וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האדם הקדמון גר בירושלים

9.5.2006 / 19:01

חפירות פיקוח של רשות העתיקות ברמות רחל חשפו עדויות לקיום יישוב מהתקופה הפליאולית, 50-200 אלף שנים לפני זמננו

חפירה לצורך פיקוח ארכיאולוגי שגרתי של רשות העתיקות ברמות רחל שבירושלים גילתה ריכוז גדול של כלי אבן, אשר שימשו, לפני מאות אלפי שנה, את [[האדם הקדמון]]. בעקבות הגילוי נערכה במקום חפירה ארכיאולוגית, במהלכה נאספו במשך יותר משבוע מאות כלים. הממצאים מתוארכים לתקופת הפליאולית התיכונה, 200,000 - 50,000 שנה לפני זמננו.

מנהלי החפירה, הארכיאולוגים עומרי ברזילי ומיכל בירקנפלד, הסבירו כי הסיבה ליישוב הקדום במקום הייתה, ככל הנראה, הקרבה למחשופי הצור, ממנו הכין האדם את הכלים שלו. "סביר להניח כי תושבי המקום בתקופה זו התקיימו מצייד בעלי חיים וליקוט של צמחי בר וכי לא יישבו באופן קבוע באתר אחד, אלא נדדו ממקום למקום, בחיפוש אחר משאבים חשובים, כמו מים ומזון" אמרו.

גילוי של אתר כה מוקדם ב[[ירושלים]] מלהיב את הארכיאולוגים, מכיוון שירושלים אמנם עשירה בעתיקות מתקופות שונות, אבל מוכרים בה רק שני אתרים נוספים המשויכים לתקופת הפליאולית: האחד ברחוב עמק רפאים, והשני באזור הר הצופים. מרשות העתיקות נמסר כי גילוי האתר ברמת רחל מתווסף לאלו ומוכיח שאזור ירושלים היה מקום אטרקטיבי לבני האדם לא רק למן התקופה המקראית ואילך אלא גם בתקופות הפרה-היסטוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully