון קרא לנציגי מדינות אלה להצביע בהתאם לדעת הקהל במדינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully