וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים קוראים לא לאשר הקמת רשות מים

30.5.2006 / 12:04

עמותת אדם טבע ודין טוענת לשורה של ליקויים במאפייני הרשות: אין בה נציגי ציבור ומשרד הבריאות, והמפקח על הרשות גם מנהל אותה

עמותת "אדם טבע ודין" קוראת לחברי ועדת הכספים של הכנסת שלא לאשר במסגרת הדיונים על חוק ההסדרים, הקמתה של רשות מים מבלי שיהיה בה נציג של הציבור ולהכניס תיקונים נוספים במאפייני הרשות המוצעת.על פי הרפורמה המוצעת, ירוכזו כל הסמכויות בתחום משק המים בידי רשות אחת, רשות מים ממשלתית. כיום המסכויות מתחלקות בין עשרה גורמים שונים.

עו"ד שירלי בבאי מעמותת "אדם טבע ודין" אומרת, שמכיוון שרשות המים החדשה נוצרה במשרד האוצר, יש בה שורה של בעיות. "רשות המים המוצעת, מורכבת מפקידי ממשלה בכירים ללא שום נציג של הציבור. בעולם המגמה כיום היא להרחיב את שיתוף הציבור בקבלת החלטות הנוגעות לחייו, אך בארץ אין כל ביטוי לכך". בבאי מדגישה כי "נדרש מינוי של שני נציגים שישמרו על האינטרסים של הציבור".

עוד אמרה בבאי, כי באופן אבסורדי, נציג של משרד הבריאות נותר מחוץ לרשות המים המוצעת, למרות שהרשות עוסקת באיכות המים וקביעת תקנים בנושא. "חיוני ביותר שמנכ"ל משרד הבריאות יהיה חלק מהרשות החדשה", אמרה.

בעמותת "אדם טבע ודין" טוענים כי על פי המוצע, יושב ראש המועצה של רשות המים החדשה המפקח על הרשות יהיה גם מנהלה, וכך יוצא שהמפקח מפקח על עצמו. בעניין זה אמרה בבאי, כי "יש לבטל אבסורד זה ולהבטיח פיקוח רציני על עבודת הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully