וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאטם הצינור שזיהם את נחל נעמן

3.4.2006 / 19:42

לאחר מאבק משפטי שארך כשנתיים אטם היום מפעל מילובן את הצינור, ועבר להזרים השפכים לים

מפעל מילובן אטם סופית את צינור השפכים שזיהם את נחל נעמן הסמוך לו, לאחר שנתיים של מאבקים משפטיים. אתמול דחה [[בית המשפט העליון]] את בקשת המפעל להמשיך בהזרמה לנחל, וכעת מזרים המפעל את 900 קוב השפכים שהזרים קודם לכן לנחל ישירות אל הים התיכון.

"מילובן" פנה בערר לבית המשפט העליון בעקבות דחיות חוזרות ונשנות של בתי המשפט ונציב המים לבקשתו לקבלת ארכה בהזרמת שפכים לנחל, אך ביהמ"ש דחה את הבקשה באומרו כי ל"מילובן" ניתנו הזדמנויות רבות בעקבות הבטחותיו לפתור את בעיית זיהום הנחל, אך המפעל לא עמד בהבטחות אלו.

עוד לפני פסיקת בית המשפט אתמול קיבל המפעל אישור להזרמת השפכים אל הים התיכון, ומהיום הם מוזרמים דרך מסוף תמלחות אל"א, אליו מגיעים השפכים באמצעות מיכליות ומשאיות היוצאות מהמפעל מדי יום.

עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" ב[[חיפה]] והצפון אמר בתגובה כי "כעת ניתן לומר סופסוף שהוצא באופן רשמי המזהם העיקרי מנחל הנעמן. נראה כי מכלול ערכאות המשפט בישראל תמימי דעים בנושא איכות הסביבה ושמירתה וגם בית משפט העליון ממאן להיכנע למניפולציות המפעל ובוחר לבלום התנהגות פרועה של מזהמים. כל הנחלים זורמים לים, ולכן אנו לא נשקוט עד אשר יוצאו שפכי המפעל גם מן הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully