וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון הרעלת דגים בכנרת

3.4.2006 / 18:37

שני דייגים מטבריה נעצרו בחשד שניסו להרעיל דגים בכנרת, כדי שיצליחו לתפוס אותם בקלות ולמכור אותם לשווקים באזור

שני דייגים מטבריה נעצרו בחשד שניסו להרעיל דגים בכנרת ולמכור אותם לשווקים בצפון. כך דווח בקול ישראל. פקחי אגף הדייג במשרד החקלאות ופקחי מנהלת הכנרת הוזעקו הלילה לחוף המרינה בטבריה בשל דיווחי אזרחים על [[דגים]] מתים. בסריקות שנערכו לאורך החוף נמצאה סירת דייגים אשר ניסתה לחלץ דגים מהרשת.

בבדיקה שנערכה בסירה נמצאו מספר דגים מתים ברשת והועלתה הסברה כי הדייגים הרעילו את הדגים על מנת לאספם בקלות ואכן, תוצאות מעבדה אישרו כי הדגים ברשות הדייגים הורעלו. משרד החקלאות ומנהלת הכנרת עדכנו את הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות, נציבות המים והמשרד לאיכות הסביבה. בתוך כך אגף הדייג במשרד החקלאות חקר את הדייגים, החרים את סירת הדייג והגיש תלונה במשטרה.

לאור בדיקות שהתבצעו בשטח נמצא כי ניסיון ההרעלה סוכל באיבו, בטרם אספו הדייגים את הדגים מהרשת ובטרם העבירו אותם לשווקים. למרות זאת, פקחי אגף הדייג במשרד החקלאות בשיתוף פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) והשירות הווטרינרי של עיריית [[טבריה]] אספו דגימות דגים מהשווקים אשר נשלחו למעבדה. אכן, מבדיקות וסריקות שביצע המשרד בשווקי דגים לא נמצאו דגים ממקורות לא ידועים. בהערכת מצב של כלל הגורמים באירוע ולאור הבדיקות בשטח עולה כי אין סכנה לבני אדם מאכילת דגים הנמצאים כיום בשווקים או משתיית מי כנרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully