וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לפעול לצירוף ישראל לאמנת "אארהוס"

11.6.2006 / 15:05

עמותת אדם טבע ודין פנתה ללבני וגדעון עזרא בבקשה לקדם את היוזמה לצרף את ישראל לאמנה שמחייבת קידום ערכי חופש מידע בנושאים סביבתיים

עמותת "אדם טבע ודין" קוראת לשרת החוץ [[ציפי לבני]] ולשר לאיכות הסביבה [[גדעון עזרא]], לפעול לצירופה של מדינת ישראל לרשימת המדינות החתומות על אמנת אארהוס של האו"ם. האמנת, המיועדת למדינות וארגונים החברים בוועידה הכלכלית לאירופה, מצהירה על מחויבות חבריה לקידום ערכים של חופש מידע, שיתוף הציבור ונגישות לצדק בהליכי קבלת החלטות בכלל ונושאים סביבתיים בפרט.

עד היום חתמו על האמנה 39 מדינות ביניהן [[צרפת]], שוודיה, הולנד קפריסין ועוד. האמנה מצהירה בין היתר על מחוייבות לקדם את נגישותו של מידע סביבתי מקיף ומהימן לציבור, מכירה בזכותו של הציבור לקחת חלק פעיל ומהותי בהליכי קבלת החלטות סביבתיים ומחזקת את זכותו לפנות לערכאות משפטיות בנושאים סביבתיים במידת הצורך.

מנכ"ל "[[אדם טבע ודין]]", עו"ד ציפי איסר איציק, אומרת כי לצירופה של ישראל כחתומה על האמנה תהיינה השלכות חיוביות מרחיקות לכת, הן על ידי ביסוס מעמדה של ישראל כחלק מהקהילה האירופאית וכמדינה מתקדמת ונאורה המגינה על זכויות אדם בסיסיות, והן במישור הפנימי על ידי הגנה אמיתית על זכויות אלו ועל ידי קידום איכות הסביבה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully