וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

96% מחופי ישראל לא נגישים לנכים

12.6.2006 / 0:04

מבדיקה שערכה עמותת "נגישות ישראל", עולה שרק בחוף אחד בארץ יש לנכים גישה לתוך המים. "מצב הנגישות מזעזע", קובע יו"ר העמותה

לקראת הקיץ שהגיע, ערכה עמותת "נגישות ישראל" סקר מיוחד לבדיקת מצב הנגישות של 26 חופי רחצה מוכרזים מ[[ראש הנקרה]] ועד [[אשקלון]]. התוצאות עגומות - 96% מחופי ישראל לא נגישים לנכים.

"בשורה התחתונה", קובע יו"ר נגישות ישראל, יובל וגנר, "מצב הנגישות בחופי ישראל מזעזע. במדינת ישראל חיים למעלה מ-500,000 אנשים עם מוגבלות, ועבור חלק גדול מהם ירידה לחוף הים הקרוב לביתם, אינה אפשרית. ברוב המוחלט של החופים, יכולים הנכים במקרה הטוב להגיע לאזור החול, אך למעט מחוף הילטון – אין כניסה למים. לא מדובר רק באנשים על כסאות גלגלים, אלא בקהל מטרה עצום עם מוגבלויות פיזיות ומוגבלויות הליכה".

נציגי העמותה בדקו תשעה פרמטרים, ביניהם חניות נכים, גישה נוחה עד קן המים, מזנון נגיש ושירותי נכים. מהבדיקה עולה, כי החופים הנגישים ביותר בארץ הם חוף הילטון בתל אביב וחוף דדו בחיפה. חופים מומלצים אחרים הם חוף אכזיב, חוף בית ינאי, חוף סירונית בנתניה, חוף הנכים בהרצליה וחוף הצוק הצפוני.

מניתוח הנתונים עולה שרק בחצי מהחופים יש שירותי נכים, וכי רק ב-8% מהם המלתחות נגישות. רק ב 38% מהם יש גישה לקרבת קו המים, ורק ב-4% מהם- חוף אחד בארץ – יש גישה לתוך המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully