וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות סלולאריות יסירו 2 אנטנות ברמת אביב

17.5.2006 / 11:59

האנטנות הוסוו בתוך פנסי רחוב, שלטענת התושבים הוקמו רק לצורך זה. בית המשפט קבע שעיריית ת"א נתנה לחברות היתרים שלא כדין

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לחברות הסלולריות פלאפון ופרטנר להוריד שתי אנטנות ענקיות שהוקמו ברמת אביב והוסוו בפנסי רחוב. בית המשפט קיבל את טענות ועדי בתים באזור, לפיהן עיריית [[תל אביב]] נתנה לחברות היתרים שלא כדין, והחברות אף חרגו מהיתרי הבניה שניתנו להן.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי כתוצאה מכך ייאלצו החברות להוריד את האנטנות, שהוצבו על תורני ענק במהלך השנה שעברה, בעוד שמונה חודשים, וביחד עם העירייה אף לשלם הוצאות משפט לתושבי האזור. לפסק הדין יכולות להיות השלכות גם על חוקיותם של תורני ענק שהוקמו במקומות אחרים.

טענת החברות הייתה שמדובר למעשה בעמודי תאורה שלפי חוק מותר להציב עליהם אנטנות. התושבים באזור, שיוצגו על ידי עורכי הדין ליאור כץ וזאב וייטמן, החליטו להתאגד ולפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים. הם טענו שפנסי הרחוב "הומצאו" כדי לשמש את האנטנות, ושכתוצאה מכך קיבלו החברות היתרים שלא כדין. בנוסף, טענו התושבים, החברות חרגו מההיתרים שקיבלו ומיקמו את האנטנות במקום שונה מהמקום שנקבע בהיתר.

בית המשפט אף קבע שלאדריכלית עיריית תל אביב, שאישרה את מיקום האנטנות, לא הייתה סמכות לעשות זאת. השופט נענה באופן חלקי לבקשת החברות לא להורות על הורדה מיידית של האנטנות, כדי שפעולת החברות באזור לא תפגע, ויהיה להן זמן להקים אנטנות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully