וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת אלקטרונית לבקרת מים תופעל בשמורת החולה

11.6.2006 / 18:18

המערכת, בעלות של 100 אלף שקלים, תשפר את התנאים האקולוגיים בשמורה ובאה בשל הבצורת בשנים האחרונות שגרמה לייבוש שטחים

בהשקעה של 100 אלף שקלים, חנכה רשות הטבע והגנים מערכת מים ממוחשבת וחדישה ב[[שמורת החולה]]. המערכת, מתוצרת חברת מוטורולה, מופעלת לראשונה בשמורת החולה לאחר בהצלחה ברחבי העולם.

מערכת הבקרה מתריעה בפני שורה של תקלות או שינויים בכל הקשור למים, ומשמשת כלי חשוב בבחינת התהליכים האקולוגים המתרחשים בשמורת החולה החל מקביעת מד מפלסי המים, ריקון ומילוי מאגרי המים על פי הצורך ומעקב קבוע אחרי איכות המים. כמו כן, מתריעה המערכת מפני זיהומים ועל ידי כך דואגת לשיפור כל המערכת האקולוגית, הכוללת את בעלי החיים הנמצאים בשטח שמורת החולה, הצמחייה וכן עשרות אלפי הציפורים הנודדות משך כל עונות השנה.

ההשקעה תוכננה על ידי רשות הטבע והגנים במסגרת שיקום בתי גידול החי והצומח בשמורת החולה, ובשל תקופת הבצורת בשנים האחרונות, בעקבותיהם הוחלט להגדיר מחדש את הדרישות והציפיות ממאגרי המים בשטח שמורת החולה.

ניסים קשת, האחראי על איכות המים ברשות הטבע והגנים אמר, כי "בשנתיים האחרונות סבלנו ממצוקת מים קשה. אספקת המים הייתה מועטה ולא מנוטרת, האיכות ירודה ושטחים רחבים בשמורה החלו להתייבש בעקבות ניטור לא מדויק" אמר קשת והוסיף, כי "כל אלה הביאו לפגיעה חמורה בכל הקשור לתנאים האקולוגים של שמורת החולה. המערכת החדישה הזו תקל על מעקב בנושאים הכוללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully