וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכו התירה לזהם הים בעבור תרומה לכדורגל

5.5.2006 / 14:44

לפני 4 שנים, חתמה עיריית עכו על הסכם המאפשר למפעל להזרים שפכים תעשייתיים לים, אם יעביר לקבוצת הפועל עכו 150 אלף ש"ח

אנשי עמותת "צלול" גילו לאחרונה הסכם שנחתם בשנת 2002, בחסות משרד רה"מ, בין עיריית [[עכו]] לבין מפעל א.ל.א לאיסוף שפכים תעשייתיים הממוקם ב[[מפרץ חיפה]]. על פי ההסכם, עליו חתום ראש עיריית עכו לשעבר, שמריהו בירן, כדי לקבל טופס לאישור הפעלה ואכלוס של הפעל והזרמת השפכים לים, היה על המנהלים להעביר סכום של כחצי מיליון שקל בעבור פרוייקט סביבתי או קהילתי. ב"מעריב" דווח, כי אחד הסעיפים בהסכם הגדיר, כי "תרומה לאגודת הספורט של הפועל עכו תיחשב כמימון פרוייקט עירוני ותאפשר את קבלת הטופס".

לאור זאת, אנשי א.ל.א העבירו סכום של 150 אלף ¤ לקבוצת ה[[כדורגל]] הפועל עכו. אולם, למרות שמנהלי המפעל ביצעו את חלקם בעסקה, העירייה עדיין מסרבת לתת למפעל רשיון עסק, בטענה שהוא יזהם את הים. דרישת העירייה לסגור את המפעל נתקלה בצו עיכוב ביצוע שנתן בית משפט השלום בעכו, והזרמת השפכים לים נמצאת בעיצומה.

עזר פישלר, רכז עמותת צלול בצפון, אמר כי "כשאישור של עירייה מתחבר לקבוצת כדורגל זו בעיה אמיתית. מוכרים חוף ים ומקימים מפעל מזהם תמורת חצי מיליון שקל, אבל לי נראה שהמפרץ שווה הרבה יותר. יש תנאים שכל אדם חייב לעמוד בהם על מנת לקבל טופס 4, במיוחד מפעל תעשייתי".

עיריית עכו מסרה בתגובה, כי המסמכים נחתמו בקדנציה הקודמת וכי "ראש העיר גילה את המסמכים רק בשבועות האחרונים וביקש לבדוק את ההתנהלות התמוהה בנידון". עוד אמרו בעירייה, כי "מדובר בחוזה בלתי מתקבל על הדעת, אשר סותר את תקנת הציבור ושאת תוכנו ונספחיו דוחה ראש העיר בשאט נפש. ראש העיר יעשה ככל שביכולתו כדי למנוע את הפיכת המפרץ לפח האשפה של המדינה".

במפעל א.ל.א טענו כי "ההסכם אינו מחתרתי וגובש בהובלת הממשלה. לא הסתרנו אותו ואין לנו שום בעיה איתו, למרות שהתנגדנו לסעיפים הללו, שהושגו כפשרה. הנהלת החברה הסכימה להסדרים שגובשו על ידי משרד רה"מ, שחייבו את החברה להקים מסוף בעכו, ולממן את הפרוייקטים החברתיים של עכו כמחווה של רצון טוב. הם ביקשו שנממן פרוייקט ציבורי כדרישה להרגעת הסכסוך, והסכום שולם לפני מספר שנים, היות ואנחנו מקיימים הסכמים. אנחנו זכאים לטופס אכלוס ורשיון עסק בשל העמידה שלנו בדרישות החוקיות, ללא קשר לתשלום. היום יש ראש עיר חדש שמתעלם מהסיכומים ומעכב את הביצוע בשל סיבות שאינן ברורות. אנחנו השקענו 15 מיליון ¤ בפרוייקט הזה, שהוא טוב לסביבה, טוב לתושבי עכו ומקבל גיבוי מהמשרד לאיכות הסביבה. העיכובים הללו נראים לנו הזויים לגמרי ואם הסאגה הזו תימשך לא יהיה מנוס ונבחרי הציבור יהיו חייבים לשאת בתוצאות של המעשים שהם עושים והמכשולים שהם מערימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully